جدیدترین مطالب

پیمان نظامی روسیه و کره شمالی؛ معضلی بزرگ برای غرب؟

شورای راهبردی آنلاین-رصد: «ارتقای روابط روسیه و کره شمالی امری نگران کننده است. نه به دلیل وعده مبهم احتمال حمایت مسکو از پیونگ یانگ در جریان درگیری با آمریکا یا کره جنوبی، بلکه به این دلیل که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ از افزایش انتقال مهمات کره شمالی برای کمک به جنگ مسکو علیه اوکراین و احتمالا تمایل روسیه به ارائه کمک فن آوری نظامی پیچیده‌تر به کره شمالی حکایت می‌کند.»

راهبرد جدید انصارالله یمن در مقابله با رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، مقاومت اسلامی یمن با ترسیم خطوط جدید سیاست خارجی خود، از طریق اقداماتی که علیه منافع و مراکز صهیونیستی انجام می‌دهد، عملاً به یکی از «بازیگران مؤثر» تحولات میدانی مربوط به جنگ غزه تبدیل شده است.

چشم‌انداز تنش‌ نظامی یمن و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین- گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی که نزدیک به 10 ماه است در یک جنگ فرسایشی با مقاومت فلسطین قرار دارد، همزمان از سایر جبهه‌های جنگ نیز تحت فشار است.

نتایج غیرمنتظره انتخابات فرانسه برای راست‌گرایان افراطی و مشکلات حکمرانی ماکرون

شورای راهبردی آنلاین – رصد: تغییر غیرمنتظره آراء به نفع چپ‌ها در انتخابات زودهنگام، حماسه راست‌گراها را در فرانسه شکست داده است، اما اکنون بحرانی در پاریس در انتظار حکمرانی است که قدرت امانوئل ماکرون را بیشتر ضعیف خواهد کرد.

تحلیلی بر”اشغال‌گر” خواندن رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شورای امنیت، مجمع عمومی و شورای حقوق بشر و دیگر نهادهای سازمان ملل از این پس، حتی اگر نخواهند هم ناچارند در بیانیه‌ها و قطعنامه‌های آتی خود به رای مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر “اشغال‌گر” خواندن رژیم اسرائیل و اقدامات غیرقانونی آن در سرزمین‌های اشغالی علیه فلسطینیان اشاره و به آن ارجاع دهند و این یک شکست سیاسی و حقوقی برای این رژیم و حامیانش است.

گسترش همکاری‌های ناتو و ژاپن برای مقابله با تهدیدات چین

شورای راهبردی آنلاین – رصد: اضافه شدن کشورهایی مانند ژاپن به اجلاس ناتو سوالات ویژه‌ای را درباره اینکه چرا ناتو به توسعه روابط نزدیک با کشورهایی که عضوی از پیمان شمال اتلانتیک نیستند و دور از منطقه مسئولیت اعضای ناتو واقع شده‌اند، مطرح می‌نماید.

دلایل نزدیکی راهبردی ارمنستان به اروپا و آمریکا

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: سفیر پیشین ایران در ارمنستان گفت: نزدیکی راهبردی ارمنستان به اروپا و آمریکا، چندان دور از انتظار نیست، چراکه دولت پاشینیان نگران است که اگر حمله دیگری در مرزهایش اتفاق بیفتد، نتواند موقعیت خود را حفظ و از کشورش دفاع کند، از این رو سعی دارد متحدانی برای خود در غرب فراهم کند.

Loading

أحدث المقالات

فرصت ۱۹۳ میلیارد دلاری منابع تجدیدپذیر در آفریقا

بنا بر یافته‌های یک مطالعه جدید، کشورهای جنوب صحرای آفریقا، فرصتی ۱۹۳ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و گذار انرژی تا سال ۲۰۳۱ فراهم می‌کنند که بازدهی آن، نسبت به اروپا و آمریکا، چند برابر است.

۵ دلیل هشدار پوتین نسبت به نفوذ اروپا در قفقاز

پوتین در هشدارهای خود به اتحادیه اروپا، به طور خاص بر خطرات ناشی از افزایش نفوذ اروپا در قفقاز تأکید کرده است. این هشدارها نشان‌دهنده نگرانی‌های روسیه از تضعیف موقعیت استراتژیک خود در این منطقه است.

شانتاژ رسانه‌ای برجام یا مذاکره به وقت خداحافظی؟!

شانتاژ رسانه‌ای برجام یا مذاکره به وقت خداحافظی؟!

در روزهایی که مسعود پزشکیان خود را برای ورود به پاستور آماده می‌کند، گزارش‌های ضد‌و‌نقیض رسانه‌ای درباره آمادگی دولت جو بایدن در جهت مذاکره با تهران برای احیای توافق هسته سال ۲۰۱۵ مطرح شده است. دراین‌باره روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع خود مدعی شد «نمایندگان طرف آمریکایی سه‌شنبه گذشته به ایرانی‌ها ابلاغ کرده‌اند که دولت جو بایدن آماده گفت‌وگو برای بازگشت سریع به توافق هسته‌ای امضاشده در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از واردکردن اصلاحات ساده در آن است».

نگاهی به سن رهبران قدرت های بزرگ جهان

نگاهی به سن رهبران قدرت های بزرگ جهان

جلال میرزایی در یادداشتی می نویسد: انکارکردنی نیست که در سال‌های اخیر برخی رهبران جوان در کشورهایی نظیر اتریش، سوئد، نیوزیلند و کانادا روی کار آمده‌اند اما این اتفاق در روندی عادی بوده و جوان‌بودن معیار انتخاب نبوده است، کمااینکه در همین کشور‌ها در دو سال اخیر دوباره شاهد انتخاب رهبران مسن‌تر و باتجربه‌تر از سوی اکثریت مردم بوده‌ایم.

قمار بزرگ مکرون در فرانسه/ ناکامی لوپن به نگرانی‌ها پایان داد/ امکان اتحاد احزاب مخالف علیه راست افراطی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پارلمان جدید هنوز تشکیل نشده که ببینیم از میان این پارلمان چه کسی می‌تواند نخست‌وزیر فرانسه باشد. اما آن نگرانی که وجود داشت که راست افراطی به رهبری لوپن پست نخست‌وزیری را به دست بیاورد، عملی نشد.

Loading

مدیریت خطر اینترنت اشیا

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: اکثریت "کاربران" اینترنت، دستگاه‌ها هستند، نه افراد. ابزارهایی که ارتباط "اینترنت اشیا" (IoT) با اینترنت را برقرار می کنند، حجم عظیمی از داده ها را ایجاد می کنند. این ابزارها به تدریج عملکردهای بیشتری خواهند داشت و خطرات جدیدی را برای ایمنی و امنیت فراهم می کنند، اما برای ارزیابی و ارایه سیاست های سودمند به چیزهایی بیش از مثال نیاز داریم.

جیمز اندرو لیوایز در گزارشی که برنامه فن آوری های راهبردی اندیشکده مطالعات راهبردی CSIS منتشر کرد، نوشت:

  • اینترنت اشیا از اینترنت متعارف ایمن تر نخواهد بود و ممکن است آسیب پذیرتر باشد، زیرا بسیاری از ابزارهای اینترنت اشیا از رایانه‌های ساده‌ای با عملکرد محدود استفاده خواهند کرد.
  • اما آسیب پذیری بالاتر در هر شرایطی به معنای خطر بیشتر نیست. منافع اینترنت اشیا از مضرات احتمالی آن بیشتر است و یک خطر که معمولا بررسی نمی شود، این است که معیارهای شتابزده و بیش از حد برای امنیت و حریم خصوصی، رشد اقتصادی و نوآوری را خفه خواهد کرد.
  • ابزارهای اینترنت اشیا به هکرها اجازه می دهند تاثیرگذاری فیزیکی داشته باشند. پژوهشگران آسیب پذیری های زیادی را در ابزارهای اینترنت اشیا نشان داده اند، اما پیامد این ضعف ها با عنوان شیطنت های بداندیشانه توصیف می شوند.
  • فقط آن دسته از ابزارهای اینترنت اشیا خطر را افزایش می دهندکه عملکردهای حساسی دارند یا اختلال در آنها می تواند تاثیرات بزرگی به دنبال داشته باشد. این به معنای آن است که بیشتر ابزارهای اینترنت اشیا خطر کمی دارند.
  • در همین حال، وضعیت حریم خصوصی آنلاین آنقدر هولناک هست که بعید می نماید اینترنت اشیا بتواند آن را وخیم تر کند.
  • همان مشکلاتی که مانع می شود فضای سایبری را ایمن تر سازیم، باعث کند شدن پیشرفت در امنیت اینترنت اشیا خواهد بود: نامطمئن بودن فن آوری، همکاری محدود بین المللی، فقدان انگیزه برای بهبود، وضعیت محدود تدوین مقررات، ضعف هویت های آنلاین، و یک الگوی تجاری اینترنتی مبتنی بر بهره برداری از داده های شخصی.
  • ما می توانیم کاهش خطر را با همان رویکردهایی تسریع کنیم که در کل برای امنیت سایبر به کار می بندیم. از نظر نویسنده، کاخ سفید می تواند با شرکت ها برای بهبود امنیت ابزارهای مرتبط با اینترنت اشیا که از آنها استفاده می کنند یا می فروشند همکاری کند.
  • خودمختاری یک عامل تعیین کننده مهم برای خطر اینترنت اشیا خواهد بود. محدود کردن خودمختاری ابزار یا ارایه راهی برای از بین بردن خودمختاری خطرات را کاهش خواهد داد. از این رو، استانداردهای اینترنت اشیا باید مستلزم درجه بالاتری از مداخله انسان و کنترل بر عملکردهای حساس باشد.
  • یک ابزار ایمن که به شبکه ای ناایمن متصل شود نمی تواند کار زیادی برای کاهش خطر انجام دهد. با توجه به وضعیت ضعیف امنیت در بیشتر شبکه ها، ایمن تر ساختن اینترنت اشیا مستلزم استفاده بهتر از رمزگذاری، احراز جدی هویت کاربران، و افزایش ترمیم پذیری ابزارها و شبکه هاست.
  • بر این اساس می توان از سه معیار – ارزش داده، حساسیت یک عملکرد و مقیاس پذیر بودن شکست- برای ارزیابی خطر اینترنت اشیا استفاده کرد. ابزارهایی که داده هایی ارزشمند ایجاد می کنند عملکردهایی مهم دارند یا می توانند اثراتی گسترده داشته باشند، باید از استانداردهای بالاتری برخوردار باشند.
  • خطر پویاست. خطر در حالی که فن آوری پخته تر می شود و آشنایی با فن آوری و تجربه درباره آن رشد می کند کاهش می یابد. هر قدر که در زمینه اینترنت اشیا تجربه کسب کنیم، خطرات آن کاهش می یابد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *