جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

Loading

ایران محاسبات دشمنانش را برهم زده است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:وبگاه آمریکایی نوشت: ایران که با چالش دفع نیروهای دشمن مواجه بوده موفق شده محاسبات دشمنان را با توسعه و بکارگیری قابلیت های نامتقارن و ادغام آن با نیروهای کلاسیکش برهم زند.

وبگاه آمریکایی «وار ایز بورینگ» در تحلیلی پیرامون نبردهای نامتقارن و الگوگیری کشورهای مختلف،به منازعه تایوان با همسایگانش می پردازد.

این وبگاه در تحلیل خود با مثال زدن از «ایران» به عنوان یکی از الگوهای نبردهای نامتقارن نوشت: تایوان باید به خوبی مدل نبرد نامتقارن ایران برابر آمریکا را مطالعه کند.

بر اساس این گزارش، ایران نیز که با چالش دفع نیروهای آمریکا مواجه است ،موفق شده محاسبات ابتدایی ارتش های آمریکا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را با توسعه و بکارگیری قابلیت های نامتقارن و ادغام آن با نیروهای کلاسیکش برهم زند.

ایران با بکارگیری انبوه قایق های تندروی مجهز به موشک های ضد کشتی و اژدر و ترکیب با پهپادهای ارزان قیمت دسترسی ناوگان دریایی آمریکا به خلیج فارس و دریای عمان  را دشوار ساخته و حتی سامانه دفاع هوایی یک مهاجم را درهم شکند. این کشور همچنین بر توسعه قابلیت های مین های دریایی و سرعت توسعه  آن تمرکز کرده است.

بر این اساس ،سامانه موشکی سطح به دریای ایران متحرک و دارای بردهای متفاوت بوده و با بهبود قدرت هدف گیری، آن ها کشنده تر و شناسایی و انهدامشان دشوار شده است.

موشک های برد کوتاه بالستیک ایران نیز با استتار می توانند با دقت به نیروهای آمریکا مستقر در بنادر و پایگاه های هوایی شرکایش ضربه بزنند و مانع وقوع سناریوی سال 2002 تا 2003 که منجربه  حمله به عراق شد، شوند.

این وبگاه نوشت: ایران بر سامانه دفاع موشکی نستا ارزان «اس -300 » که راهبرد مکمل نبردهای نامتقارن است نیز سرمایه گذاری کرده است. راهبرد بازدارندگی ایران در پی ایجاد  نوعی وضعیت مبهم است به  طوری که برنامه ریزان و سیاستگذاران آمریکا از بکارگیری موفقیت آمیز نیروهای خود علیه این کشور در شک و تردید قرار گیرند. این راهبرد موجب شده تا آمریکا و شرکایش در درگیری محتمل با ایران در منطقه بازنگری کنند.

در انتهای این مطلب آمده است: تاکنون راهبرد ایرانیان به عنوان یک نیروی بازدارنده به ویژه از دریا و یا آسمان به طور قابل توجهی موثر بوده است.الگوی ایران در نبردهای نامتقارن درس های خاص برای تایوان دارد

منبع:دیپلماسی ایرانی

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *