جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه قدردانی کرد + فیلم

نیویورک – ایرنا – «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای دو جانبه خود در نیویورک، در دیدار با همتای الجزایری از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

Loading

معامله قرن؛ جنین مُرده

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین: یک روزنامه اسپانیایی نوشت که معامله قرن که آمریکا مدتی است به دنبال اجرای آن است، مرده متولد می‌شود، چرا که رژیم صهیونیستی به هیچ تعهدی در این زمینه عمل نمی‌کند.

روزنامه اسپانیایی پابلیکو در گزارشی نوشت که آمریکا از ماه‌ها پیش خود را برای اجرای معامله قرن آماده می کند، اما احتمالا این معامله مُرده متولد خواهد شد، چرا که این معامله خود را به عنوان راه حلی برای درگیری‌های فلسطینی – اسرائیلی نشان می‌دهد، اما نمی تواند سرنوشت این درگیری‌ها را در دست طرف‌های غیر مسئول قرار دهد. این در حالی است که اسرائیل بدون در نظر گرفتن این قرارداد اصرار دارد به توسعه شهرک‌سازی‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی ادامه دهد.

این گزارش می‌افزاید که منابع آمریکایی به روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌گویند که معامله قرن که دولت ترامپ آخرین اصلاحات را بر روی آن انجام داده، به صورت توافقی نیست که قرار باشد تمام آن اجرا شود یا تمام آن رد شود، بلکه زمینه‌ساز فضایی خواهد بود که مذاکرات میان دو طرف در بستر آن ادامه پیدا می‌کند.

این روزنامه می‌افزاید که رئیس جمهور آمریکا در اعلام این معامله تاخیر کرده و دولت این کشور قرار بود چند ماه پیش آن را اجرایی کند. البته اعلام این موضوع خیلی نزدیک است. با این وجود آمریکایی‌ها می‌دانند که این توافق مرده متولد خواهد شد یا اینکه دوران حیات آن بسیار کوتاه خواهد بود.

رژیم صهیونیستی از تاخیر در اعلام معامله قرن برای توسعه حضور و افزایش محدوده خود در اراضی اشغالی استفاده کرده و اراضی بیشتری را در کرانه باختری و قدس شرقی به نفع خود مصادره می‌کند. این در حالی است که دولت آمریکا و اتحادیه اروپا در برابر این تحرکات به طور کامل سکوت کرده‌ اند.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی احساس می کنند که آمریکا نمی‌خواهد تلاشی برای توقف سیاست‌های توسعه طلبانه وی در اراضی اشغالی انجام دهد. این موضوع آزادی عمل بیشتری به او می‌دهد که در دوره های گذشته سابقه نداشته است.

این گزارش می‌افزاید که نتانیاهو در این فضا سعی دارد خود را شخصیتی عقلایی در برابر ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان نشان دهد که معامله قرن را رد می کند. از سوی دیگر وی اصرار دارد که در منصب خود باقی بماند و همین اصرار پیامدهای مصیبت باری برای ملت فلسطین به بار آورده است.

این روزنامه همچنین پیش‌بینی می کند که معامله قرن که ابومازن آن را « سیلی قرن» نامیده، هیچ نکته غافلگیرکننده‌ای برای نتانیاهو یا تشکیلات خودگردان فلسطین ندارد، چرا که هر دو طرف از حد و مرزهای مانور دولت آمریکا در این پرونده اطلاع دارند.

بر اساس برخی مطالب که به بیرون درز کرده آمریکایی‌ها تلاش دارند سهم فلسطینی‌ها از اراضی اشغالی را به نیمی از مقدار کنونی تقلیل دهند. به این ترتیب سهم ملت فلسطین از اراضی این کشور که پیش از این قرار بود 22 درصد از مساحت اراضی اشغالی باشد، به 11 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین بر اساس این معامله قرار است قدس شرقی کاملاً اسرائیلی شود. انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس نیز برای تقویت این اتفاق است که قرار است طی چند سال آینده تکمیل شود.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مسئول فلسطینی می‌نویسد: تمام مسائلی که ما الان شاهد آن هستیم، عجیب است. مشخص است که یک اقدام برنامه‌ریزی شده در چارچوب معامله قرن در دست اجرا است که بسیار از مطالبات و آرمان‌های ما فاصله دارد و هرگز از سوی ما مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

این منبع فلسطینی می افزاید: دولت ترامپ با همان زبانی صحبت می‌کند که شهرک‌نشینان صهیونیست مطرح می‌کنند. آنها تلاش دارند سیستم جداسازی نژادپرستانه میان دو طرف را تقویت کنند تا اقتصاد خود را بهبود بخشند. البته در حال حاضر نتانیاهو هیچ اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهد، چرا که از تأخیر موجود استفاده می‌کند تا سیاست‌های توسعه طلبانه خود و افزایش شهرک‌سازی های صهیونیستی را دنبال کنند.

این مسئول ارشد فلسطینی می‌افزاید که بر اساس این طرح قرار است دولت فلسطین بدون سلاح تشکیل شود و رژیم صهیونیستی بر مرزها و حریم هوایی آن کنترل کامل داشته باشد.

بر اساس این گزارش گرچه تشکیلات خودگردان فلسطین مناسبات خود با واشنگتن را به شکل رسمی از دسامبر گذشته و بعد از اعلام انگیزه‌ ترامپ برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس شرقی قطع کرده، اما طرف فلسطینی همچنان از طریق اتحادیه اروپا به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا می کند.

این روزنامه اسپانیایی، صحبت در این رابطه که معامله قرن می‌تواند زمینه‌ساز مذاکرات جدی بین طرفین اسرائیلی و فلسطینی شود را عجیب دانست و تاکید کرد که مذاکرات مستقیم میان دو طرف طی نیم قرن گذشته همواره شکست خورده است.

به نوشته این روزنامه رژیم صهیونیستی همواره تخلیه اراضی اشغالی را رد کرده و همچنان به ادامه پروژه‌های شهرک‌سازی اصرار دارد و این موضوع همواره به عنوان مانعی گسترده در برابر مذاکرات گذشته بر اساس توافق اسلو مطرح بوده است.

در حال حاضر نیز رژیم صهیونیستی هیچ آمادگی برای تغییر سیاست‌های خود ندارد و این موضوع نشان می‌دهد که معامله قرن با شکست جدیدی روبرو خواهد شد.

این روزنامه در پایان مقاله خود می‌افزاید که تنها امید تشکیلات خودگردان در شرایط کنونی مداخله قوی اتحادیه اروپا در این موضوع است، اما مشکل در اینجا است که دولت‌های بزرگ اتحادیه اروپا همواره در کنار رژیم صهیونیستی هستند و هرگز حاضر نیستند سیاست های خود را در راستای منافع اتحادیه اروپا به این رژیم تحمیل کنند.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *