جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

Loading

غرامت 4 هزار میلیارد دلاری آمریکا از عربستان، امارات و قطر

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: عبدالباری عطوان کارشناس سرشناس مسائل سیاسی جهان عرب تاکید کرد: قربانیان و آسیب دیدگان از حملات یازدهم سپتامبر در راستای اجرای قانون جاستا 25 دادخواست قضائی علیه عربستان و امارات و قطر ارائه داده و درخواست چهار هزار میلیارد دلار غرامت دارند.

وی در سرمقاله شماره پنجشنبه روزنامه رای الیوم ضمن اعلام این مطلب افزود: مبلغ 460 میلیارد دلاری که دونالد ترامپ به شکل قراردادهای تسلیحاتی و سرمایه گذاری از عربستان دریافت کرد، در مقایسه با مبلغی که عربستان باید به دلیل دست داشتن در حملات تروریستی علیه برج های دوقلو مرکز تجارت جهانی به خانواده های قربانیان این حادثه بپردازد، ناچیز است .
در همین راستا مقامات سعودی سه شنبه گذشته از قاضی آمریکایی در ایالت نیویورک خواستند تا 25 دادخواست مطرح شده از سوی خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر که علاوه بر 20 هزار زخمی شمارش به 3 هزار نفر می رسد، را نپذیرد . خانواده های این 3 هزار نفر عربستان را به دست داشتن در اجرا و طراحی و برنامه ریزی این حملات متهم می دانند و از دولت سعودی می خواهند تا غرامت آن را بپردازد.
در واقع رژیم سعودی مدعی است که افراد شاکی دلیلی در مورد دست داشتن ریاض و یا نهادهای خیریه وابسته به آن در حادثه یازدهم سپتامبر در اختیار ندارند و علاوه بر آن عربستان از حق مصونیت حاکمیت ملی برخوردار است .
به گفته عطوان، عربستان، امارات و قطر در راس کشورهای متهم به دست داشتن در این حادثه هستند که توسط دو شهروند سعودی و اماراتی شکل گرفته است و مروان یوسف الشحی یکی از آنان است . شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به پخش نوارهای ویدیویی اسامه بن لادن رهبر سازمان القاعده متهم است.
بر اساس پرونده دادستانی کل نیویورک خالد شیخ محمد طراح حملات هم اکنون در قطر بسر می برد و دوحه علاوه بر پناه دادن به وی زمینه اشتغال به کار او را نیز برایش فراهم کرده است و قبل از رسیدن یگانی از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا به دوحه جهت بازداشتش امکان فرار را برایش مهیا کرد.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *