جدیدترین مطالب

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در حومه دمشق در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه خبر داد.

ایران متعلق به همه ایرانیان است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است گفت: ارائه خدمات آسان کنسولی و حمایت کامل از شهروندان ایرانی را با جدیت ادامه خواهیم داد.

هشدار سازمان درمورد گرسنگی در غزه

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد آخرین گزارشی که درباره نبودن غذا و گرسنگی در غزه دریافت کرده مانند یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط مردم این منطقه است.

جنون بیگانه هراسی

جنون بیگانه هراسی

بیژن اشتری در یادداشتی می نویسد: تنها کشور جهان که در قرن بیستم در خیابان هایش چراغ راهنمایی وجود نداشت تیرانا بود زیرا اکثر مردم هنوز با گاری اسبی تردد می‌کردند و ماشین شخصی وسیله بورژوایی تلقی می‌شد.

ارزیابی کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی از نگاه کارشناسان

شورای راهبردی آنلاین-رصد: سیزدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی اخیرا در ابوظبی برگزار شد. پنج کارشناس به بررسی شکست کنفرانس وزیران در از بین بردن موانع در مسیر ابتکارات جدید و این مساله پرداختند که با وجود تنش میان قدرت‌های بزرگ، ابتکارات مشترک کوچکتر چگونه می‌تواند در آینده تجارت جهانی نقش داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

ایران اتهامات علیه خود درباره دریای سرخ را رد کرد

ایروانی: نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.

ایران اتهامات علیه خود درباره دریای سرخ را رد کرد

ایروانی: نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار همکاری عملی از جمله با دولت یمن برای جلوگیری از تجهیز انصارالله به تسلیحات و تجهیزات مربوطه برای انجام عملیات‌های بیشتر شدند. آنها همچنین تاکید کردند که تمامی دولت‌های عضو باید به تعهدات خود درخصوص ممنوعیت واردات سلاح و تحریم تسلیحاتی پایبند باشند.

شورای امنیت سازمان ملل حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار همکاری عملی از جمله با دولت یمن برای جلوگیری از تجهیز انصارالله به تسلیحات و تجهیزات مربوطه برای انجام عملیات‌های بیشتر شدند. آنها همچنین تاکید کردند که تمامی دولت‌های عضو باید به تعهدات خود درخصوص ممنوعیت واردات سلاح و تحریم تسلیحاتی پایبند باشند.

واشنگتن و تل‌آویو جایگزین‌های حمله زمینی به رفح را بررسی می‌کنند

دولت بایدن «به‌زودی» با مقامات رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار خواهد کرد تا در مورد گزینه‌های جایگزین برای حمله زمینی برنامه‌ریزی شده نظامی به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که حدود ۱.۵ میلیون نفر پس از فرار از جنگ در مناطق شمالی در آن پناه گرفته‌اند، گفت‌وگو کند.

Loading
8 بهمن 1394

گزیده ای از اخبار راهبردی رسانه ها

۱۳۹۴/۱۱/۰۸ | رصد

شورا آنلاین: خبرهایی از افق باز تجارت با ایران، چالش فروش تسلیحات به عربستان، چشم انداز ورود نفت ایران به بازارهای جهانی، حمایت رییس جمهور آمریکا از صهیونیسم و درخواست کمک واشنگتن از ناتو برای مبارزه با داعش از مهم ترین موضوعات راهبردی منتشر شده در رسانه ها بود. در ادامه می توانید گزیده ای از این اخبار را مرور کنید.

گلوب اند میل: ایران ظرفیت های ارزشمندی از جمعیت جوان و تحصیل کرده گرفته تا ذخایر نفت و گاز برای عرضه به سرمایه گذاران غربی دارد، اما داد و ستد در ایران بدون چالش نخواهد بود. درهای ایران به روی تجارت باز شده است.

روزنامه ایندیپندنت: سیاست انگلیس در قبال عربستان سعودی شرم آور است. این سیاست نشان دهنده بی اعتبار بودن ادعاهای ما در اتخاذ رویکردی اصولی و اخلاقی در روابط دوجانبه با دیگر کشورهاست. در حالی که رژیم عربستان سعودی به شدت خطرناک به نظر می رسد، انگلیس به جای خلع سلاح کردن آن در حال ارائه تسلیحات به ریاض است. اما عربستان از این تسلیحات برای مقابله با دشمنان در روز مبادا استفاده نمی کند. آنها فعالانه از این تسلیحات در یکی از بدترین جنگ هایی که در حال حاضر بر روی کره زمین در حال وقوع است، استفاده می کنند.

روزنامه ایندیپندنت: کمیته مشترک قانون گذاران انگلیسی قرار است درباره ادعاهای مطرح شده در ارتباط با استفاده احتمالی از تسلیحات انگلیسی علیه اهداف غیر نظامی در یمن تحقیقاتی انجام دهد. بر اساس این گزارش، از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خواسته شده است در بحبوحه نگرانی های فزاینده در این باره که از تسلیحات ساخت انگلیس ممکن است در بمباران بیمارستان ها، مدارس، بازارها و دیگر اهداف غیر نظامی در یمن استفاده شود،  فروش همه تسلیحات را به عربستان سعودی را به حالت تعلیق در آورد.

خبرگزاری اسپوتنیک: همکاری میان روسیه، ‌ایران و چین نشان دهنده شکل گیری یک پارادایم نوین جهانی است که می تواند اوضاع کنونی جهان را چه در ابعاد سیاسی و چه راهبردی بازتعریف کند.

روزنامه لس آنجلس تایمز: احتمال بازگشت نفت خام ایران به بازارهای  جهانی که همین الان مازاد عرضه دارد، فشار بیشتری به قیمت ها وارد کرده است. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که میزان عرضه در نیمه اول امسال  ممکن است یک و نیم میلیون بشکه در روز بیش از میزان تقاضا باشد. و اگر تغییری ایجاد نشود، بازار در نفت زیاد غرق می شود.

پایگاه اینترنتی بلومبرگ: وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت حتی پس از ورود روزانه 500 هزار بشکه نفت ایران به بازار در سال جاری، بازار جهانی از حالت اشباع خارج می شود. سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات در توئیتر خود نوشت نوسان قیمت نفت به علت گمانه زنی درباره اثر احتمالی ورود نفت خام ایران به بازار در سال جاری است که پس از برداشته شدن تحریم ها اتفاق می افتد.

خبرگزاری اسپوتنیک: عربستان سعودی با تلاش برای کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، در واقع جنگ پنهانی را بر ضد ایران و روسیه راه انداخته است.

خبرگزاری صدا و سیما: دونالد ترامپ نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گفت: ما با پول هایی که به ایران دادیم به اقتصاد اروپا و روسیه کمک کردیم. ترامپ در تجمعی انتخاباتی گفت: ما این پول را به آنها دادیم که آنها آن را در اروپا و روسیه خرج کنند.آنها بیش از یکصد فروند هواپیما که در اروپا ساخته شده بودند خریداری کردند.آنها بوئینگ نخریدند.

رویترز: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در سفارت اسرائیل در واشنگتن گفت: با تمام قدرت کنار اسرائیل باقی می می مانیم و از متحد خود حمایت می کنیم. اوباما گفت: ما باید با واقعیتی به نام یهودی ستیزی در جهان روبرو شویم. ما نمی توانیم این موضوع را انکار کنیم. ما شاهد هدف قرار گرفتن یهودیان از بمبئی تا کانزاس هستیم.

فاکس نیوز: ثروت ایران تنها نفت و گاز نیست، بلکه این کشور روی دریایی از منابع معدنی مختلف ایستاده است. ربکا کِلِر، تحلیلگر ارشد موسسه استراتفور در تگزاس به فاکس نیوز گفته است: ایران کشوری به غایت ثروتمند از نظر وجود منابع معدنی است.

واشنگتن پست: اروپا با استقبال از روحانی و با این انتظار که او می تواند محرکه امضای قراردادهای تجاری و صلح منطقه ای باشد، در حال ایجاد عصری جدید در روابط با ایران است. این روزنامه همچنین معتقد است، سفر رئیس جمهوری ایران به ایتالیا و فرانسه، در راستای تلاش های تهران برای برقراری توازن دیپلماتیک با شرکای شرقی مانند چین و روسیه است.

الجزیره مباشر: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در کنفرانس «اصلاح قانون اساسی» در آنکارا گفت: ما از وحدت و یکپارچگی ترکیه حمایت خواهیم کرد. ما اجازه ایجاد کشورهای کوچک در داخل خاک ترکیه را نخواهیم داد و در کمین هر کسی هستیم که به دنبال تجزیه سرزمین ما یا ایجاد تفرقه در بین ملت ما باشد.

خبرگزاری فرانسه: وزیر اقتصاد روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد دولت یک طرح ضد بحران 9 میلیارد یورویی را آماده می کند.

شبکه المیادین: تقویت تدریجی اختیارات امیر قطر و کاهش هزینه های دولتی علت ترمیم کابینه این کشور است. تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با صدور دستوری، تعداد وزارتخانه ها را کاهش داد و شماری از وزرا را هم عوض کرد. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر جدید امور خارجه قطر به جای خالد بن محمد العطیه تعیین شد. العطیه قرار است مسئولیت وزارت دفاع را برعهده بگیرد

خبرگزاری رویترز: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) روز پنجشنبه  اعلام کرد آمریکا از این سازمان برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه درخواست کمک کرده است. ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری گفت :« آمریکا از ناتو خواسته است هواپیماهای آواکس را  برای مبارزه با عناصر داعش در اختیار ائتلاف آمریکایی ضد داعش  قرار دهیم.

خبرگزاری صدا و سیما: یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا، جسورانه و مایه ذلت آمریکا بود. یک کارشناس به کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت ایران شیوه خاص خود را در خوار و ذلیل کردن نظامیان آمریکایی در این حادثه به نمایش گذاشت و تلاش کرد با این اقدام نشان دهد آمریکا آنگونه که گمان می رود، قدرتمند نیست.

روزنامه پاکستان آبزرور: احتیاط آمریکا در بهبود روابطش با ایران بیشتر به خاطر خصومت میان ایران و اسرائیل است. مشاهده تغییرات در رویکرد ایرانی ها در مقابل غرب و دنیا و تقویت سریع روابطش با فدراسیون روسیه به یک موضوع مطالعه برای دانشجویان رشته تاریخ، محققان، دانشگاهیان و غیره تبدیل شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد وی قصد ندارد از مواضع قبلی خود مبنی بر مخالفت با توسعه شهرک سازی های اسرائیل در مناطق فلسطینی کرانه باختری عقب نشینی کند. دیپلمات های سازمان ملل اعلام کرده اند بان کی مون با تشدید فشارها بر بنیامین نتانیاهو از وی درخواست کرده است با اجرای اقداماتی تا پایان سال امیدها درباره صلح را احیا کند.

خبرگزاری اسپوتنیک: تازه ترین گزارش ها نشان می دهد دولت آمریکا و سازمان های جاسوسی این کشور تلاش می کنند تا راهبردی را که 35 سال پیش بر ضد اتحاد شوروی در افغانستان به کار گرفته شده بود، بار دیگر در سوریه تکرار کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *