جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

هراس وزیر دفاع آمریکا از توان تسلیحاتی ایران و ادعاهایی در حمایت از تل آویو

تهران-ایرنا- لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

Loading

گسترش اعتراضات علیه نژاد پرستان در « ‌آمریکا »

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:ماتسو ساتوشی، تحلیلگر روزنامه ماینیچی ژاپن بااشاره به تنش ودرگیری نژادپرستان در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا آمریکا نوشته است رییس جمهور آمریکا در واکنش به خشونت های شهر شارلوتزویل ، بسیاری از طرف های درگیر را محکوم کرد ، ولی با این حال نامی از گروه سفید پوستان نژاد پرست افراطی نبرده است.

ا توجه به درگیری میان جناح مخالف نژاد پرستی و نیروهای راست افراطی ( از جمله سفید پوستان نژاد پرست افراطی ) در شهر شارلوتزویل استان ویرجینیا آمریکا ، که منجر به کشته و زخمی شدن افرادی از دو طرف شده است ، روز سیزدهم ماه جاری تظاهرات اعتراض آمیز و تجمع یادبود قربانیان در نقاط مختلف آمریکا گسترش یافته است. کاخ سفید به منظور خاموش کردن انتقادها در خصوص اینکه واکنش دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، به خشونت های این شهر کافی نبوده ، بیانیه جدید منتشر کرده و با نام بردن از گروه سفید پوستان نژاد پرست افراطی ، آنان را محکوم کرده است. گفتنی است که رییس جمهور آمریکا در واکنش به خشونت های شهر شارلوتزویل ، بسیاری از طرف های درگیر را محکوم کرد ، ولی با این حال نامی از گروه سفید پوستان نژاد پرست افراطی نبرده است. 
تظاهرات اعتراض آمیز و تجمع یادبود قربانیان در بخش شمال غربی سیاتل واقع در ایالت واشنگتن ، بخش غربی شیکاگو ، بخش شرقی شهر نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا برگزار شده است. در سیاتل گروه مخالف نژاد پرستی در نزدیک نشست گروه راست افراطی تجمع کردند و به دنبال آن ، درگیری میان پلیس و گروه مخالف نژاد پرستی به وقوع پیوسته است. بر اساس گزارش تلویزیون ان بی سی (NBC ) آمریکا ، بر اثر این درگیری سه مرد به اتهام خشونت بازداشت شدند و همچنین شماری بالون حاوی مایع ، باتوم و دیگر سلاح های سرد کشف و ضبط شدند. 
حدود دویست تن از اعضای راست افراطی که از دونالد ترامپ حمایت می کردند ، در این تجمع مشارکت کردند. در خلال سخنرانی راست افراطی که در گوشه ای از پارک صورت گرفته است ، صحنه ای که در آن اعضای گروه مخالف نژاد پرستی به تجمع راست افراطی حمله کردند ، دیده شده است. حدود هزار نفر از گروه مخالف نژاد پرستی درصدد بودند ،‌ از خیابان های اطراف به سوی تجمع کنندگان راست افراطی در پارک حمله کنند ، ولی پلیس با استفاده از اسپری فلفل ، از نزدیک شدن آنان جلوگیری کرد. 
سخنگوی کاخ سفید روز سیزدهم ماه جاری در خصوص بیانیه ای که دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، روز دوازدهم ماه جاری خشونت حاصل از درگیری در ایالت ویرجینیا را محکوم کرده است ، تصریح کرد:« بدیهی است که این محکومیت شامل همه گروه های تندرو از جمله سفید پوستان نژاد پرست افراطی ، کوکلوس کلان ها ( KKK )‌ و نئونازی ها می شود. »‌ ایوانکا ، مشاور و دختر ارشد دونالد ترامپ هم در سایت توییتر خود از سفید پوستان نژاد پرست افراطی انتقاد کرده است. 
گفتنی است ، شهروندان محافظه کار حامی رییس جمهور و همچنین اعضای حزب جمهوری خواه و دموکرات ، از آنجا که دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، در بیانیه انتقادی روز دوازدهم ماه جاری از سفید پوستان نژاد پرست افراطی و همچنین از نئونازی ها نام نبرده است ، به شدت از دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، انتقاد کردند. 
مظنون جمیز الکس فیلد ، بیست ساله و اهل ایالت اوهایو واقع در غرب آمریکا ، در درگیری شارلوتزویل استان ویرجینیا ، با خودرویی جمعیت معترضان را زیر گرفت و بر اثر این برخورد یک دختر کشته و در نهایت مظنون هم دستگیر شده است. اما ، خبرگزاری رویترز به نقل از معلم سابق مظنون در دوره دبیرستان گزارش داد:«‌ مظنون در دوره نوجوانی از طریق ایدئولوژی نئونازی ها گمراه شده است. »‌ 
قربانی خودرو خانم هدر هیر ، سی دو ساله و از کارکنان دفتر حقوقی محلی ، بوده است. وی به همراه دوست خود به منظور مخالفت با نشست گروه راست افراطی در محل حضور داشت.

 منبع: اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *