جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هفته ها بن بست در مذاکرات سیاسی میان اسرائیل و حماس برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که او شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای توقف جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای باقی‌مانده اسرائیلی می‌بیند.

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

Loading
19تیرماه 1397

رسانه ها: استقرار کامل ارتش سوریه در مرز اردن و…

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: : استقرار ارتش سوریه در کل مرز با اردن ، تلاش دولت عراق برای بازگشایی گذرگاه مرزی با سوریه، لغو رزمایش سالانه کره جنوبی، مخالفت قزاقستان با حضور نظامی خارجی در دریای خزر ، تکذیب سفر رهبر کره شمالی به روسیه ، تلاش نخست وزیر انگلیس برای متحد کردن کابینه، آغاز ساخت دیوار حائل در سینا، مخالفت رئیس اوپک با درخواست ترامپ، تهدید اسرائیل به پاسخگویی به عملیات سوریه در بلندی‌‌‌های جولان و تلاش چین برای کمک 23 میلیارد دلاری به کشورهای عرب ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  ارتش سوریه روز دوشنبه (دیروز) دامنه مناطق تحت کنترل خود د ریف غربی استان درعا در جنوب سوریه را گسترش داد.از شهرک «طفس» که تروریست‌های حاضر در آن در آغاز با مصالحه مخالف بودند، خبر می‌رسد که در حال تحویل جنگ‌افزارهای نظامی خود هستند که در واقع نخستین گام پذیرش مصالحه به شمار می‌رود. ارتش سوریه روز گذشته وارد روستای «زیزون» و شهرک «تل شهاب» در ریف غربی درعا شد. مردم این مناطق نیز پس از پذیرش مصالحه‌های محلی، به گرمی از ارتش استقبال کردند.

خبرگزاری صداو سیما: سفیر عراق در دمشق از تلاش دولت عراق برای بازگشایی گذرگاه مرزی القائم -ابو کمال برای آغاز روابط اقتصادی میان بغداد و دمشق خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ؛ سفیر عراق در دمشق از تلاش دولت عراق برای بازگشایی گذرگاه مرزی القائم -ابو کمال برای آغاز روابط اقتصادی میان بغداد و دمشق خبر داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کره‌ جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که قصد دارد در بخشی از تعلیق رزمایش مشترکش با آمریکا مانور سالانه خود را متوقف کند. به گزارش ایسنا، وزرای امنیت و دفاع کره‌ جنوبی در جریان یک نشست خبری این مساله را مطرح کردند اما گفتند که برای حفظ آمادگی دولت مانورهای جدیدی را برگزار می‌کنند.

 خبرگزاری مهر:   وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که این کشور با حضور نظامیان خارجی در دریای خزر به شدت مخالف است. به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: بنادر قزاقستان در دریای خزر فقط برای حمل و نقل کالاهای غیر نظامی مورد استفاده قرار می گیرند.در این بیانیه آمده است: هیچ پایگاه نظامی خارجی در دریای خزر وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا: مسئولان فرودگاه بندری ولادی وستوک روسیه خبر ورود هواپیمای رهبر کره شمالی به این فرودگاه را که برخی رسانه های کره جنوبی منتشر کرده بودند، تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز در واکنش به پرسش خبرنگاران گفت که اطلاعی از این موضوع ندارد.

خبرگزاری تسنیم:  نخست وزیر انگلیس قصد دارد با برگزاری نشست کابینه اعضای دولت را در خصوص طرح‌های مربوط به خروج از اتحادیه اروپا متحد کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ترزا می نخست وزیر انگلیس قصد دارد امروز سه شنبه نشست کابینه را با هدف متحد کردن اعضای دولت در خصوص طرح و برنامه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار نماید.

الکوثرفارسی: روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که ارتش مصر طی روزهای گذشته فعالیت های اجرایی خود برای ایجاد منطقه حائل در سینا در چارچوب توافق قرن را آغاز کرده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العربی الجدید، منابع سیاسی مصری گزارش داده اند که ارتش مصر در چند روز گذشته در حال اجرای دستورات جدیدی در شمال سینا است. بر اساس این خبر این اقدام در راستای تفاهم ها و توافق هایی که در زمینه طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن صورت گرفته، انجام می شود.

العالم: رئیس سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک از اعضای این سازمان در برابر درخواست اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص افزایش تولید دفاع کرد.سهیل المزروعی، رئیس اوپک، در این خصوص گفت اوپک به تنهایی نباید برای تمام مشکلات موجود در صنعت نفت سرزنش شود. وی افزود با این وجود، اعضای این سازمان در زمینه اقدام‌هایی که در آخرین نشست خود در ماه گذشته اتخاذ کردند پاسخگو هستند.

یورونیوز: اسرائیل تهدید کرد که به هرگونه تلاش دولت سوریه برای اعزام نیرو به مناطق تحت کنترل شورشیان در جنوب سوریه در بلندهای جولان واکنش شدیدی نشان خواهد داد. بلندی های جولان از بیش از ۴۰ سال پیش در اشغال اسرائیل است و بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمال ملل متحد نیروهای حافظ صلح در این منطقه مستقر هستند. نیروهای دولتی سوریه که از سوی روسیه حمایت می شوند، عملیاتی را در منطقه درعا آغاز کرده اند و انتظار می رود که ارتش عربی سوریه و متحدانش وارد منطقه القنیطره‎ شوند که بخشی از بلندهای جولان تحت کنترل سوریه می باشد.

 آناتولی ترکیه: رئیس جمهوری چین در اظهاراتی در یک گردهمایی با سران کشورهای عرب اعلام کرد که کشورش آماده اختصاص اعتبار به میزان 23 میلیارد دلار کمک های بشردوستانه و وام به این کشورهاست. شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین طی سخنانی در کنفرانسی در پکن، پایتخت این کشور که سران برخی از کشورهای عرب نیز حضور داشتند، گفت: چین آماده اختصاص اعتبار به میزان 23 میلیارد دلار کمک های بشردوستانه و وام به کشورهای عرب است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *