جدیدترین مطالب

روسیه، محور تنش

روسیه، محور تنش

وزیر خارجه ایالات متحده پس از دیدار از شانگهای، روز گذشته در پکن با همتای چینی خود دیدار و درباره روابط نظامی، اقتصادی و تنش‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد. آنتونی بلینکن در این دیدار درباره عوامل منفی در روابط واشنگتن و پکن از‌جمله کمک پکن به مسکو در جنگ اوکراین هشدار داد.

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

صادق قنادزاده معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در روابط با آفریقا صادرات در حوزه‌های مختلف بالادستی و پایین دستی مانند پتروشیمی، فنی مهندسی و صنایع فلزی را دنبال می‌کنیم افزود: واردات در حوزه‌های کالاهای اساسی مانند محصولات کشاورزی و معدنی راپیگیری می کنیم.

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

بررسی سفر بلینکن به چین پس از تصویب قانون جنجالی/ مشکلاتی که در روابط واشنگتن ـ پکن ریشه دوانده است

چین سالهاست که تلاش دارد هژمونی آمریکا را به چالش بکشد و خود به ابرقدرت شماره یک دنیا بدل شود و همین آمریکا را بسیار هراسان کرده است. در طی این سالها آمریکا پیوسته سعی کرده است در قبال چین دست به عصا حرکت کند و از تقابل جدی با این کشور پرهیز کند اما پس از حدود سه دهه، استراتژی تعامل با چین را کنار گذاشت و استراتژی تقابل را در برابر این کشور انتخاب کرد. 

شهادت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری

تهران-ایرنا-منابع خبری بامداد شنبه از ادامه جنایت رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر داده و اعلام کردند که دو جوان دیگر فلسطینی در کرانه باختری رود اردن به شهادت رسیدند.

روز 204 طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا

حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به بندر حیفای اشغالی، عملیات ضد آمریکایی و ضد انگلیسی ارتش یمن در دریای سرخ و تأیید این عملیات از سوی «سنتکام» آمریکا و بمباران مناطق مختلف غزه با بیش از 10 شهید از مهمترین تحولات بامداد روز 204 طوفان الاقصی است.

Loading
27تیرماه 1397

رسانه ها ؛ پیشنهاد انصارالله برای حل بحران الحدیده و…

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شرط انصارالله برای نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده، گسترش دایره نفوذ ارتش سوریه بر استان‌های جنوبی، تاثیرجنگ تجاری آمریکا بر جنوب شرق آسیا، برگزاری نشست روسیه و کره شمالی در آینده نزدیک ، سفر نماینده پوتین به ایران برای تشریح نتایج نشست «هلسینکی» ، توافق جدید معارضان سوری و دولت در ادلب ، تاکید چین بر گسترش روابط با کشورهای عربی، امضای قرارداد بزرگ تجارت آزاد ژاپن و اتحادیه اروپا و اعلام همکاری روسیه با آمریکا در زمینه کاهش تسلیحات استراتژیک ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر:  رهبر انصارالله یمن از شرط خود برای سپردن نظارت بر بندر الحدیده به سازمان ملل خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر،  عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در گفتگو با روزنامه فرانسوی «فیگارو» تاکید کرد: ما آماده ایم تا نقش نظارت بر بندرالحدیده را به سازمان ملل بسپاریم به شرط آنکه ائتلاف سعودی بمباران این استان را متوقف کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش سوریه دایره کنترل خود را بر مناطق غربی درعا و در حومه استان قنیطره گسترش داده و یک روستا و ارتفاعات استراتژیک آنجا را آزاد کرد. به گزارش ایسنا، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه پایگاه‌ها و مناطق استقرار گروه‌های شبه‌نظامی در حومه شمال غربی درعا واقع در مجاورت استان قنیطره ادامه می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا:  برخی صاحبنظران و کارشناسان روابط بین الملل هشدار می دهند: جنگ تجاری که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، علیه چین به راه انداخته است کل منطقه جنوب شرق آسیا را نیز درگیر خواهد کرد.  این کارشناسان حتی معتقدند جنگ تجاری علیه چین و اتحادیه اروپا نه تنها بر اقتصاد کشورهای جنوب شرق آسیا بلکه در شرایط امنیتی دریای چین جنوبی و کل اقتصاد جهان از جمله خاورمیانه نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

خبرگزاری تسنیم: طبق گفته مقامات روس در آینده‌ای نزدیک رهبران روسیه و کره شمالی با یکدیگر دیدار می‌کنند.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در کره شمالی از در دستور کار قرار گرفتن نشست بین رهبران روسیه و کره شمالی خبر داد.کرملین ماه گذشته اعلام کرد که روسیه از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

الکوثرفارسی:  یک سایت روس مدعی شده نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه امروز عازم تهران خواهد شد تا ایران را از نتایج نشست میان سران روسیه و آمریکا در شهر هلسینکی مطلع کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،یک سایت روسی مدعی شده «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز چهارشنبه (18 جولای/ 27 تیرماه) عازم تهران خواهد شد تا ایران را در جریان نتایج نشست «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار دهد.

یورونیوز: شبه نظامیان مخالف دولت سوریه با دولت این کشور توافق کردند تا در مقابل آزادی صدها عضو زندانی مخالف به محاصره سه ساله هزاران نفر دو شهرک شیعه‌نشین در شمال غربی این کشور پایان دهند. در حالی که خبرگزاری رویترز خبر داده که این توافق ایران با نمایندگان گروه «هیات تحریر شام» که گروهی تحت رهبری جبهه النصره(شاخه پیشین القاعده در سوریه) به شمار می‌رود، حاصل شده ولی دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که این توافق میان روسیه و ترکیه انجام شده است.

رادیو چین:  شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در آیین گشایش هشتمین نشست وزیران مجمع همکاری چین و کشورهای عرب حضور یافت و سخنرانی مهمی ایراد کرد. شی جین پینگ اعلام کرد که چین و کشورهای عرب متفقا با ایجاد روابط مشارکتی همراه با همکاری همه جانبه، توسعۀ مشترک و رو به آینده موافقند. این نقطۀ حرکت جدید تاریخی همکاری دوستانۀ چین و کشورهای عرب است.

ان .اچ.کی ژاپن: ژاپن و اتحادیه اروپا پس از سالها مذاکره یک توافق تجارت آزاد را در توکیو امضا کردند. این قرارداد مشارکت اقتصادی حدود ۴۰ درصد تجارت جهان و ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را پوشش می دهد. این قرارداد از ژاپن و اتحادیه اروپا می خواهد تعرفه های گمرکی بر اکثر کالاهای طرف مقابل را در چند مرحله حذف کنند. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مراسم امضای این قرارداد به همراه دونالد توسک رئیس شورای اتحادیه اروپا و ژان کلاود یونکر رئیس کمیسیون اروپا حاضر شد.

تی .آر.تی ترکیه:  سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آماده مذاکره با مقامات نظامی آمریکا در خصوص تمدید توافقنامه کاهش تسلیحات استراتژیک هستند.ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که آماده مذاکره با مقامات نظامی آمریکا در خصوص تمدید توافقنامه کاهش تسلیحات استراتژیک و همکاری در سوریه هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *