جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

روسیه به کانادا هشدار داد

تهران- ایرنا- روسیه هشدار دارد در صورتی که کانادا دارایی‌های مسکو را مصادره کند، روابط دیپلماتیک خود را با اوتاوا کاهش خواهد داد.

Loading

هوش مصنوعی جاسوس‌ها را هم بیکار می‌کند

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ | علمی - فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: اگر مدیر آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا به راه خودش ادامه دهد، ربات‌ها در آینده 75 درصد وظایفی را عهده‌دار خواهند شد که در حال حاضر تحلیلگران اطلاعاتی آمریکایی انجام‌شان را به عهده دارند؛ کار این افراد جمع‌آوری، تحلیل و تفسیر تصاویر دریافت شده از هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره‌ها و دیگر منابع از سراسر جهان است.

جنا مکلاگلین در تحلیلی که نشریه فارین پالسی منتشر کرد، نوشت: رابرت کاردیلو، مدیر این آژانس ملی اطلاعات مکانی آمریکا که به NGA معروف است، در اجلاس در سن آنتونیو از تلاش خود برای رفتن به سمت اطلاعات «خودکار» و مصنوعی خبر داد. در این  اجلاس سالانه که به میزبانی بنیاد اطلاعات مکانی برگزار می‌شود، فن‌شناسان، سربازان و کارشناسان اطلاعاتی گرد هم جمع می‌شوند تا درباره تهدیدهای امنیت ملی، تغییرات در فن‌آوری و جمع‌آوری و پردازش داده‌ها بحث و تبادل‌نظر کنند.

هوش مصنوعی در حال ظهور است؛ کاخ سفید در ماه‌های پایانی دولت باراک اوباما گزارشی را درباره تأثیرات احتمالی این فناوری در آینده منتشر کرد.

افسران پلیس از برنامه‌های مقدماتی بر مبنای داده‌های آماری مربوط به جرائم برای پیش‌بینی احتمال ارتکاب جرم توسط یک شخص در محلی خاص استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی نظیر آمازون و نتفلیکس از دانش ماشینی برای محاسبه این موضوع که ممکن است شما تمایل به دیدن چه فیلم‌هایی یا خرید چه کتاب‌هایی داشته باشید، استفاده می‌کنند.

این نوع اتوماسیون، تهدیدی برای بخشی از کارگران به‌ویژه در بخش خصوصی محسوب می‌شود. آن‌ها از احتمال بیکار شدن خود نگران هستند. در جامعه اطلاعاتی نیز این نگرانی که هوش مصنوعی بتواند کارها و مشاغل مربوطه را به عهده بگیرد یا در طول این مسیر به شکل فاجعه باری با شکست روبرو شود، وجود دارد و کاردیلو در این رابطه تصدیق کرد که کارمندان به  چشم‌انداز ورود اتوماسیون به زندگی روزمره آن‌ها و احتمالا جایگزین شدن هوش مصنوعی به‌جای آن‌ها به دیده «تردید»، «بدبینانه» یا «کاملاً عصبانی» می‌نگرند.

تحلیلگران از این مسئله بیم دارند که آن‌ها در صورت وقوع انقلاب رو به ظهور در عرصه هوش مصنوعی از رده خارج و منسوخ‌شده محسوب شوند.

کاردیلو که هوش مصنوعی را «فرصتی متحول‌کننده برای این حرفه» می‌داند، در این ‌باره گفت که در تلاش است به نیروهای خود نشان دهد که هوش مصنوعی فقط دغل‌بازی و فریبکاری نیست. پیام او به کارکنان این سازمان این است که هدف اتوماسیون «این نیست که از دست شما خلاص شود، بلکه برای ترفیع شما به کار می‌رود… اتوماسیون باعث می‌شود شما نقشی بالاتر برای انجام کارهای دشوارتر را به عهده بگیرید.»

از نظر کاردیلو مشاغل مربوط به اطلاعات مکانی – نظارت و بهره‌برداری از ویدئو و تصاویر تجاری و اختصاصی در سراسر جهان – بر لبه پرتگاه انفجار داده‌ها قرار دارد؛ مانند زمانی که اینترنت در آستانه اوج گرفتن بود. در آن مرحله آژانس امنیت ملی که مسئول جمع‌آوری و تحلیل ارتباطات دیجیتالی است، باید راه‌هایی را برای جمع‌آوری همه نتایج خاص یک انفجار ارتباطاتی که در سراسر وب در گردش بود، پیدا می‌کرد.

کاردیلو قصد دارد همان‌طور که آژانس امنیت ملی از الگوریتم‌هایی برای جمع‌آوری میلیون‌ها پیام استفاده می‌کند، در رابطه با حجم عظیم تصاویر نیز از دانش ماشینی کمک گرفته شود. به‌این‌ترتیب به‌جای آنکه تحلیلگران به میلیون‌ها عکس از سواحل و خطوط ساحلی خیره شوند، کامپیوترها می‌توانند با دقت تصاویر را به ‌صورت دیجیتال بررسی کنند. هدف آژانس ملی اطلاعات مکانی ایجاد یک «الگوی زندگی» برای سطوح زمین است تا به‌جای گشتن به دنبال افراد یا اشیای خاص، شناسایی تغییرات در صورت تغییر الگوها ممکن شود.

آژانس امنیت ملی مسئول شناسایی و ردگیری تهدیدهای بالقوه نظیر سایت‌های آزمایش نظامی در کره شمالی است. وقتی چیزی در سایتی تغییر کند، مثلاً تعداد زیادی از افراد یا گروه‌ها یا خودروها از راه برسند، این الگوریتم می‌تواند تدارکات برای یک آزمایش موشکی را نشان دهد. کاردیلو به فارین پالسی گفت: «ما اولویتی بالاتر از این نداریم. ما هر چیزی را که بتوانیم، در رابطه با کره شمالی به کار می‌گیریم.»

او پیش‌بینی کرد که «تعداد حسگرها، تصاویر و ویدئوهایی که خوراک اطلاعاتی تهیه می‌کنند، بسیار انبوه است و درسال‌های آتی بیشتر هم خواهد شد.» کاردیلو به خبرنگاران گفت: من زمان قابل‌توجهی را برای فرستادن (کارکنانم) به اتاق‌های تاریک برای بررسی مانیتورهای تلویزیونی به‌منظورانجام‌ وظیفه خطیر امنیت ملی صرف می‌کنم، اما آیا این کار ناکافی نیست.

این آژانس همچنین برای دریافت کمک به سراغ بخش دانشگاهی و بخش خصوصی رفته است. کاردیلو آنتونی وینچی، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق فیندر، شرکتی که داده‌ها را از کشورهای سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند، به ریاست اقدامات مربوط به دانش ماشینی در آژانس ملی اطلاعات برگزیده است.

شرکت‌هایی که در این اجلاس شرکت کردند، به‌وضوح در خصوص هوش مصنوعی فعال هستند و مجموعه داده‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته را به رخ یکدیگر می‌کشند، اما همه آن‌ها معتقد نیستند که اتکا به کامپیوترها برای شکستن و آنالیز داده‌ها ایده خیلی خوبی برای کار اطلاعاتی باشد.

جاستین کلیولند، یک مقام سابق اطلاعاتی که برای شرکت امنیتی Authentic8 کار می‌کند، در خصوص این اتوماسیون تردید دارد. (شرکت Authentic8 یک مرورگر ایمن را تولید کرد که به کارشناسان اطلاعاتی اجازه می‌دهد ردپا و مسیرهای سایبری خود را پنهان کنند.) او در مصاحبه‌ای در این اجلاس گفت که «ممکن است یک الگوریتم بد داشته باشید که شما را به جنگ بکشاند.»

خارج کردن عامل انسانی از این روند می‌تواند به بروز خطا منجر شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *