جدیدترین مطالب

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی سن‌پترزبورگ

دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور مقامات امنیتی و دفاعی بیش از یکصد کشور، از جمله جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

تداوم سیاستی بی‌تاریخ

مجید خورشیدی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: چهل و چهارسال قبل در یک تصمیم ناسنجیده و مغرورانه، جیمی کارتر و مشاورنش تصمیم گرفتند تا با عملیات و حمله ای مشابه فیلم های هالیوودی به خاک ایران بتوانند جاسوس هایشان را از تهران خارج کرده و پیروزمندانه در واشنگتن و نیویرک رژه افتخار بروند. آن روز طوفان شن در آستین دست انتقام الهی در روزهای نخست انقلاب اسلامی که هنوز شیرازه امور قوام کافی نیافته بود و نوعی از پراکندگی و ابهام بر فضا حاکم بود آمریکایی ها را ناکام و سرافکنده کرد.
Loading

أحدث المقالات

کره‌شمالی: یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی امروز -شنبه- اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است تا در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره‌جنوبی، توانایی‌های نظامی خود را گسترش دهد.

واکنش عراق به حادثه اخیر اصفهان: تنش اخیر نباید باعث منحرف شدن نگاه‌ها از اتفاقات غزه شود

وزارت خارجه عراق نسبت به اقدام تخریبی در اصفهان و خطرات تنش نظامی در منطقه هشدار داد. وزارت خراجه عراق تاکید کرد: این تنش نباید باعث منحرف شدن نگاه‌ها از اتفاقات غزه و ویرانی و کشته شدن مردم بی‌گناه در آن باریکه شود.

وال استریت ژورنال: حماس بنا دارد از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کند / رهبری حماس در روز‌های اخیر با حداقل دو کشور از جمله عمان ارتباط برقرار کرده

رسانه‌های آمریکایی‌ به نقل از منابع آگاه فاش کردند که رهبری سیاسی جنبش حماس ‌قصد دارد از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کند. این روزنامه اشاره کرد که رهبری حماس در روزهای اخیر با حداقل دو کشور منطقه از جمله سلطان‌نشین عمان ارتباط برقرار کرده است.

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر افزایش یافت.

Loading

ایران برای جهان اسلام خطرناک‌تر از رژیم صهیونیستی است؟

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: روزنامه الصریح چاپ تونس با طرح این سوال که آیا در نزد بن سلمان، ایران برای جهان اسلام خطرناک‌تر از رژیم صهیونیستی است؟، درگزارشی نوشته است اظهارات وزیر دفاع سعودی درباره بعید دانستن انجام هر گونه گفت‌وگو با ایران خوشایند نیست .

روزنامه الصریح، چاپ تونس در مقاله ای به نام « ابوذاکر الصفایحی» نوشت : آیا امیر محمد بن سلمان نمی بیند که کشور سعودی گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی ، دشمن اعراب و مسلمانان را می پذیرد؟! پس ما چگونه خودداری آن از گفت‌وگو با ایران را بپذیریم؟ ای مسلمانان آیا در نزد بن سلمان، ایران برای جهان اسلام از رژیم صهیونیستی خطرناک‌تر است؟

به گزارش ایسنا ، در این مقاله آمده است: از اظهارات امیر سعودی و وزیر دفاع محمد بن سلمان در باره بعید دانستن انجام هر گونه گفت‌وگو با ایران که به نظر وی مشغول توطئه علیه جهان اسلام است، خوشم نیامد؛ چرا که می‌بینیم پادشاهی سعودی و همپیمانانش بعد از دو سال جنگ ویرانگر و از دست دادن منابع مالی در یمن نتوانسته هیچ گونه پیروزی کسب کند. جنگی که به قول آن‌ها به خاطر دفاع از خودشان و ایجاد مصونیت از نیت ایران برای حمله به سعودی است.

 نویسنده این مقاله ادامه می دهد : اما درباره خودداری از گفت‌وگو با ایران ، ما به وی یادآوری می کنیم که وقتی آمریکا ، بزرگترین قدرت نظامی در حال حاضر با ایران گفت‌وگو می کند، چطور سعودی ها برای گفت‌وگو با ایران و با گرداندن روابط طبیعی با این کشور آن هم در این شرایط سخت و دشوار خودداری می کنند.

روزنامه« الصریح» ادامه داد : از آن گذشته آیا امیر محمد بن سلمان نمی بیند که کشور سعودی گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی ، دشمن اعراب و مسلمانان را می پذیرد؟! پس ما چگونه خودداری آن از گفت‌وگو با ایران را بپذیریم؟ ای مسلمانان آیا در نزد بن سلمان، ایران برای جهان اسلام از رژیم صهیونیستی خطرناک تر است؟ این حرفی است که دیوانه ها، کودکان و حتی افراد احمق هم نمی پذیرند.

وی ادامه داد: در پایان می خواهم از این امیر سعودی بپرسم آیا نشانه رفتن اسلحه سعودی و اعراب و مسلمانان به سوی اسرائیل، دشمن مسلمانان، مقدم تر از نشانه رفتن آن به قلب و سینه مسلمانان یعنی ایران نیست؟آیا خداوند به صلح و همکاری میان مسلمانان فرا نخوانده است؟آیا صلح این است که امیر محمد بن سلمان از گفت‌وگو با ایران خودداری کند؟آیا من حق ندارم که بگویم از موضع این امیر سعودی خوشم نمی آید، چرا که موضوع وی نه با منطق سیاست سازگار است و نه با منطق عقل و نه با نص و متن قرآن کریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *