جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

جماعت اسلامی لبنان و نیروهای الفجر، شاخه نظامی آن با صدور بیانیه‌ای شهادت دو تن از فرماندهان خود «مصعب سعید خلف» و «بلال محمد خلف» در جریان حمله اسرائیل را تایید کرد.جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد این دو فرمانده حین انجام وظیفه خود در دفاع از ملت لبنان و در حمایت از ملت فلسطین در جریان حمله هوایی اسرائیل به یک خودرو در منطقه «البقاع غربی» واقع در شرق لبنان، بعد از ظهر امروز به شهادت رسیدند.

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

برخورد اسپانیا با جدایی طلبی کاتالان ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: تنش‌ها بین دولت مرکزی اسپانیا و دولت منطقه ای کاتالونیا همچنان در حال افزایش است.

اندیشکده استراتفور در تحلیلی آورده است: مادرید در حال افزایش فشار قانونی، اقتصادی و سیاسی بر مقامات کاتالان در تلاش برای اختلال در سازماندهی استقلال در همه‌پرسی اول اکتبر است.
در 20 سپتامبر، پلیس اسپانیا وارد ادارات دولتی کاتالان در بارسلونا شد، اسناد مربوط به همه‌پرسی را مصادره و حداقل 12 مقام کاتالان را دستگیر کرد. در واکنش به این اقدام، هزاران طرفدار استقلال به خیابان‌های بارسلونا ریختند و تظاهرات کردند.
اقدامات پلیس اسپانیا بخش مهمی‌ از راهبرد مادرید برای تضعیف رای‌گیری برای استقلال کاتالونیا است که «دادگاه قانون اساسی اسپانیا» غیرقانونی اعلام کرده است.
در روزهای اخیر، پلیس وارد چند چاپخانه شده و هزاران پوستر و جزوه به طرفداری از همه‌پرسی و هم‌چنین برگه‌های رای را مصادره کرده است. در 19 سپتامبر، پلیس جعبه‌هایی حاوی 45000 نامه با لوگوی شهر تراسا را مصادره کرد.
دولت اسپانیا همچنین به اداره پست ملی دستور داد که هیچ نامه یا مطلب چاپی مربوط به همه‌پرسی را توزیع نکند و شرکت‌های پیک خصوصی را مورد حمله قرار داده است.
مادرید حتی کنترل مستقیم امور مالی کاتالونیا را در دست گرفته و چنین استدلال می‌کند که مادرید می‌خواهد مانع از صرف پول عمومی ‌برای را‌ی گیری شود. در عین حال دولت کاتالان اصرار دارد که همه منابع مالی و تدارکاتی را برای پیشبرد همه‌پرسی در اختیار دارد.
دولت اسپانیا در قالب این راهبرد خود، بر مقامات رسمی ‌کاتالان نیز فشار وارد می‌آورد. به عنوان مثال، در 19 سپتامبر، شهرداران سه شهرداری کاتالان که قول همکاری برای برگزاری همه‌پرسی را داده بودند، برای ادای شهادت در برابر دفتر دادستان در بارسلونا احضار شدند.
در اواخر این هفته حداقل 34 شهردار دیگر در سایر دفاتر دادستان‌ها شهادت خواهند داد. تا کنون، حدود 700 شهرداری کاتالان گفته‌اند که ساختمان‌های عمومی ‌خود را مانند مدارس، به عنوان مراکز رای‌گیری در 1 اکتبر در اختیار قرار خواهند داد.
کارلِس پوییگدِمونت رئیس منطقه کاتالان، در سخنرانی 20 سپتامبر خود درباره تلاش‌های اخیر برای جلوگیری از همه‌پرسی، دولت اسپانیا را به عنوان یک حکومت اقتدارگرا و غیرمردم‌سالار محکوم کرد. او هم‌چنین حمایت خود را از مقامات بازداشت شده اعلام کرد و از مردم کاتالان خواست در روز همه‌پرسی تظاهرات صلح‌آمیز برقرار کنند.
تا کنون، تظاهرات طرفدار استقلال گسترده اما صلح‌آمیز بوده است، ولی با توجه به این که اصطکاک بین مادرید و کاتالان تشدید می‌شود، خشونت پراکنده و درگیری با پلیس را نمی‌توان رد کرد.
دولت اسپانیا گفته است که همه‌پرسی اتفاق نخواهد افتاد، اما در 1 اکتبر، بسیاری از کاتالان‌ها احتمالا سعی در رأی دادن خواهند داشت یا حداقل به خیابان‌ها می‌روند تا صدای‌شان شنیده شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *