جدیدترین مطالب

جنون بیگانه هراسی

جنون بیگانه هراسی

بیژن اشتری در یادداشتی می نویسد: تنها کشور جهان که در قرن بیستم در خیابان هایش چراغ راهنمایی وجود نداشت تیرانا بود زیرا اکثر مردم هنوز با گاری اسبی تردد می‌کردند و ماشین شخصی وسیله بورژوایی تلقی می‌شد.

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت

وزارت دفاع طالبان افغانستان اعلام کرد یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در نواحی مرزی مشترک را در اقدامی تلافی‌جویانه بابت حمله هوایی این کشور همسایه به خاک افغانستان مورد هدف قرار داده است.

Loading

أحدث المقالات

حماس: اسرای اسرائیلی را مجانی تحویل نخواهیم داد

محمد نزال عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که این جنبش اسرای اسرائیلی را به رایگان آزاد نخواهد کرد. وی درباره مذاکرات آتش بس با اسرائیل گفت: مذاکرات روز دوشنبه غیرمستقیم آغاز شد، اما هنوز زود است که بگوییم به نتیجه می‌رسیم یا خیر.

امیرعبداللهیان: موضوع ارایٔه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از ایرانیان خارج از کشور را ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای فراهم کردن حداکثر تسهیلات جهت تردد ایرانیان به وطن و سرزمین مادری، گفت: بی‌تردید موضوع ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

شهادت ۱۴ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به رفح

در صد و شصت و پنجمین روز تجاوز اشغالگران صهیونیست علیه غزه، رژیم اشغالگر کشتار جدیدی در شهر رفح انجام داد و خانه‌ای در این منطقه را هدف قرار داد که منجر به شهادت چندین فلسطینی شد.

Loading

شکست نمایش دیپلماسی آمریکا – کره شمالی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ یا بایدن بیش‌ازپیش با چالش‌های ناشی از توسعه هسته‌ای فزاینده و مداوم کره شمالی مواجه خواهند شد.

اسکات اسنایدر در یادداشتی که وب‌سایت شورای روابط خارجی آمریکا آن را منتشر کرد؛ نوشت: روز 12 ژوئن، ری سون گون، وزیر امور خارجه کره شمالی، بیانیه‌ای غیرعادی به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد اولین دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، منتشر کرد. این بیانیه ناامیدی کره شمالی را آشکار کرده، اظهارت ترامپ مبنی بر موفقیت دیپلماسی وی با کره شمالی را رد کرده و از تداوم رویارویی ناشی از توسعه هسته‌ای کره شمالی به‌عنوان مهم‌ترین ستون بازدارندگی در برابر خصومت‌های آمریکا خبر داد. درمجموع، این بیانیه، ناامیدی کره شمالی از آمریکا را تکرار کرده و بر شکنندگی روابط آمریکا-کره شمالی و خطر تنش‌های ناشی از آن تأکید کرده است.

بیانیه ری سون گون بیانگر ایجاد تغییراتی در رویکرد اولین اعلامیه کره شمالی در دسامبر گذشته است مبنی بر اینکه، تقویت توسعه هسته‌ای این کشور برای بازدارندگی در برابر تهدید هسته‌ای آمریکا، مهم‌ترین راهبرد کره شمالی در تقابل با آمریکاست. کیم جون اون ماه گذشته در دیدار با اعضای کمیسیون نظامی مرکزی کره شمالی، بر این پیام تأکید کرده و قول داد که در پاسخ به عدم کاهش تهدید هسته‌ای آمریکا، توانمندی هسته‌ای کشورش را تقویت خواهد کرد.

دو سال پس از نمایش تلویزیونی دیپلماسی در روابط آمریکا-کره شمالی، اختلاف بنیادین بین آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره همچنان لاینحل باقی مانده است. خطر امنیتی جهانی ناشی از کره شمالی هسته‌ای کاهش نیافته و با توجه به اینکه کره شمالی تعهد خود به بازدارندگی هسته‌ای را دوچندان کرده است، مقابله با این کشور همچنان یک نقطه بحرانی بالقوه برای بروز جنگ بین رقبای هسته‌ای محسوب می‌شود.

در چنین شرایطی، پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ یا بایدن بیش‌ازپیش با چالش‌های ناشی از توسعه هسته‌ای فزاینده و مداوم کره شمالی مواجه خواهند شد. از همین رو، رهبران آمریکا احتمالا دست به اقدام زده و با احیای نقش سازمان ملل، بهبود اجرای تحریم‌ها، باز برقراری رزمایش نظامی آمریکا و متحدان آن طبق برنامه تمرینی قبل از دیدار 2018 سنگاپور و به‌روزرسانی آمادگی‌ها، برای مقابله با بی‌ثباتی در کره شمالی را آغاز می کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *