جدیدترین مطالب

تحلیلی بر سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنکارا تحت تاثیر فشار غرب و آمریکا، که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده، تلاش دارد سیاست تنش صفر با همسایگان از جمله عراق را پیش ببرد.

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه

طبق گفته اوکراینی‌ها محل تجمع نیروهای روسی به وسیله موشک‌های دارای کلاهک خوشه‌ای ATACMS مورد اصابت قرار گرفته، باتوجه به ویدئو حداقل سه موشک در حمله استفاده شده است.اگر به لحظات اول ویدئو توجه کنید در ثانیه دوم پیش از رسیدن موج بمب‌های خوشه‌ای یک برخورد بزرگ دیده می‌شود که در واقع حاصل اصابت کلاهک ‌خوشه‌ای خالی شده موشک ATACMS در فاز آخر است./Viral vids

فون در لاین خشونت پلیس علیه معترضان در گرجستان را محکوم کرد

تهران- ایرنا- اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با بیان اینکه گرجستان در حال حاضر بر سر یک دو راهی قرار دارد، خشونت پلیس این کشور علیه معترضان به تصویب لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» از سوی پارلمان گرجستان را محکوم کرد.

Loading

آمریکا دیگر نمی تواند خود را تنها قدرت برتر جهان بداند

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ | گفتگو

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:استاد دانشگاه و شرق شناس صرب روز دوشنبه با اشاره به تحولات جهانی و قدرت گرفتن بسیاری از کشورها از جنبه های گوناگون، گفت: اکنون نظام جهانی با گذشته تفاوت زیادی کرده و با وجود قدرت گرفتن کشورهای زیاد به لحاظ اقتصادی و نظامی، آمریکا دیگر نمی تواند خود را تنها قدرت برتر جهان بداند.

راده بوژوویچ در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا؛ به شکست های مختلف آمریکا در صحنه بین المللی از جمله برجام و همچنین بحران سوریه اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود اینکه خواهان بیرون آمدن از برجام است، ولی در اتخاذ تصمیمی راسخ در این مورد خود را ضعیف و تنها می بیند، زیرا که از حمایت کشورهای متحد آمریکا از جمله اتحادیه اروپا برخوردار نیست.
این شرق شناس صرب با ذکر این مطلب که تصمیم آمریکا در مورد خروج از برجام سیاسی نیست و جنبه خصمانه نسبت به ایران دارد، افزود: برجام توافقنامه ای بین المللی است که توسط سازمان ملل متحد تایید شده و ایران به عنوان طرف امضا کننده به تمامی مفاد آن پایبند است و احترام می گذارد و این در حالیست که آمریکا تعهدات خود را به این سند بین المللی نادیده می گیرد.
وی در ادامه گفت: اکنون که علاقمندی کشورهای زیادی از جمله کشورهای اروپای غربی به ایران در حال افزایش است، واشنگتن به طور یک جانبه تحریم هایی را علیه ایران تصویب کرده که نشان از ناتوانی حکومت آمریکا در مقابل ایران دارد.
بوژوویچ با تاکید بر ادامه تبلیغات منفی و ترویج ایران هراسی توسط آمریکا و برخی رسانه های غربی، افزود: با توجه به این نکته که ایران از مبارزان بزرگ با تروریسم بین المللی و خود نیز قربانی این پدیده شوم است، نمی توان این ادعا را که ایران از تروریسم برای بی ثباتی خاورمیانه و دیگر نقاط جهان، حمایت می کند، باور کرد.
این استاد شرق شناس صربستان، همچنین تحریم را ابزاری سیاسی و در تضاد با اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاستی دوستانه دارد و با پیشنهادهایی که از طرف مقام های بلندپایه این کشور از جمله « جهان عاری از خشونت و افراطی گری» ارائه شده که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به تصویب رسیده است، نمی توان ایران را به عملیات غیراصولی و یا حمایت از تروریسم و ناامنی متهم کرد.
وی اضافه کرد: از طرف دیگر شکست سیاست آمریکا در سوریه را می توان به زلزله ای در سیاست های خارجی واشنگتن تشبیه کرد که پس از آن بازسازی چنین سیاستی غیر ممکن است.
وی با اشاره به اظهارات برخی از مقامات واشنگتن در باره ضعف سامانه دفاعی آمریکا، اشاره کرد و گفت: به لحاظ نظامی نیز بسیاری از کشورها پیشرفت زیادی کرده اند و دیگر آمریکا نمی تواند مانند گذشته، کشورها را زیر سلطه خود دربیاورد.
بوژوویچ که در گذشته به عنوان رئیس دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد، فعالیت داشت، اشاره کرد: بسیاری از کشورها به این حقیقت پی برده اند که دوستی آمریکا بر اساس منافع یکطرفه است و پایدار نیست.
این استاد دانشگاه صربستان به بحران های مختلف در جهانی که بانی آن آمریکاست، اشاره کرد و گفت: واشنگتن از بحرانی کردن مناطق بهره می برد و به این طریق، فضا را برای فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهای مناطق بحرانی و یا سرقت منابع طبیعی آنان آماده می کند.

منبع:اایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *