جدیدترین مطالب

رد یک گزاره!

رد یک گزاره!

سید محمد شفیعی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران می سنجد که واکنش گنبد آهنین و پدافند اسرائیل در مقابل بالستیک، کروز، هایپرسونیک و پهپادها چه بوده و ساختار آن چگونه عمل می‌کند و از سمت مقابل اسرائیل به دنبال سنجیدن سرعت واکنش پدافند ایران، عملکرد تکنولوژی ایران در مقابل کوادکوپتر و… است.

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تنها یک گزینه متصور است و آن حمله اتمی محدود اما برق آسا به ایران است. اما، گرچه از رژیم نسل کش اسرائیل هر جنایتی بر می آید، با توجه به قدرت دفاعی و تهاجمی ایران و توان و همراهی گروه های مقاومت منطقه، و تبعات اقتصادی امنیتی آن برای جهان، در حالت عادی وقوع چنین اقدام خطرناکی بعید است. 

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در بحث حمله به «اسرائیل» هم همین است! اول اینکه، ایران به خاک رژیم صهیونیستی حمله نکرده است. بحث در اینجا مربوط به سازمان ملل و حقوق بین الملل نیست. بحث در درجه اول اخلاقی و سیاسی است! رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است که ادعای خاک دارد اما در واقعیت خاکی ندارد (چه برسد به عمق راهبردی)! اصلا حمله انتقام جویانه کشورمان هم هیچ حمله ای به اسرائیل یا خاک آن نبود چرا که اساسا موجودیتی با این مختصات و مشخصات وجود ندارد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای ادامه سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

Loading

أحدث المقالات

پاسخ تند سندرز به نتانیاهو: اعتراض به کشته شدن ۳۴ هزار فلسطینی، یهودستیزی نیست

تهران-ایرنا- «برنی سندرز» نماینده مجلس سنای ایالات متحده با رد اتهامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه را یهودی‌ستیزی خواند، گفت: این اعتراضات ضدیهودی نیست وقتی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را مجروح کرده‌اید.

عکس | حضور تک‌تیراندازها بر بام خانه‌های اطراف دانشگاه های بزرگ آمریکا

بنا بر تصاویر منتشر شده و گزارش دانشجویان آمریکایی تک تیراندازان آمریکایی بر بام برخی خانه های مشرف به دانشجویان معترض در آمریکا مستقر شده و منتظر دستور برای هدف قرار دادن دانشجوبان هستند. منبع: خبرگزاری داشنجو

Loading
سفیر سوریه در ایران تاکید کرد

تقویت راهبرد مشترک سوریه، ایران، روسیه، حزب الله علیه تروریسم

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: سفیر سوریه در ایران گفت: راهبرد مشترک سوریه، ایران، روسیه، حزب الله و دوستانشان در جنگ علیه تروریسم برای شکست تروریست های تکفیری و حامیان آنان که امنیت منطقه و مردم آن و کل جهان را در معرض خطر قرار می دهد، بیش از پیش استحکام می یابد.

عدنان محمود روز یکشنبه در نمابری تاکید کرد: انفجار تروریستی که گروه های تروریستی تکفیری با حمله به اتوبوس های حامل مردم فوعه و کفریه در منطقه راشدین حلب انجام دادند جنایت وحشیانه ای علیه زنان و کودکان است که بر کارنامه سیاه و تیره این گروه های تکفیری و تروریستی و کشورهای حامی آنان در ادامه قتل مردم سوریه و ارتکاب شنیع ترین کشتارها در تاریخ علیه این مردم به دور از هرگونه باز دارندگی اخلاقی و دینی و یا انسانی می افزاید.

محمود به تصاویر هولناک به شهادت رسیدن و مجروح شدن صدها تن از کودکان و زنان که در داخل این اتوبوس ها حضور داشتند، اشاره و تصریح کرد: کشورهای غربی و دولت آمریکا که به دروغ مدعی علاقه مندی به امنیت و زندگی مردم سوریه هستند، هیچ گونه توجه ای به این جنایت از خودشان نشان نداند.
وی اظهار داشت: دست های کشورهای غربی و مزدوران آنان در منطقه که حمایت از گروه های تروریستی در سوریه را ادامه می دهند با خون کودکان و زنانی که جان خود را در این اقدام جنایتکارانه تروریستی علیه اتوبوس های حامل مردم کفریا و فوعه از دست دادند، آغشته است.
سفیر سوریه در ایران خاطر نشان کرد: هدف اصلی کشورهای حامی تروریسم در سوریه از این اقدام وحشیانه تروریستی متزلزل کردن روحیه والای مردم، حمایت از تروریست ها و ناکام کردن روند آشتی های محلی فراگیر در سوریه است و در راستای خدمت به گروه های تکفیری تروریستی قرار می گیرد که متحمل شکست هایی در مناطق مختلف سوریه شده اند.
محمود تصریح کرد: این اقدام های تروریستی وحشیانه که با حمایت کشورهای غربی، آمریکا و مزدوران آنان در منطقه علیه کودکان و زنان سوریه انجام گرفت بر اراده و عزم مردم و ارتش سوریه به ادامه جنگ با تروریست های تکفیری و نابودی آنان در جای جای کشور سوریه و ناکام گذاردن اهداف این توطئه تجاوزگرانه تروریستی علیه سوریه و تمامی منطقه می افزاید.
محمود افزود:‌ رویدادها و واقعیت های مرتبط با این جنایت تروریستی سبوعانه و اقدامات ننگین تروریستی گذشته تاکیدی بر رابطه تنگاتنگ موجود میان گروه های تروریستی تکفیری و کشورهای حامی آنان و هماهنگی های انجام گرفته در اتاق های عملیاتی، لجستیکی، سیاسی و رسانه ای مشترک است که در این راستا به سانسور رسانه ای دستگاه های تبلیغاتی غربی درباره این کشتار وحشیانه اشاره کرد.
وی اظهار داشت: راهبرد مشترک سوریه، ایران، روسیه، حزب الله و دوستانشان در جنگ علیه تروریسم برای شکست تروریست های تکفیری و حامیان آنان که امنیت منطقه و مردم آن و کل جهان را در معرض خطر قرار می دهد، بیش از پیش استحکام می یابد.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *