أحدث المقالات

 بلینکن چین را به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات آینده آمریکا متهم کرد

نیویورک – ایرنا-  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد به رغم تعهد قبلی «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین  مبنی بر عدم دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ، واشنگتن شواهدی از تلاش های پکن برای «تأثیر و دخالت احتمالی» در این انتخابات دیده است.

Loading

رسانه ها؛ ناکامی دوباره نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی و …

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه ها: نتانیاهو بازهم به تنهایی نمی‌تواند کابینه تشکیل دهد، ادعای جدید برجامی وزیر امور خارجه آمریکا، رد پیشنهاد انتخاباتی دولت افغانستان از سوی طالبان و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ایرنا: شمارش ۹۰ درصد از آرای انتخابات کنست (پارلمان) در سرزمین‌های اشغالی، بیانگر کاهش آرای اردوگاه بنیامین نتانیاهو است و حکایت از آن دارد که او بازهم نمی‌تواند به تنهایی کابینه تشکیل دهد.

ایرنا: وزیر امور خارجه آمریکا بدون در نظر گرفتن خروج واشنگتن از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تائید این توافق، بار دیگر تکرار کرد که راه دیپلماسی باز است و کاخ سفید آماده مذاکره با اعضای برجام و ایران است.

فارس: نماینده دائم ایران در آژانس در واکنش به اظهارات گروسی با بیان اینکه برجام، با مشکلات و پیچیدگی‌های عدیده‌ای مواجه است و نیازی نیست که با مواضع عجیب آن را پیچیده‌تر کنیم، گفت: گام‌ها و تعاملات خود را با آژانس و مدیرکل، با در نظر گرفتن موضوعات دیگر تنظیم خواهیم کرد.

فارس: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر ادعا کرد که مشارکت کشورهای عضو این شورا در هر گونه مذاکرات هسته‌ای با ایران ضروری است.

ایسنا: وزیر امور خارجه افغانستان تأکید کرد دولت کابل آماده انتخابات زودهنگام است؛ موضوعی که واکنش تند و مخالفت طالبان را به دنبال داشت.

ایسنا: ارمنستان امروز (چهارشنبه) حکومت نظامی که اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ در آغاز جنگ با جمهوری آذربایجان بر سر کنترل منطقه قره باغ اعمال کرده بود، لغو کرد.

ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است نسل‌کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی در زمان جنگ جهانی اول را به رسمیت بشناسد.

ایرنا: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» عصر امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به بغداد در پایان گفت‌وگو با مقامات عراق در کنفرانس خبری مشترک با «فواد حسین» همتای خود گفت: اینک فرصت مهمی برای همکاری با عراق در زمینه‌های مختلف فراهم شده به ویژه اینکه این کشور در زمان حاضر محور کشمکش منطقه ای است.

ایسنا: وزارت کشور یمن از ناکام گذاشتن صدها توطئه تروریستی ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان که به دست گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش اجرا می شد پرده برداشت.

ایسنا: ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به انتشار قطعنامه پیشنهادی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در شورای حقوق بشر، بیانیه­‌ای صادر کرد. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه گروهی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران در چهل و شمشین اجلاس شورای حقوق بشر اظهار داشت: این قطعنامه، با رای گیری به تصویب رسیده و حاصل آرای متفرق، ضعیف و فاقد اجماع و مقبولیت بین المللی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *