أحدث المقالات

تصاویر | ادای احترام ویژه محمد جواد ظریف به علی‌اکبر ولایتی؛ واعظی و بروجردی هم آمدند

جمعی از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار علاءالدین برودجردی، محمد جواد ظریف و محمود واعظی حضور دارند./ خبرآنلاین

واکنش روسیه به وتوی آمریکا : هدف واشنگتن کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین خودشان است

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که هدف ایالات متحده در هم شکستن اراده فلسطینی‌ها و راندن آنها از سرزمین خودشان است.

امیرعبداللهیان: صرفا منشأ حمله به سفارت ایران را هدف قرار دادیم

وزیر خارجه ایران گفت با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود عملیات «وعده صادق» را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، اما صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت ایران در دمشق صورت گرفته بود.

Loading

رسانه ها؛ ناکامی دوباره نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی و …

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه ها: نتانیاهو بازهم به تنهایی نمی‌تواند کابینه تشکیل دهد، ادعای جدید برجامی وزیر امور خارجه آمریکا، رد پیشنهاد انتخاباتی دولت افغانستان از سوی طالبان و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ایرنا: شمارش ۹۰ درصد از آرای انتخابات کنست (پارلمان) در سرزمین‌های اشغالی، بیانگر کاهش آرای اردوگاه بنیامین نتانیاهو است و حکایت از آن دارد که او بازهم نمی‌تواند به تنهایی کابینه تشکیل دهد.

ایرنا: وزیر امور خارجه آمریکا بدون در نظر گرفتن خروج واشنگتن از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تائید این توافق، بار دیگر تکرار کرد که راه دیپلماسی باز است و کاخ سفید آماده مذاکره با اعضای برجام و ایران است.

فارس: نماینده دائم ایران در آژانس در واکنش به اظهارات گروسی با بیان اینکه برجام، با مشکلات و پیچیدگی‌های عدیده‌ای مواجه است و نیازی نیست که با مواضع عجیب آن را پیچیده‌تر کنیم، گفت: گام‌ها و تعاملات خود را با آژانس و مدیرکل، با در نظر گرفتن موضوعات دیگر تنظیم خواهیم کرد.

فارس: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر ادعا کرد که مشارکت کشورهای عضو این شورا در هر گونه مذاکرات هسته‌ای با ایران ضروری است.

ایسنا: وزیر امور خارجه افغانستان تأکید کرد دولت کابل آماده انتخابات زودهنگام است؛ موضوعی که واکنش تند و مخالفت طالبان را به دنبال داشت.

ایسنا: ارمنستان امروز (چهارشنبه) حکومت نظامی که اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ در آغاز جنگ با جمهوری آذربایجان بر سر کنترل منطقه قره باغ اعمال کرده بود، لغو کرد.

ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است نسل‌کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی در زمان جنگ جهانی اول را به رسمیت بشناسد.

ایرنا: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» عصر امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به بغداد در پایان گفت‌وگو با مقامات عراق در کنفرانس خبری مشترک با «فواد حسین» همتای خود گفت: اینک فرصت مهمی برای همکاری با عراق در زمینه‌های مختلف فراهم شده به ویژه اینکه این کشور در زمان حاضر محور کشمکش منطقه ای است.

ایسنا: وزارت کشور یمن از ناکام گذاشتن صدها توطئه تروریستی ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان که به دست گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش اجرا می شد پرده برداشت.

ایسنا: ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به انتشار قطعنامه پیشنهادی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در شورای حقوق بشر، بیانیه­‌ای صادر کرد. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه گروهی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران در چهل و شمشین اجلاس شورای حقوق بشر اظهار داشت: این قطعنامه، با رای گیری به تصویب رسیده و حاصل آرای متفرق، ضعیف و فاقد اجماع و مقبولیت بین المللی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *