جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

رسانه‌های اسرائیلی جمعه ۷ اردیبهشت اعلام کردند ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل هنگام رفتن برای بازدید از محل «حادثه الرمله» دچار سانحه رانندگی شده و به بیمارستان منتقل شد. به گفته این رسانه‌های اسرائیلی بن‌گویر بر اثر واژگون شدن خودروی حامل او دچار جراحت‌های متوسطی شده که در نتیجه آن به بیمارستان منتقل شده است.

ببینید | تصاویری جدید از لحظه واژگون شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل

وزیر امنیت داخلی اسرائیل در پی یک حادثه رانندگی راهی بیمارستان شد. رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد. هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است./ایسنا

هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد…

مردم اردن به ندای ابو عبیده لبیک گفتند

هزاران اردنی در راهپیمایی عظیمی که پس از نماز جمعه در امان پایتخت این کشور برای محکوم کردن نسل‌کشی در غزه در لبیک به دعوت ابوعبیده برگزار شد، شرکت کر…

مردم اردن به ندای ابو عبیده لبیک گفتند

هزاران اردنی در راهپیمایی عظیمی که پس از نماز جمعه در امان پایتخت این کشور برای محکوم کردن نسل‌کشی در غزه در لبیک به دعوت ابوعبیده برگزار شد، شرکت کر…

Loading
ضربه کودتای 15ژوئیه برپیکره ارتش ترکیه

ارتش ترکیه یک سوم نیروهای خود را از دست داده است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین-رسانه ها:شورای اروپایی اعلام کرد، ترکیه از زمان کودتای 15 ژوئیه سال جاری میلادی تاکنون یک سوم از نیروهای نظامی و ارتش خود را برکنار کرده است.

شورای اروپایی گفته است که بیش از 125 هزار تن در سراسر ترکیه تا نهم دسامبر 2016 از کار اخراج شده‌اند و 40 هزار تن دیگر نیز دستگیر شدند. در میان آنها 140 روزنامه نگار نیز وجود دارد و همچنین 177 رسانه خبری و خبرنامه نیز تعطیل شده‌اند. همچنین بیش از 2000 مدرسه، دانشگاه و خوابگاه نیز تعطیل شدند.

در این داده ها که از ژوئیه تا اکتبر است، آمده که تقریبا نیمی از تمامی ژنرال های ترکیه ای اخراج شده‌اند درحالیکه تعداد سربازان پایین رتبه و جدید یک پنجم افزایش پیدا کرده است و وزارت دفاع ترکیه در نوامبر 2016 اعلام کرده که قصد دارد تا 30 هزار پرسنل جدید را از آکادمی های ارتش و نیروی دریایی استخدام کند.

ارتش ترکیه پیشتر گفته بود که نیروهایش جز گارد ساحلی و ژاندارمری، 391 هزار و 695 تن تا هشتم سپتامبر 2016 هستند. از این تعداد، 206 تن ژنرال و دریادار هستند. ماه گذشته میلادی نیز اعلام کرد که 360 هزار تن را به کار گرفته است.

مجمع پارلمانی شورای اروپایی در این بررسی آورده است: اخراج و انفصال از خدمت تعدادی از اعضای نیروهای مسلح ترکیه باعث شد تا تعداد این نیروها به دو سوم کاهش یابد.

مقام های ترکیه مکررا هرگونه نظر درباره ضعیف شدن ارتش خود را که دومین نیروی نظامی در ناتو محسوب می شود، رد کرده اند. آنها می گویند ارتش با این کاهش و اخراج ها بیش از گذشته وفادار شده است.

از زمان کودتای 15 ژوئیه سال جاری میلادی، ترکیه عملیاتی نظامی در سوریه ترتیب داده تا داعش را از مرزهایش دور کند و کمپین نظامی خود را علیه شبه نظامیان کرد در جنوب شرق ترکیه و شمال عراق افزایش داده است.

یکی از فرماندهان ارشد ناتو در ماه جاری میلادی گفته بود که نگرانی خود را با ترکیه بابت تاثیر این کاهش نیروهای نظامی در ارتش مطرح کرده است.

در این بررسی از سوی شورای اروپایی همچنین مشخص شد که تعداد نیروهای نظامی ترکیه از 518 هزار و 166 تن پیش از کودتا به 355 هزار و 212 تن کاهش داشته است.

همچنین تعداد ژنرال‌های ارتش ترکیه که در اول ژوئیه 2016، 358 تن بود به 201 تن کاهش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *