جدیدترین مطالب

روسیه، محور تنش

روسیه، محور تنش

وزیر خارجه ایالات متحده پس از دیدار از شانگهای، روز گذشته در پکن با همتای چینی خود دیدار و درباره روابط نظامی، اقتصادی و تنش‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد. آنتونی بلینکن در این دیدار درباره عوامل منفی در روابط واشنگتن و پکن از‌جمله کمک پکن به مسکو در جنگ اوکراین هشدار داد.

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

صادق قنادزاده معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در روابط با آفریقا صادرات در حوزه‌های مختلف بالادستی و پایین دستی مانند پتروشیمی، فنی مهندسی و صنایع فلزی را دنبال می‌کنیم افزود: واردات در حوزه‌های کالاهای اساسی مانند محصولات کشاورزی و معدنی راپیگیری می کنیم.

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

روز 204 طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا

حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به بندر حیفای اشغالی، عملیات ضد آمریکایی و ضد انگلیسی ارتش یمن در دریای سرخ و تأیید این عملیات از سوی «سنتکام» آمریکا و بمباران مناطق مختلف غزه با بیش از 10 شهید از مهمترین تحولات بامداد روز 204 طوفان الاقصی است.

هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد

تهران- ایرنا- دولت هلند جمعه اعلام کرد، در صورتی که آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا پیشنهادها برای تقویت بی‌طرفی خود را اجرا کند، ازسرگیری کمک‌ها به این نهاد را بررسی می‌کند.

Loading
رئیس شورا در دیدار با هیئتی از روسیه:

همکاری ایران و روسیه علیه یکجانبه‌گرایی آمریکا

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: همکاری‌های جدی ایران و روسیه علیه تروریسم و بی ثباتی در منطقه یک امر حیاتی است.

دکتر سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در دیدار با هیئتی از موسسه CIS روسیه اظهار داشت: دنیا در حال تغییر است و رایزنی مستمر ایران و روسیه برای بررسی بحران ها و رخدادهای بین المللی و تلاش جهت یافتن راهکارهای مناسب مفید است.

دکتر خرازی با اشاره به اینکه حملات نظامی آمریکا به کشورهای منطقه بدون مجوز شورای امنیت در دهه های اخیر اسفبار است، هشدار داد: آمریکا رژیم هایی که دست به جنایت می زنند و افراد بیگناه را به کشتن می دهند مورد حمایت قرار می دهد و مساله حقوق بشر را کاملا نادیده می گیرد؛ همچنانکه این کشور از جنایات مشهود عربستان و امارات در یمن و همچنین حمایت عربستان از گروه ههای تروریستی مانند جبهه النصره و داعش در سوریه حمایت کرده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با نادرست خواندن سیاست‌های آمریکا در منطقه از جمله در افغانستان اظهار داشت: حضور آمریکا در افغانستان پس از 17 سال هیچ کمکی به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان نکرده است. وی ضمن تاکید بر ضرورت خروج آمریکا از افغانستان افزود: آمریکا بایستی مسئولیت خسارات ناشی از حضورش در افغانستان را نیز بپذیرد. ایشان در ادامه افزود: در حال حاضر خطر اصلی، کمک آمریکا به تلاش برای تقویت داعش در افغانستان به منظور آسیب رساندن به ایران، روسیه و چین است.

دکتر خرازی با اشاره به دو ادعای بی‌اساس آمریکا تاکید کرد: آمریکا از یک سو مدعی است که آنها داعش را شکست داده اند که واقعیت ندارد؛ و از سوی دیگر در حالی ایران را عامل بی ثباتی در منطقه اعلام می کند که ایران خود عامل ثبات در منطقه است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با غیر قابل قبول خواندن رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا که امنیت بین المللی را به خطر می اندازد، تاکید کرد: همکاری‌های جدی ایران و روسیه علیه تروریسم و بی ثباتی در منطقه یک امر حیاتی است. از همین رو نیز ایران و روسیه که به دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریسم با آن دولت همکاری کرده اند تحت فشار و تحریم آمریکا قرار می گیرند. این در حالی ست که ایران و روسیه با داعش و جبهه النصره در سوریه مبارزه جدی داشتند تا از بی ثباتی منطقه جلوگیری کنند.

دکتر خرازی تاکید کرد که نفوذ ایران در سوریه به خاطر مقابله با تروریسم و حمایت از دولت های مستقل منطقه نفوذ معنوی است.

دکتر خرازی در پایان سخنان خود با اشاره با این موضوع که آمریکا با سیاست های ایران و روسیه در منطقه مخالف است، اظهار داشت: توطئه های آمریکا علیه ایران و روسیه در برخی کشورهای منطقه و تلاش برای روی کار آوردن حکومت های همسو با آمریکا کاملا روشن است.

معاون کمیسیون خارجی دوما و بنیانگذار موسسه مطالعاتی CIS نیز با تاکید بر گستره منافع مشترک ایران و روسیه در منطقه اظهار داشت: همکاری های ایران و روسیه در سوریه علیرغم تصمیم آمریکا برای تحریم بیشتر ایران و مصمم بودن روسیه بر حفظ استقلال خود قابل توجه است.

ایشان با تاکید بر اینکه آمریکا در تلاش است برخی از کشورهای منطقه اوراسیا را با خود همسو کند، اظهار داشت: روسیه از تقویت حضور و همکاری ایران در منطقه آسیای مرکزی که به ایجاد ثبات کمک می کند استقبال می کند.

معاون کمیسیون خارجی دوما با اشاره به روابط منطقه ای دو کشور، همکاری ایران و روسیه در حوزه خزر و جلوگیری از حضور نیروهای خارجی را امری ضروری دانست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *