جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هفته ها بن بست در مذاکرات سیاسی میان اسرائیل و حماس برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که او شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای توقف جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای باقی‌مانده اسرائیلی می‌بیند.

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

Loading

از رویاپردازی تا کابوس صهیونیستی

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورا آنلاین – گزارش تحلیلی: رژیم صهیونیستی بار دیگر با هدف ناآرام کردن و فراهم کردن بهانه های لازم برای افزایش حضور نظامی در منطقه پیرامونی، عصر روز یکشنبه با بالگرد، دو دستگاه خودروی فرماندهان مقاومت را در منطقه قنیطره واقع در بلندهای جولان سوریه هدف حملات موشکی قرار داد که دراین حمله دستکم شش نفر به شهادت رسیدند. جهادمغنیه، پسر 25 ساله شهید عماد مغنیه هم در میان شهدا بود.

بلندهای جولان، منطقه‌ای هزار کیلومتر مربعی در جنوب غربی سوریه است که بخشی از آن در جریان جنگ شش روزه تابستان 1967 میلادی به اشغال رژیم صیهونیستی درآمد.

کارشناسان معتقدند این اقدام رژیم صهیونیستی، واکنش شتاب زده به اظهارات اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله بود.

دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه المیادین با انتقاد از غرب و برخی کشورهای منطقه که گروه‌های ترورویستی و داعش را پرورش داده و حمایت کرده اند، گفت تنها راه حل بحران‌های منطقه بویژه عراق و سوریه، قطع این حمایت‌هاست.

سید حسن نصراله همچنین بر آمادگی محور مقاومت برای پاسخگویی به هرگونه حمله و تعرضی تاکید کرد.

وی اولویت قاطع و جدی حزب الله و مقاومت را آمادگی برای مقابله با رژیم صهیونیستی برشمرد و از دراختیار داشتن انواع موشک‌های پیشرفته‌ای خبر داد که دشمن تصورش را هم نمی کند.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره تجاوز دشمنان به سوریه نیز گفت: هرگونه حمله به هر هدفی را در سوریه حمله به کل محور مقاومت می دانیم .

پس از تایید شهادت تعدادی از رزمندگان حزب الله لبنان در حمله بالگرد صهیونیست‌ها به خاک سوریه و اعلام این گروه مبنی بر پاسخ دادن به آن، ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و سوریه به حالت آماده‌باش درآمد.

براساس این گزارش، ارتش صهیونیستی در منطقه جولان و کشتزارهای اشغالی شبعا به حالت آماده‌باش کامل درآمده است و هواپیماهای جنگنده و شناسایی بدون خلبان آن نیز بر فراز منطقه در حال گشت‌زنی هستند.

حمله اخیر صهیونیست‌ها با محکومیت مواجه شده است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله موشکی ارتش صهیونیستی به نیروهای حزب الله لبنان را در منطقه قنیطره سوریه محکوم و تاکید کرد که باید با قدرت به همه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

در همین حال، شبکه خبری العالم از عملیات مقاومت مردمی سوریه ضد مواضع صهیونیست‌ها در جولان اشغالی خبر داد واعلام کرد نیروهای مقاومت مردمی سوریه بعضی مواضع رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی هدف قرار دادند و خسارت هایی را به این رژیم وارد کردند.

اما در خصوص اینکه هدف رژیم صهیونیستی از تجاوزهای اخیر به خاک سوریه چه می تواند باشد، کارشناسان معتقدند مقامات صهیونیست همواره به طور رسمی هدف خود را از حمله به خاک سوریه جلوگیری از ورود تجهیزات از خاک سوریه به لبنان عنوان کرده اند.

حال اینکه به نظر می رسد این ادعا بسیار غیر منطقی است، چرا که حزب الله بارها خبر برخورداری از زرادخانه‌های موشکی بسیار قوی را اعلام کرده و به نظر می رسد که دارای چنان قدرتی باشد که به رژیم صهیونیستی اجازه ارتکاب اشتباه دیگری مانند جنگ 33 روزه در سال 2006 را ندهد.

آنچه مسلم است رژیم صهیونیستی در پس این ادعاها، هدف راهبردی بسیار مهم‌تری را دنبال می کند. این رژیم پیشتر هم در دو نوبت به خاک سوریه تعرض کرده بود. حملاتی که به بهانه و ادعای نابودی راکتور هسته ای و محموله‌های نظامی برای حزب الله اتفاق افتاد.

آنچه مبرهن است اینکه صهیونیست‌ها با تجاوز به خاک سوریه سعی دارند تا مانع رسیدن ارتش سوریه به پیروزی قریب الوقوع در برابر تروریست‌های مسلح تحت حمایت غربی‌ها در این کشور شوند.

همچنین رژیم صهیونیستی همواره در پی گسترش حملات به زیرساخت‌های سوریه و تداوم درگیری و ناآرامی‌ها در این کشور است تا به زعم خود محور مقاومت را تضعیف و امنیت خود را تاحدودی تضمین نماید.

در کنار این موضوعات، گسترش فرقه گرایی در منطقه خاورمیانه در راستای اهداف و منافع رژیم صهیونیستی نیز برای صهیونیست‌ها اهمیت ویژه ای دارد.

به عبارتی تل آویو تعبیر آمال و آرزوهای خود را در تبدیل کشورهای بحران زده خاورمیانه به باتلاقی از کشورهای قومی و کوچک می‌بیند تا در این وضعیت به قدرت برتر در منطقه تبدیل شود.

به عنوان مثال ، در صورت شکست سوریه در برابر تروریست‌های حمایت‌شونده از سوی محور غربی – عربی ، اسرائیل به یکی از اهداف اصلی خود خواهد رسید . یعنی همان پس ندادن بلندی های جولان به سوری ها که در سال 1967 به اشغال اسرائیل درآمد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *