جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هفته ها بن بست در مذاکرات سیاسی میان اسرائیل و حماس برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که او شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای توقف جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای باقی‌مانده اسرائیلی می‌بیند.

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

Loading
25تیرماه 1397

رسانه ها ؛ دیدار جنجالی و تاریخی ترامپ و پوتین در هلسینکی و…

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری دیدار ترامپ و پوتین تاساعاتی دیگر، نشست اتحادیه اروپا و چین در پکن در سایه جنگ تجاری، واکنش موگرینی به دشمن خوانده شدن اروپا از سوی ترامپ، ارائه طرح جدید سازمان ملل برای غزه، رای مثبت پارلمان مصر به فروش تابعیت این کشور به خارجی ها، تسلیم شدن آمریکا در برابر خواست طالبان، تشدید جنگ رسانه ای بین عربستان و ترکیه، افشای طرح تخلیه «کلاه سفیدها» از سوریه، توافق جدید آمریکا و کره شمالی برای جستجوی بقایای اجساد سربازان آمریکایی و درخواست اردوغان از پوتین برای اجتناب از حمله به ادلب ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله: جهانیان به ملاقات پوتین و ترامپ در هلسینکی در پایتخت فنلاند چشم دوخته‌اند. در کنار بحران اوکراین، دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا و نیز موضوع ایران و سوریه هم جزو این گفتگوهاست. دونالد ترامپ روز دوشنبه ۲۵ تیر (۱۶ ژوئیه) وارد هلسینکی شد. ترامپ بعد از نشست ناتو در بروکسل به بریتانیا رفت و از آنجا عازم هلسینکی شد تا با همتای روس خود پوتین دیدار کند.

دویچه وله: سران اتحادیه اروپا با رهبری حزب کمونیست چین و رئیس دولت این کشور در پکن دیدار می‌کنند. مناقشه تجاری با آمریکا موضوع کانونی این نشست خواهد بود. چین  می‌خواهد اتحادیه اروپا را هم‌پیمان خود سازد و برای اعتمادسازی در این راه تلاش می‌کند. رهبری دولت و حزب کمونیست چین نگران جنگ تجاری رو به گسترش با آمریکاست و امید دارد بتواند بخشی از ضررهای خود را از طریق روابط تجاری با اتحادیه اروپا جبران کند. اتحادیه اروپا در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری چین محسوب می‌شود.

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد؛ احتمال تبادل هدایایی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه در نشست هلسینکی وجود دارد، اما آن موضوع اصلی نیست.به گزارش اسپوتنیک، دیمتری پسکوف گفت: فعلا نمی توانم این موضوع را به طور دقیق تائید کنم، اما به طور معمول تبادل هدایا قابل پیشبینی است.

خبرگزاری مهر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در دشمن خواندن اروپا واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «فدریکا موگرینی» در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» گفت: اروپا دشمن است؟ از او سوال می کنم چه کسی را دوست خود می داند؟ برای ما روشن است دوستانمان چه کسانی هستند. آمریکا قطعا دوست و شریک ما است. اما ما دوستان زیاد دیگری هم داریم مثل کانادا، ژاپن، استرالیا، آمریکای لاتین.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   طرحی که هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه برای نجات نوار غزه تدوین کرده جهت اجرای فوری آماده بوده و متمرکز بر احیای چهار بخش برای ممانعت از وقوع جنگ است اما جایگزین آنروا نیست. به گزارش ایسنا، برخی منابع فلسطینی موثق در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه جزئیات این طرح را که از حمایت سیاسی و مالی تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر، اسرائیل، آمریکا و برخی طرف‌های دیگر برخوردار بوده و جنبش حماس به شرط عدم پرداخت هیچ‌گونه هزینه سیاسی با آن موافقت کرده، افشا کردند.

خبرگزاری فارس: مجلس نمایندگان مصر با لایحه فروش تابعیت به اتباع خارجی مقیم مصر به مبلغ هفت میلیون پوند (مصری) موافقت کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان مصر در جلسه روز یکشنبه (دیروز) که به ریاست «علی عبدالعال» برگزار شد، به لایحه دولت در خصوص اعطای تابعیت مصری به اتباع خارجی مقیم مصر در ازای دریافت ودیعه مالی به مبلغ هفت میلیون پوند رأی داد.

خبرگزاری ایرنا:     آمریکا پس از ناکامی راهبرد جدید خود برای کشورهای جنوب آسیا و افغانستان، مجبور شده است تا به خواست طالبان تن داده و حاضر به گفت و گوی مستقیم با این گروه شود.به گزارش ایرنا، رسانه های افغانستان امروز دوشنبه به نقل از رسانه های غربی اعلام کردند که رئیس جمهوری آمریکا به مقامات این کشور دستور داده است تا فرصت گفت و گوی مستقیم با طالبان را فراهم کند. پیش از این نیز منابع غربی از ناکامی راهبرد جدید آمریکا که در اواخر تابستان سال گذشته اعلام شد، خبرداده و گفته بودند که رئیس جمهوری آمریکا می خواهد راهبرد خود را در افغانستان بازنگری کند، زیرا این راهبرد پیشرفتی نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: مشهورترین پایگاه اینترنتی سعودی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به “هیتلر” توصیف کرد.به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، پایگاه اینترنتی سعودی “سبق” در گزارشی تحت عنوان “با آغاز دور دوم ..تکبر هیتلر جدید ترکیه را به فروپاشی مالی و امنیتی سوق می دهد”، به پیروزی دوباره رجب طیب اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه پرداخت.

الکوثرفارسی:  منابع رسانه ای اعلام کردند کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و فرانسه در حال بررسی طرحی برای خارج کردن اعضای تشکیلات موسوم به «کلاه سفیدها» و افراد خانواده آنها از سوریه هستند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی ان ان» اعلام کرد بر اساس این برنامه قرار است حدود یکهزار نفر از جنایتکاران عضو گروه موسوم به «کلاه سفیدها» و اعضای خانواده آنها به کشورهای دیگری مثل کانادا و انگلیس و آلمان منتقل شوند.

رادیو چین:  پومپئو وزیر خارجۀ آمریکا گفت که آمریکا و کره شمالی با ازسرگیری جستجوی بقایای اجساد سربازان آمریکایی در کره شمالی موافقت کردند. پومپئو طی بیانیه ای گفت که نمایندگان آمریکا و کره شمالی همین روز در پانمونجوم نخستین دیدار مقامات ارشد نظامی از سال 2009 تا کنون را برگزار کردند و در راستای تحقق تعهدات ملاقات ترامپ و کیم جونگ اون دربارۀ مسئله پس دادن بقایای اجساد سربازان آمریکا از طرف کره شمالی بحث کردند.

ان .اچ.کی ژاپن: طبق گزارش ها رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، از ولادیمیر پویتن، همتای روسی خود خواسته است تا به استان ادلب سوریه حمله نکند. این منطقه یکی از معدود سنگرهای باقیمانده مخالفان در جنگ داخلی سوریه است. اردوغان و پوتین روز شنبه تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *