جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

رئیس‌جمهور بلاروس می‌گوید ائتلاف کشورهای غربی به عمد جنگ اوکراین را طولانی می‌کند، آن‌ها اوکراین را به یک معتاد به مواد مخدر تبدیل کرده‌اند که با وعده‌هایی مبنی بر دوز جدیدی از سلاح‌های اضافی و تزریق‌های مالی، افسارش را در دست داشته باشند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به استقرار احتمالی تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، چنانچه تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شود، محل استقرار آنها در شرایط فرضی درگیری مستقیم با ناتو، به هدفی مشروع برای روسیه تبدیل می‌شود.

قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای عملیات تلافی جویانه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و در خصوص حمله اسرائیل به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است.

ببینید | توهین نتانیاهو به دانشجویان آمریکایی؛ نخست وزیر اسرائیل عصبانی شد

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» منبع: نورنیوز

موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در خصوص سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا گفت: سفر هیئت عالی به پاکستان و سری‌لانکا در مقطع فعلی راهبردی و برای آینده روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای بسیار مهم و تعیین کننده است.

Loading

دولت اخوانی: از آرمان تا واقعیت

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: دولت اخوانی در سراسر جهان اسلام، به دلیل تناقضات فکری اش، که بسیار اساسی تر از مشکلات عملی و سیاسی است، نه فقط دارای آینده سیاسی ناروشنی است، بلکه فراتر و مهمتر از آن، فی ذاته یا اصولا نیروی تاسیس دولت ندارد.
بعد از سال ٢٠١١، بهار سیاسی عربی به سرعت و تا حد زیادی به بهار سیاسی اخوان‌المسلمین بدل شد. تحلیلی که اغلب ارائه می‌شد آن بود که در پرتو تحولات سیاسی جدید، جنبش‌های اخوانی در سراسر جهان اسلام، از پاکستان در شمال شبه قاره هند گرفته تا مراکش در شمال آفریقا یا دولت را در دست گرفته یا در شرف آن هستند و یا مؤثر بر شکل‌گیری دولت هستند. اما جدی‌ترین تجربۀ دولت اخوانی در مصر به سرعت با شکست مواجه شد! 
این مقاله می‌گوید اصولاً دولت اخوانی در سراسر جهان اسلام، بدلیل تناقضات فکری‌اش، که بسیار اساسی‌تر از مشکلات عملی و سیاسی است، نه فقط دارای آینده سیاسی ناروشنی است، بلکه فراتر و مهمتر از آن، فی‌ذاته یا اصولاً نیروی تأسیس دولت ندارد. این ناتوانی سیاسی اخوان ازچه‌روست؟ چه درس سیاسی بزرگی است که شاید رهبران اخوانی آن را نیاموخته‌اند؟  

متن کامل مقاله را در اینجا بخوانید.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *