جدیدترین مطالب

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

روسیه، محور تنش

روسیه، محور تنش

وزیر خارجه ایالات متحده پس از دیدار از شانگهای، روز گذشته در پکن با همتای چینی خود دیدار و درباره روابط نظامی، اقتصادی و تنش‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد. آنتونی بلینکن در این دیدار درباره عوامل منفی در روابط واشنگتن و پکن از‌جمله کمک پکن به مسکو در جنگ اوکراین هشدار داد.

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

صادق قنادزاده معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در روابط با آفریقا صادرات در حوزه‌های مختلف بالادستی و پایین دستی مانند پتروشیمی، فنی مهندسی و صنایع فلزی را دنبال می‌کنیم افزود: واردات در حوزه‌های کالاهای اساسی مانند محصولات کشاورزی و معدنی راپیگیری می کنیم.

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

بررسی سفر بلینکن به چین پس از تصویب قانون جنجالی/ مشکلاتی که در روابط واشنگتن ـ پکن ریشه دوانده است

چین سالهاست که تلاش دارد هژمونی آمریکا را به چالش بکشد و خود به ابرقدرت شماره یک دنیا بدل شود و همین آمریکا را بسیار هراسان کرده است. در طی این سالها آمریکا پیوسته سعی کرده است در قبال چین دست به عصا حرکت کند و از تقابل جدی با این کشور پرهیز کند اما پس از حدود سه دهه، استراتژی تعامل با چین را کنار گذاشت و استراتژی تقابل را در برابر این کشور انتخاب کرد. 

شهادت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری

تهران-ایرنا-منابع خبری بامداد شنبه از ادامه جنایت رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر داده و اعلام کردند که دو جوان دیگر فلسطینی در کرانه باختری رود اردن به شهادت رسیدند.

Loading

منافع اقتصادی اروپا از قِبل برجام

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - ترجمه: ­در پی تصمیم رئیس جمهور آمریکا به خروج از توافقنامه هسته‌ای برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها، خبرگزاری فرانسه روز جمعه در گزارشی منافع اقتصادی کشورهای اروپایی در ایران را بررسی کرد.

آلمان:

آلمان بزرگ‌ترین صادر کننده اروپایی به ایران است و مبادلات تجاری این کشور با جمهوری اسلامی بعد از 2015 به دو میلیارد و 270 میلیون یورو در سال 2016 (افزایش 22 درصدی) و دو میلیارد و 970 میلیون یورو در سال گذشته (افزایش 15.5 درصدی) رسید. برلین به ویژه ماشین آلات، محصولات دارویی و غذایی به ایران صادر می‌کند. صادرات ایران نیز سال 2016، 314 میلیون یورو و سال گذشته 410 میلیون یورو بود.

شرکت زیمنس که از سال 1868 در ایران حضور دارد، مارس 2016 با مشارکت در طرح ایرانی مپنا در زمینه توربین‌های گازی و ژنراتورهای نیروگاه های برق و سپس امضای قرارداد مربوط به 12 کمپرسور برای دو کارخانه گاز طبیعی در ژانویه گذشته، فعالیت خود را به شدت افزایش داد. دایملر نیز ژانویه 2016 توافقنامه هایی را درباره تولید و فروش کامیون‌های مرسدس بنز با دو گروه ایرانی امضا کرد.

 

ایتالیا:

صادرات ایتالیا به ایران سال 2016 با افزایش حدود 30 درصدی از یک و نیم میلیارد یورو فراتر رفت و سال 2017 نیز با افزایش 12.5 درصدی به یک میلیارد و 700 میلیون یورو رسید.

ایتالیا ماه ژانویه یک خط اعتباری پنج میلیارد یورویی به منظور حمایت از زیر ساخت‌های خود در ایران اختصاص داد.

هر چند شرکت انی بعد از لغو تحریم ها جانب احتیاط را در پیش گرفت و توافقنامه ای با تهران امضا نکرد، شرکت راه آهن فروی دلو استاتو ایتالیا قراردادی در زمینه ساخت دو خط آهن سریع السیر امضا کرد. گروه تولیدات دریایی فینسانتری نیز چند توافقنامه همکاری و توسعه امضا کرده است.

آلبرتو پرستسی، پیمان کار ایتالیایی که به نمایندگی از یک شرکت تولید کمپرسور و توربین در ایران حضور دارد، روز جمعه در پاسخ به سئوال خبرگزاری فرانسه اعلام کرد روز چهارشنبه به منظور «مذاکره درباره قراردادی مهم » در یک نمایشگاه بین المللی در تهران حضور داشت. وی اعلام کرد هر نوع تاخیر یا درنگ اروپایی ها «زمینه را برای بازیگران دیگر به ویژه چینی‌ها فراهم می‌کند که در ایران رویکرد تهاجمی دارند و با چند خط مالی مهم فعال هستند».

 

فرانسه:

به گفته یک منبع دیپلماتیک، صادرات فرانسه به ایران از 562 میلیون یورو در سال 2015 به یک و نیم میلیارد یورو در سال 2017 رسید که تقریبا به سطح قبل از تشدید تحریم‌ها نزدیک شد. واردات فرانسه از ایران نیز با افزایش قابل توجه از 66 میلیون یورو در سال 2015 به دو میلیارد و 300 میلیون یورو رسید.

شرکت توتال بعد از توافقنامه هسته ای با گروه چینی سی ان پی سی در طرح سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری در بهره‌برداری از میدان گازی و نفتی پارس جنوبی مشارکت کرد، اما به گفته یک منبع نزدیک به موضوع، تاکنون فقط 100 میلیون دلار هزینه کرده است.

شرکت خودروسازی پژو سیتروئن که سهم 30 درصدی در بازار خودرو ایران دارد، سال گذشته از امضای توافقنامه‌ای درباره فروش مارک دِ اِس در ایران و مذاکره با دیگر شرکا خبر داد. رنو نیز خودروهای خود را در ایران می‌فروشد.

 

انگلیس:

صادرات انگلیس به ایران سال 2016 به 167 میلیون پوند (191 میلیون یورو)، بالاترین سطح بعد از سال 2011 رسید. در همین حال این رقم با سطح اوایل دهه 2000 که حدود 400 میلیون پوند بود، فاصله زیادی دارد. واردات انگلیس از ایران نیز سال 2016 میلادی 41 میلیون پوند بود.

شرکت‌های بزرگ انگلیس حضور چندانی در ایران ندارند: بریتیش پترولیوم هیچ فعالیتی در ایران ندارد. در همین حال رویال داچ شل اواخر سال 2016 توافقنامه هایی را برای بررسی امکان سرمایه‌گذاری در میادین گازی و نفتی در ایران امضا کرد.

به گفته، آلی رنیسون، از مقامات سازمان کارفرمایی « انستیتو آو دایرکترز»، شرکت‌های انگلیسی قراردادهای بزرگی در بخش زیرساخت‌های ایران، انرژی خورشیدی، مهندسی و پزشکی ایران دارند.

 

ایرباس:

شرکت اروپایی ایرباس که کارخانجات آن در فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا قرار دارد، سفارش‌هایی را با شرکت‌های ایرانی ( ایران ایر تور، زاگرس و ایرلاینز) در خصوص 100 فروند هواپیما به ارزش 10 میلیارد دلار ثبت کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *