جدیدترین مطالب

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

علی مطهری می گوید: چون اگر بنیامین نتانیاهو حمله متقابلی به ایران داشته باشد تنها به گرفتاری و بحران‌های فعلی خود اضافه کرده است. در حال حاضر اسرائیل و نتانیاهو با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان است. به همین دلیل من تصور می‌کنم که نتانیاهو مجبور است از کنار آن بگذرد و پاسخی به ایران ندهد. به هر حال اسرائیل دو هفته پیش با حمله به سفارت ایران در دمشق یک اشتباه جدی مرتکب شد و بایستی تاوان آن را می‌داد؛ اکنون هم که ایران این حمله را انجام داده است، من بعید می‌دانم که نتانیاهو بخواهد موضوع را بیش از این ادامه بدهد.

ایران تصویر جدیدی از موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در دفاع موشکی و پهپادی خودش، تصویر جدیدی را در زمینه موازنه قوا در منطقه ایجاد کرده که حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که این رژیم نمی‌تواند به تجاوزات خود ادامه دهد و هر تجاوز با هزینه سنگینی مواجه خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی با اشاره به نسل‌کشی اشغالگران علیه مردم فلسطین اعلام کردند که ارتش اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی برای افزایش تلفات انسانی در میان غیرنظامیان در نوار غزه و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی آن استفاده می‌کند.

تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی

تفاوت دیدگاه کاخ سفید درباره کمک به اوکراین و اسرائیل، مخالفت سوئیس با مشارکت در اقدامات ضدروسی، درخواست مسکو از آژانس برای تعیین منبع حملات به نیروگاه زاپروژیا و اعتراف بورل به شکست سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند. 

سئول: ۶۰ درصد نفت کره‌جنوبی از تنگه هرمز وارد می‌شود

تهران- ایرنا- یون سوک یول رئیس جمهوری کره‌جنوبی در میانه تنش‌ها در غرب آسیا و با توجه به اینکه کشورش به منابع انرژی در این منطقه نیاز دارد، اعلام کرد که ۶۰ درصد نفت این کشور از طریق تنگه هرمز وارد می‌شود.

فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند

تهران- ایرنا- فعالان و گروه‌های حامی فلسطین روز گذشته بار دیگر با هدف همبستگی و اعتراض به حمایت‌های واشنگتن از اسرائیل، در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان آمدند و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، پرچم آن را به آتش کشیدند.

میدل‌ایست‌آی: حمله ایران، ضعف اسرائیل را آشکار کرد / نتانیاهو اکنون بر سر یک دو راهی قرار دارد

میدل ایست آی در ادامه با اشاره به وضعیت بی‌ثبات نخست‌وزیر اسرائیل می‌نویسد: «نتانیاهو اکنون در دو راهی به سر می‌برد. او شاید بخواهد با حمله به ایران، راست‌افراطی اسرائیل را راضی نگه دارد، اما برای انجام چنین اقدامی از حمایت و کمک آمریکا برخوردار نیست. اگر نتانیاهو دست به اقدام تشدیدآمیزی بزند، روابط متزلزل‌شده او با ایالات متحده از بد به بدتر سوق پیدا می‌کند. اگر هم کاری انجام ندهد، ضعیف‌تر از آنچه که هست، به نظر خواهد رسید.»

نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد / تمامی طرفین باید خویشتن‌داری کنند

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس عوام گفت: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد تا هم‌بستگی‌مان با اسراییل در مواجهه با این حمله را اعلام کنم و درباره چگونگی جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها گفت‌وگو کنیم. تمامی طرفین باید خویشتن‌داری کنند. ما با همکاری با متحدانمان برای ترغیب به حفظ آرامش و تنش‌زدایی ادامه خواهیم داد.

Loading

مسئولیت آمریکا در تشدید پاندمی کرونا با تحریم‌های ضدایرانی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: علاوه بر شرایط سخت اقتصادی، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی شامل ونتیلاتورها، کیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزات تنفسی برای مقابله با کرونا، کار ایران را برای مقابله با این بیماری دشوار کرده است.

مهسا روحی، تحلیلگر اندیشکده بین‌المللی مطالعات راهبردی آمریکا نوشت: درصورتی‌که ایران نتواند شیوع این بیماری را مهار کند، این بیماری نه‌فقط بر ایرانی‌ها بلکه بر همسایگانش و همین‌طور جهان، اثرگذار خواهد بود. همسایگان ایران به‌خوبی وخامت این خطر را درک کرده‌اند و حتی به ارسال کمک برای ایران روی آورده‌اند.

انگلیس، چین و روسیه ازجمله کشورهایی هستند که از آمریکا خواسته‌اند تحریم‌های ضد ایرانی را کاهش دهد تا این کشور بتواند به شکل مؤثرتری به این بیماری واکنش نشان دهد، اما دولت ترامپ هیچ نشانه‌ای دال بر تن دادن به این خواسته نشان نداده است. حتی آمریکا به‌تازگی دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده است.

دولت ترامپ مدعی است که تحریم‌هایش مانع از تجارت دارو و اقلام انسان‌دوستانه نمی‌شود، اما ازآنجاکه تحریم‌ها مانع از تراکنش‌های مالی و کشتیرانی بین‌المللی می‌شود، هرگونه تجارت، شامل اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی تقریباً ناممکن است. شرکت‌های متعددی که کارشان تأمین تجهیزات پزشکی موردنیاز برای مقابله با ویروس کروناست، ارسال محموله‌های‌شان به ایران را به دلیل سر باز زدن بانک‌ها از انجام تراکنش‌های‌شان، متوقف کرده‌اند.

عدم تمایل دولت ترامپ به کاهش محدودیت‌ها در زمانی که ایران با این بحران پزشکی مواجه است، شهرت ایالات متحده را به‌عنوان رهبری جهانی لکه‌دار می‌کند.

با توجه به اینکه جان میلیون‌ها ایرانی درخطر است، ترامپ باید تحریم‌ها را به حال تعلیق درآورد و به دیگر کشورها اجازه عرضه کمک‌های انسان‌دوستانه را بدون هراس از مجازات آمریکایی بدهد.

ازجمله موضوعات موحش دوران جنگ عراق علیه ایران، استفاده از سلاح شیمیایی و گاز اعصاب علیه ایران توسط رژیم صدام حسین بود که در آن زمان تحت حمایت ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی قرار داشت. حدود 100 هزار ایرانی که همچنان رنج آن دوران را با خود دارند، دچار مشکلات تنفسی و نیازمند دستگاه‌های تنفسی و ماسک‌های اکسیژن هستند. این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

پس از شیوع کرونا، درست برخلاف آمریکا، چین گروهی پزشکی را به ایران اعزام کرد و در پی آن محموله‌های کیت آزمایشی و ونتیلاتور را برای این کشور فرستاد و علناً از آمریکا خواست تحریم‌ها را لغو کند. ایران احتمالاً به چین بیشتر تمایل پیدا خواهد کرد و این امر توازن قدرت را در خاورمیانه به ضرر غرب تغییر خواهد داد.

درصورتی‌که دولت ترامپ به جلوگیری از تبادلات اقتصادی بین‌المللی با ایران ادامه دهد، جهان باید پیامدهای اشاعه این بیماری کشنده را تحمل نماید. ایرانی‌ها گزینه‌ای را که ایالات‌متحده امروز انتخاب کنند، در خاطر خواهد داشت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *