جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هفته ها بن بست در مذاکرات سیاسی میان اسرائیل و حماس برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که او شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای توقف جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای باقی‌مانده اسرائیلی می‌بیند.

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

Loading

مسئولیت آمریکا در تشدید پاندمی کرونا با تحریم‌های ضدایرانی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: علاوه بر شرایط سخت اقتصادی، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی شامل ونتیلاتورها، کیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزات تنفسی برای مقابله با کرونا، کار ایران را برای مقابله با این بیماری دشوار کرده است.

مهسا روحی، تحلیلگر اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی آمریکا نوشت: درصورتی‌که ایران نتواند شیوع این بیماری را مهار کند، این بیماری نه‌فقط بر ایرانی‌ها بلکه بر همسایگانش و همین‌طور جهان، اثرگذار خواهد بود. همسایگان ایران به‌خوبی وخامت این خطر را درک کرده‌اند و حتی به ارسال کمک برای ایران روی آورده‌اند.

انگلیس، چین و روسیه ازجمله کشورهایی هستند که از آمریکا خواسته‌اند تحریم‌های ضد ایرانی را کاهش دهد تا این کشور بتواند به شکل مؤثرتری به این بیماری واکنش نشان دهد، اما دولت ترامپ هیچ نشانه‌ای دال بر تن دادن به این خواسته نشان نداده است. حتی آمریکا به‌تازگی دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده است.

دولت ترامپ مدعی است که تحریم‌هایش مانع از تجارت دارو و اقلام انسان‌دوستانه نمی‌شود، اما ازآنجاکه تحریم‌ها مانع از تراکنش‌های مالی و کشتیرانی بین‌المللی می‌شود، هرگونه تجارت، شامل اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی تقریباً ناممکن است. شرکت‌های متعددی که کارشان تأمین تجهیزات پزشکی موردنیاز برای مقابله با ویروس کروناست، ارسال محموله‌های‌شان به ایران را به دلیل سر باز زدن بانک‌ها از انجام تراکنش‌های‌شان، متوقف کرده‌اند.

عدم تمایل دولت ترامپ به کاهش محدودیت‌ها در زمانی که ایران با این بحران پزشکی مواجه است، شهرت ایالات متحده را به‌عنوان رهبری جهانی لکه‌دار می‌کند.

با توجه به اینکه جان میلیون‌ها ایرانی درخطر است، ترامپ باید تحریم‌ها را به حال تعلیق درآورد و به دیگر کشورها اجازه عرضه کمک‌های انسان‌دوستانه را بدون هراس از مجازات آمریکایی بدهد.

ازجمله موضوعات موحش دوران جنگ عراق علیه ایران، استفاده از سلاح شیمیایی و گاز اعصاب علیه ایران توسط رژیم صدام حسین بود که در آن زمان تحت حمایت ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی قرار داشت. حدود 100 هزار ایرانی که همچنان رنج آن دوران را با خود دارند، دچار مشکلات تنفسی و نیازمند دستگاه‌های تنفسی و ماسک‌های اکسیژن هستند. این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

پس از شیوع کرونا، درست برخلاف آمریکا، چین گروهی پزشکی را به ایران اعزام کرد و در پی آن محموله‌های کیت آزمایشی و ونتیلاتور را برای این کشور فرستاد و علناً از آمریکا خواست تحریم‌ها را لغو کند. ایران احتمالاً به چین بیشتر تمایل پیدا خواهد کرد و این امر توازن قدرت را در خاورمیانه به ضرر غرب تغییر خواهد داد.

درصورتی‌که دولت ترامپ به جلوگیری از تبادلات اقتصادی بین‌المللی با ایران ادامه دهد، جهان باید پیامدهای اشاعه این بیماری کشنده را تحمل نماید. ایرانی‌ها گزینه‌ای را که ایالات‌متحده امروز انتخاب کنند، در خاطر خواهد داشت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *