جدیدترین مطالب

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت

وزارت دفاع طالبان افغانستان اعلام کرد یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در نواحی مرزی مشترک را در اقدامی تلافی‌جویانه بابت حمله هوایی این کشور همسایه به خاک افغانستان مورد هدف قرار داده است.

Loading

أحدث المقالات

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

خط لوله صلح و پاشنه آشیل‌های آن/ پاکستان چگونه ایران را متقاعد می‌کند؟

خط لوله صلح یک خط لوله انتقال گاز است که هدف آن اتصال ایران، پاکستان و در نهایت هند است. این خط لوله این پتانسیل را دارد که مسیر جدیدی را برای عرضه گاز طبیعی از ایران به بازارهای جنوب آسیا باز کند. خبرآنلاین جدیدترین وضعیت ساخت این خط لوله را بعد از موافقت طالبان و پاکستان بررسی کرده است.

یمن: عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت

تهران – ایرنا- وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن بامداد سه‌شنبه در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ تاکید کرد که این عملیات تا توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه ادامه خواهد داشت.

Loading
5 بهمن 1394

نگاهی به اخبار راهبردی در رسانه ها

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ | رصد

شورا آنلاین: رسانه ها یکی از منابع عمومی کسب اطلاع از راهبردها و راهکارهای روابط خارجی کشورها محسوب می شوند. در مجموعه ای که در ادامه می خوانید، می توانید خلاصه ای از خبرهایی از این دست را مرور کنید که در رسانه ها مخابره شده است.

خبرگزاری ها: رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی بلند پایه وارد به ایتالیا سفر کرد. قرار است در حضور روسای جمهور دو کشور، ده ها سند همکاری در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه های اقتصادی بین دو طرف امضا شود. بیش از 100 فعال اقتصادی، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می کنند.

خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری فرانسه: مدیر یوروپل ( پلیس اروپا) روز دوشنبه هشدار داد گروه داعش « برای انجام حملات گسترده خود که به ویژه هدف آن اروپاست، از ظرفیت جدیدی برای مبارزه برخوردار شده است. »

رویترز: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد مسکو برای کمک به دولت قانونی سوریه در مبارزه با تروریسم تلاش می کند. پوتین افزود: ما تصمیمی برای مداخله در سیاست های سوریه نداریم.

ایرنا – نشریه هنک کنگی ساوت چاینا: سفر رئیس جمهور چین به تهران نقطه عطفی در مناسبات و گشوده شدن فصل تازه ای در روابط دو کشور بود. انتخاب تهران برای انجام سفر رییس جمهوری چین در شرایط کنونی خاورمیانه نشان می دهد که چین تصمیم خود را برای انتخاب  ایران به عنوان یکی از شرکای راهبردی گرفته است. سفر شی جین پینگ به معنای آن بود که چین می خواهد همچنان بزرگ‌ترین خریدار انرژی از ایران باشد و درصدد است تا روابطش را در عرصه های مختلف با تهران تحکیم بخشد.

ایسنا – روزنامه نیویورک‌تایمز: سفر رییس‌جمهور چین به ایران نشان می دهد، پکن جای پای خود را در ایران پس از لغو تحریم‌های این کشور محکم‌تر می‌کند.

ایسنا – پایگاه اینترنی گلوبال ریسرچ نوشت: پس از فروپاشی اتحاد شوروی، غرب به دشمن بسیار قدرتمندی برای منطقی جلوه دادن بودجه عظیم اطلاعاتی و نظامی‌اش نیاز داشت؛ برای همین به چیزی بسیار دهشتناک نیازمند بود تا هم بتواند اقدامات سرکوبگرانه وحشتناک خود در آفریقا، خاورمیانه، آمریکایی لاتین و آسیا را توجیه کند و هم به استعمار کشورها در لوای دموکراسی و آزادی بپردازد. بنابراین غرب تروریسم را با اسلام پیوند داد.

خبرگزاری صدا و سیما – پایگاه اینترنتی لوبلاگ: مقامات بلندپایه ایرانی اعلام کردند با برداشته شدن تحریم ها، ایران آماده عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای می شود. ایران در سال 2008 درخواست خود را برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای ارائه کرد، اما با توجه به قوانین موجود در منشور این سازمان مبنی بر ممنوعیت عضویت کشورهای تحت تحریم های سازمان ملل متحد، امکان عضویت برای ایران وجود نداشت.

روزنامه الحیات – چاپ لندن: در حالیکه وزیر امور خارجه آمریکا بر آغاز مذاکرات ژنو در همین هفته اصرار دارد همتای سعودی وی خواستار پایان بخشیدن به نقش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است.

قدسنا – پایگاه فلسطینی نبأ: از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون، برای اولین بار تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست در استان سلفیت واقع در شمال کرانه باختری، از فلسطینی های ساکن این استان بیشتر شده است. 24 شهرک اسرائیلی در اراضی استان سلفیت ساخته شده، در حالی که تنها 18 منطقه فلسطینی نشین در این استان قرار دارد.

ایرنا: امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه به تصمیم این کشور برای لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه اشاره کرده و احتمال داد که در سال جاری میلادی این تحریم ها لغو شود.

خبرگزاری صدا و سیما: رییس مجلس شورای اسلامی که برای هجدمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی به بغداد سفر کرده است، صبح امروز در دیداری ویژه با همتای عراقی در مقر اقامت سلیم الجبوری ، آخرین  وضعیت روابط دو کشور و به خصوص جنگ با تروریسم را بررسی کرد. سلیم الجبوری در این دیدار از پشتیبانی ایران از عراق در همه زمینه ها قدردانی کرد و خواستار افزایش روابط بین دو کشور شد.

فارس: اشتون کارتر در مصاحبه‌ای خواستار کمک بیشتر متحدان آمریکا به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با داعش شد و از حضور «پیاده‌نظام آمریکایی»‌ در صحنه‌های میدانی عراق و سوریه سخن گفت. وزیر دفاع آمریکا در حاشیه نشست داووس در مصاحبه با سی ان ان  گفت: مایه تعجب است که کشورهای منطقه که عضو ائتلاف هستند، کمترین کمک را به اقدامات برای مقابله با داعش انجام داده‌اند که این موضوع شامل کشورهای خلیج (فارس) هم هست. تاکنون آن‌ها به اندازه کافی این اقدامات را انجام نداده‌اند. ما از آنها می‌خواهیم بیشتر فعالیت کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *