جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ «اسرائیل آماده حمله زمینی به این شهر می‌شود»

ارتش اسرائیل ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در امتداد مرز خود با نوار غزه در جنوب این باریکه مستقر کرده است. به نظر می‌رسد این رژیم برای حمله زمینی به رفح آماده می‌شود. این تانک‌ها و خودروهای زرهی روز جمعه ۲۶ آوریل در نزدیکی گذرگاه کرم شالوم اسرائیل که در مجاورت رفح است، مستقر شدند.

گزارش منابع امنیتی عراق از حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین ها

تهران-ایرنا- منابع امنیتی جمعه شب در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: میدان گازی «کورمور» در شهر «چمچال» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا بمباران شد و تلفات انسانی برجای گذاشت.

Loading

رسانه ها؛ نشست کمیسیون مشترک برجام و…

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین ، بیانیه مشترک اسرائیل، امارات و آمریکا، اظهارات تهدید آمیز اردوغان علیه سران یونان و فرانسه، استقرار تجهیزات  نظامی ارتش هند در مرز چین ، واکنش روسیه به رزمایش نیروهای مسلح آمریکا در استونی، برگزاری اولین مانور نظامی مشترک ترکیه و روسیه در سوریه ، تشکیل حزب سیاسی توسط مخالفان بلاروسی و ادامه رایزنی‌ها با مقامات غربی، کاهش تعداد نیروهای آمریکا مستقر در عراق، تاکید ژاپن بر اتحاد قوی با آمریکا  و ادامه اختلافات بین عبدالله و غنی بر سر اجرای کامل توافقنامه سیاسی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

 خبرگزاری صدا و سیما: نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور معاونان وزرای خارجه و مدیران سیاسی کشور‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، آلمان، انگلیس و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفتگو‌های دوجانبه و چندجانبه بین کشور‌های عضو برجام صورت گرفت.عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان روز گذشته، با برخی از رؤسای هیئت‌های شرکت‌کننده در نشست، دیدار‌های دوجانبه داشت. همچنین نشست‌های کارشناسی اعضای برجام نیز روز دوشنبه برگزار شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سه طرف امارات، اسرائیل و آمریکا بیانیه مشترکی را در سایه سفر دو هیات آمریکایی اسرائیلی به ابوظبی صادر کردند. روز دوشنبه هیاتی اسرائیلی به ریاست مئیر بن شبات رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و هیاتی آمریکایی به ریاست جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا با همراهی رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سوار بر اولین پرواز تجاری مستقیم تل آویو را به مقصد ابوظبی ترک کردند.

دویچه وله: تلاش برای کشف منابع گاز طبیعی در آب‌های دریای مدیترانه به مناقشه بر سر مرزهای دریایی بین ترکیه و یونان دامن زده است. اکنون فرانسه در پشتیبانی از یونان اقدام به افزایش حضور نظامی خود در آب‌های دریای مدیترانه کرده است.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نه تنها به گونه‌ای لفظی به امانوئل مکرون، رئیس  جمهوری فرانسه و میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان حمله کرده، بلکه زبان به تهدید نظامی آنان گشوده است.

آناتولی  ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه هرگز اجازه راهزنی در دریای مدیترانه و اژه را نخواهیم داد تاکید کرد هیچ کس نمی‌تواند ترکیه که صاحب طولانی‌ترین نوار ساحلی در مدیترانه است را به سواحل آنتالیا محدود کند.رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم آغاز فصل صید 2020-2021 در بندر گیره‌سون اظهار داشت: ترکیه نه حق کسی را غصب می‌کند و نه اجازه می‌دهد کسی حقش را چپاول کند.

خبرگزاری فارس: در پی تشدید تنش‌های مرزی هند و چین، وزارت دفاع هند از استقرار ۶ راکت‌انداز سیار با راکت‌های هدایت شونده «پیناکا» در مرز مشترک با چین خبر داده است. وزارت دفاع هند طی بیانیه‌ای گفت: «این شش راکت‌انداز پیناکا در مرز‌های شمال و غرب کشورمان به کار گرفته خواهند شد تا آمادگی نیرو‌های مسلح‌‌مان در انجام عملیات ارتقا یابد.» سامانه‌‌ چند‌شبکه‌ای موسوم به پیناکا با راکت‌های هدایت‌شونده قادرند هدفی را در فاصله ۹۰۰ متر مربع تخریب کند.

اسپوتنیک روسیه: سفارت روسیه در واشنگتن، رزمایش نیروهای مسلح آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه را خطرناک و تحریک‌آمیز نامید. سفارت روسیه در واشنگتن، رزمایش نیروهای مسلح آمریکا در استونی و در نزدیکی مرزهای روسیه را خطرناک و تحریک‌آمیز نامید.در اعلامیه سفارت روسیه در واشنگتن آمده است:«فدراسیون روسیه بارها به ایالات متحده و متحدان آن کشور پیشنهاد کرد رزمایش‌ها را محدود کنند و منطقه تمرینات نظامی را از نزدیکی مرزهای روسیه عقب بکشند.

العالم فارسی: وزارت دفاع روسیه از برگزاری اولین مانور نظامی مشترک روسیه و ترکیه در سوریه خبر داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور روز نخستین مانور نظامی مشترک را با ارتش ترکیه در شمال سوریه انجام داد و در آن هر یک نیروهای دو طرف، برای هدف قرار دادن گروه‌های ترورریستی مخالف با آتش‌بس تمرین کردند.

خبرگزاری مهر : رسانه های خارجی از سفر قریب الوقوع نخست وزیر ایتالیا به لبنان خبر دادند. «جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا طی روزهای آتی به بیروت پایتخت لبنان سفر خواهد کرد.وی در جریان این سفر با مقامات لبنان دیدار خواهد کرد. پیش از این نیز وزیر دفاع ایتالیا در تاریخ ۲۴ آگوست با هدف حمایت از ملت لبنان پس از انفجارهای بیروت به لبنان سفر کرده بود.

خبرگزاری تسنیم:  در حالی‌که مخالفان بلاروسی یک حزب سیاسی با عنوان «با هم» تشکیل داده‌اند، “سوتلانا تیخانوفسکایا” نامزد شکست خورده مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری، در لیتوانی با نائب رئیس مجمع پارلمانی کشورهای عضو ناتو ملاقات کرد. روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت:  “سوتلانا تیخانوفسکایا” – نامزد مخالفان در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بلاروس که در جمهوری لیتوانی بسر می‌برد، روز دوشنبه با “کارل لامرس” نائب رئیس مجمع پارلمانی کشورهای عضو ناتو ملاقات کرد. موضوع این مذاکرات، روند تحولات داخلی در بلاروس بود، ولی محتوای آن فاش نشده است.

رادیو چین: رسانه های آمریکایی خبر دادند که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق از 5200 نفر فعلی به حدود 3500 نفر در چند ماه آینده کاهش می یابد.روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داد که پنتاگون در دو تا سه ماه آینده یک سوم از تعداد ارتش آمریکا را در عراق کاهش داده و به حدود 3500 نفر می رساند. این مقیاس برابر سطح زمانیست که ارتش آمریکا در سال 2015 برای مبارزه با گروه “داعش” به عراق بازگشت.

 ان. اچ.کی ژاپن: آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن، در صحبت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرده است که جانشین او به تقویت اتحاد میان ژاپن و آمریکا ادامه خواهد داد. آبه این اظهارات را روز دوشنبه به وقت ژاپن تلفنی ایراد کرد و تصمیمش برای استعفا را توضیح داد.آبه و ترامپ به مدت حدود ۳۰ دقیقه صحبت کردند. نخست وزیر ژاپن روز جمعه گذشته اعلام کرد که به دلیل بیماری استعفا می دهد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری افغانستان با اینکه پس از سه ماه تاخیر نام ۱۰ وزیر پیشنهادی را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کرد ولی همچنان بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر اجرای کامل توافقنامه سیاسی اختلاف وجود دارد. افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهوری افغانستان برای  گرفتن  رای اعتماد از مجلس در  چارچوب توافقنامه سیاسی ۲۸ اردیبهشت ماه بین غنی و عبدالله صورت گرفته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *