جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

Loading
گاردین خبر داد

گام آخر اتحادیه اروپا برای اجرای تحقیقات نظامی

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ | دفاعی و امنیتی

شوراآنلاین - رسانه ها: اتحادیه اروپا طرح اختصاص میلیاردها پوند برای تحقیقات نظامی را آغاز می کند

چنانچه اعتبارات مالی هنگفت برای پروژه چندین میلیون پوندی موسوم به “اقدام برای تحقیقات دفاعی” این هفته تایید شود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌زودی هزینه‌کرد میلیاردها پوند روی تحقیقات نظامی را آغاز می‌کنند.

به نوشته روزنامه گاردین، این طرح برای سال‌های مالی 2017 – 2020 با هزینه تقریبی 50 تا 100 میلیون یورو راه را برای برنامه تحقیقاتی جامع که به بودجه حداقلی 5 / 3 میلیارد یورو بین سال‌های 2021 تا 2027 نیاز دارد، هموار می‌کند.

با این حال طرح مذکور به شدت جنجالی است. بیش از 60 هزار تن با امضای طوماری اقدام علیه آن را خواستار شدند. لاتیشا سیدو، افسر برنامه اتحادیه اروپا در «شبکه اروپایی علیه تجارت اسلحه» گفت: نظارت و بحث کافی در این رابطه انجام نشده است. این پیشنهاد تنها یک سیاست نظامی-صنعتی با اهداف منافع اقتصادی تعدادی اندک و یک روند به سمت جهانی شدن تجارت اسلحه و رقابت با ایالات متحده است.

چنانچه بودجه فوق تصویب شود، این اولین بار در تاریخ اتحادیه اروپا خواهد بود که قرار است بودجه‌ای اختصاصی برای اهداف تحقیقات دفاعی اختصاص یابد.

اندرو اسمیت، از «کمپین علیه تجارت سلاح» می‌گوید: به اتحادیه اروپا به چشم یک پروژه صلح نگاه می‌شود و اتحادیه اروپا باید اینگونه باشد. به عنوان مثال نگاه به نقش انگلیس در اروپا هر چه باشد، نباید از پول مردم برای تامین تحقیقات مرتبط با شرکت‌های تسلیحاتی استفاده کرد. این پیشنهاد بدین معناست که اعتبار سایر پروژه‌ها در راستای چیزی صرف می‌شود که به نفع شرکت‌های اسلحه‌سازی است.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *