جدیدترین مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

Loading

أحدث المقالات

کاردار ایران در لندن : نتانیاهو برای کشاندن غرب به جنگ تمام عیار در منطقه، دام پهن کرد

لندن – ایرنا – کاردار سفارت کشورمان در لندن در گفت‌وگو با نشریه گاردین هشدار داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کشاندن پای غرب به جنگ تمام عیار در منطقه، دام پهن کرده است؛ جنگی که به گفته او پیامدهای غیرقابل محاسبه‌ای برای منطقه و جهان در پی خواهد داشت.

ببینید | اعتراف یک نظامی آمریکایی درباره پایگاه نظامی نابود شده نواتیم اسرائیل توسط ایران

اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران آمریکا گفت: پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل حفاظت شده ترین نقطه زمین دربرابرحملات موشکی بوده که حتی محافظت شده تر از کاخ سفید و کاخ کرملین است. ایران با پنج موشک آنجا را درهم کوبید و به همه ازجمله آمریکایی‌ها ثابت کرد که هیچ دفاعی دربرابر موشک‌های ایرانی وجود ندارد. منبع: خبرفوری

یک رهبر حماس: معادله جدیدی شکل گرفته است

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد عملیات طوفان الاقصی با تمامی جزئیات آن، یک مرحله (جدید) و نقطه عطف اساسی به شمار می‌آید.

Loading
تحلیلگر ارشد شورای روابط خارجی آمریکا تاکید کرد

غرب به دنبال ترسیم جغرافیای جدید در سوریه

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شوراآنلاین - رسانه ها: تحلیلگر ارشد اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا براین اعتقاد است که تقسیم و تجزیه سوریه باید درنظر گرفته شود و برای این کار، به نظامیان کشورهای غربی نیاز خواهد بود.

یک تحلیلگر ارشد شورای روابط خارجی آمریکا در تحلیلی درباره اوضاع سوریه، بر لزوم تقسیم و تجزیه این کشور سخن گفته است.

«ری تکیه» در «فایننشال تایمز» نوشت: «تقسیم و تجزیه، بهترین امیدواری برای صلح در سوریه است و برای اجرای این کار، به نظامیان غربی نیاز خواهد بود».

تحلیلگر آمریکایی ادامه داد: «جنگ داخلی سوریه ادامه دارد. حلب، در آتش است. اما سیاسیون و کارشناسان طرح‌هایی برای مدیریت جنگ پیشنهاد می‌دهند. مناطق امن، مناطق انسان دوستانه، طرح‌های استقرار مهاجران و طرح‌های دیپلماتیک همه جزو پیشنهادات هستند».

او نوشت: «مشکل این طرح‌ها آن است که جنگ را پایان نخواهد داد. تنها راهی که اتفاق خواهد افتاد آن است که آمریکا و شرکای اروپایی او طرح تقسیم ترسیم شود و سپس تعداد زیادی از نظامیان این طرح را اجرا کنند».

 ری تکیه ادامه داد: «امروزه، استراتژی آمریکا در سوریه بر این فکر مبتنی است که توافق بین روسیه و آمریکا بتواند با آشتی بین ایران و عربستان سعودی خصم‌های منطقه‌ای اصلی همراه شود و سپس این موضوع بر بازیگران محلی اعمال شود».

این تحلیلگر غربی البته اذعان می‌کند: «روسیه و آمریکا در موضوعات زیادی و نه فقط سوریه، در تضاد هستند. ایرانی‌ها و سعودی‌ها در یک جنگ سرد منطقه‌ای گیر افتاده‌اند و در این شرایط، سوریه تنها یکی از صحنه‌های نبرد است».

کارشناس شورای روابط خارجی تصریح کرد: «اشتباه اصلی دیپلماسی آقای کری، اعتقادش به این است که با حمایت روسیه یا ایران، امکان بازسازی و اتحاد مجدد سوریه وجود دارد. حتی اگر توافقی حاصل شود، بعید است نیروهای محلی(در سوریه) جنگیدن را متوقف کنند».

او افزود: «دیگر امکان پایداری و تداوم یک دولت یکپارچه و قوی که برای مدت‌های طولانی سوریه حکومت کرده است،  وجود ندارد. بهترین چیزی که میتوان به آن امید داشت، یک سری مجموعه‌هایی از کانتون‌های بریده بریده شده و کوچک است که در کنار هم طبق یک نوعی از توافقات فدرال همزیستی داشته باشند البته تحقق این موضوع، دهه‌ها طول خواهد کشید».

تحلیلگر غربی می‌گوید: «تنها گزینه برای آمریکا و متحدان غربی‌اش از قبیل بریتانیا و فرانسه، ساختن و ایجاد اصولی برای تقسیم قدرت و سپس بکارگیری نیروی نظامی گسترده برای اطمینان از اجرایی شدن آن است. این طرح تقسیم و تجزیه، تفاوتهای قومی و مذهبی سوریه را به رسمیت خواهد شناخت و درصدد تقسیم کشور بر مبنای خطوط قومی و مذهبی است».    

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *