جدیدترین مطالب

اعتراف‌ها و نگرانی اندیشکده آمریکایی از شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه

شورای راهبردی آنلاین-رصد: اندیشکده آمریکایی سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فاقد راهبرد است، هشدار داد سطح جنایات این رژیم به حدی رسیده است که حتی نزدیک‌ترین متحدانش هم نمی‌خواهند در آن‌ها شریک باشند.

ابعاد و پیامدهای سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: سفر اخیر اردوغان به عراق، آن هم بعد از آخرین حضورش در بغداد که به 13 سال قبل برمی‌گردد، یکی از تحولات مهم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در روابط دو کشور ارزیابی می‌شود.

عقب‌نشینی نیروهای روسیه از قفقاز جنوبی؛ راهبرد یا تاکتیک؟

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: به دنبال انتشار خبری مبنی بر آنکه کرملین به طور ضمنی تأیید کرد که صلح‌بانان روس از منطقه قره‌باغ عقب می‌کشند و سلاح‌ها و تجهیزات خود را به همراه می‌برند، این پرسش به طور جدی مطرح است که آیا روسیه می‌خواهد منطقه قفقاز جنوبی را به غرب واگذار کند؟

اهمیت راهبردی کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شبه قاره گفت: هند و امارات متحده عربی کار بر روی اولین مرحله از ایجاد کریدور اقتصادی هند – خاورمیانه – اروپا معروف به کریدور آی‌مک (عرب‌مِد) که به عنوان مسیری جایگزین برای تنگه هرمز و طرح جاده ابریشم چین معرفی شده بود را آغاز کرده‌اند. اگرچه برخی گمانه‌زنی‌ها مطرح است که با ادامه جنگ در غزه و التهاب در خاورمیانه، ممکن است کار بر روی این کریدور به حاشیه رانده شود.

تحلیلی بر سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آنکارا تحت تاثیر فشار غرب و آمریکا، که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده، تلاش دارد سیاست تنش صفر با همسایگان از جمله عراق را پیش ببرد.

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

Loading

أحدث المقالات

اعتراف‌ها و نگرانی اندیشکده آمریکایی از شکست سیاسی رژیم صهیونیستی در غزه

شورای راهبردی آنلاین-رصد: اندیشکده آمریکایی سیاست خاور نزدیک واشنگتن با اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فاقد راهبرد است، هشدار داد سطح جنایات این رژیم به حدی رسیده است که حتی نزدیک‌ترین متحدانش هم نمی‌خواهند در آن‌ها شریک باشند.

ابعاد و پیامدهای سفر اردوغان به عراق

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: سفر اخیر اردوغان به عراق، آن هم بعد از آخرین حضورش در بغداد که به 13 سال قبل برمی‌گردد، یکی از تحولات مهم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در روابط دو کشور ارزیابی می‌شود.

امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد + فیلم

تهران- ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد.

اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد

تهران- ایرنا- یک زن سوئدی افراطی و ضد اسلام روز جمعه در شهر مالمو در سوئد در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

Loading
هزینه سنگین لغو برجام برای آمریکا

آمریکا به نقض برجام راضی می شود؟

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ | نمای راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: لغو توافقنامه هسته ای که به تائید شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا رسیده به این راحتی امکان پذیر نیست. لغو این قرارداد به صورت یکطرفه هزینه سنگینی برای امریکا در سطح بین المللی خواهد داشت.

استاد بخش مطالعات بین المللی دانشگاه جواهر لعل نهرو دهلی نو ، لغوقرارداد هسته ای ایران با شش قدرت جهانی از سوی ‘ترامپ’ را بعید دانست و اظهارکرد لغو این قرارداد به صورت یکطرفه هزینه سنگینی برای امریکا در سطح بین المللی خواهد داشت .

دکتر سواران سینگ تصریح کرد لغو توافقنامه هسته ای که به تائید شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا رسیده به این راحتی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای توافقنامه هسته ای برای ایران و جامعه جهانی تصریح کرد امضای توافقنامه هسته ای در دوره ‘باراک اوباما’ یکی از موفقیت های سیاست خارجی امریکا برای حل صلح آمیز اختلاف ها محسوب می شود.

این کارشناس ارشد مسائل بین المللی با اشاره به دیدگاههای افراطی رئیس جمهوری منتخب امریکا اظهار کرد انتظار می رود وضعیت مسلمانان امریکا ومهاجران در دوره ترامپ بدترشود.

وی رشد داعش در منطقه را به نفع رژیم صهیونیستی دانست وافزود:هم اکنون توجه جهانی از مسائل فلسطین و اسرائیل به سوی داعش معطوف شده است.

‘سینگ’ با اشاره به تاکید ترامپ بر روی مسائل داخلی تصریح کرد در دوره ریاست جمهوری ترامپ ،جهان شاهد کاهش مداخله های امریکا در امور کشورهای دیگر و توجه بیشتر به مسائل داخلی خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص روابط امریکا و روسیه در دوره ترامپ خاطرنشان کرد در دوران جدید ،جهان شاهد افزایش همکاری روسیه وامریکا در رفع مشکل سوریه خواهند بود.

استاد دانشگاه جواهرلعل نهرو در خصوص سیاست ترامپ دریمن گفت که امریکا در دوره جدید اهمیتی به مسائل این کشور نخواهد داد و وضعیت ودخالت های عربستان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: انتظار می رود که آمریکا در آینده توجه خود را بیشتر بر روی بحرانهای بزرگ از قبیل خطر داعش متمرکز کند که این امر باعث افزایش نقش قدرت های منطقه ای مانند ایران می شود.

این کارشناس برجسته امور بین الملل، در خصوص روبط هند و امریکا در دوره ترامپ تصریح کرد نباید سخنان شدید اللحن رئیس جمهوری منتخب امریکا را در دوران تبلیغات انتخاباتی جدی گرفت .

وی تصریح کرد جمهوریخواهان به طور سنتی ، روابط خوبی با هند داشته اند که امیدواریم در دوره ترامپ نیز اینگونه باشد.

استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو خاطرنشان کرد روابط هند و امریکا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش شاهد تحولات اساسی بود، بنابراین نباید نگران روابط دوکشور در دوران ترامپ بود.

منبع: ایرنا

بازنشر مصاحبه به معنای رد یا تایید نظرات مصاحبه شونده از سوی پایگاه اینترنتی شورای راهبردی روابط خارجی نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *