جدیدترین مطالب

روسیه، محور تنش

روسیه، محور تنش

وزیر خارجه ایالات متحده پس از دیدار از شانگهای، روز گذشته در پکن با همتای چینی خود دیدار و درباره روابط نظامی، اقتصادی و تنش‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد. آنتونی بلینکن در این دیدار درباره عوامل منفی در روابط واشنگتن و پکن از‌جمله کمک پکن به مسکو در جنگ اوکراین هشدار داد.

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

صادق قنادزاده معاون ارتقاء کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در روابط با آفریقا صادرات در حوزه‌های مختلف بالادستی و پایین دستی مانند پتروشیمی، فنی مهندسی و صنایع فلزی را دنبال می‌کنیم افزود: واردات در حوزه‌های کالاهای اساسی مانند محصولات کشاورزی و معدنی راپیگیری می کنیم.

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

بررسی سفر بلینکن به چین پس از تصویب قانون جنجالی/ مشکلاتی که در روابط واشنگتن ـ پکن ریشه دوانده است

چین سالهاست که تلاش دارد هژمونی آمریکا را به چالش بکشد و خود به ابرقدرت شماره یک دنیا بدل شود و همین آمریکا را بسیار هراسان کرده است. در طی این سالها آمریکا پیوسته سعی کرده است در قبال چین دست به عصا حرکت کند و از تقابل جدی با این کشور پرهیز کند اما پس از حدود سه دهه، استراتژی تعامل با چین را کنار گذاشت و استراتژی تقابل را در برابر این کشور انتخاب کرد. 

شهادت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری

تهران-ایرنا-منابع خبری بامداد شنبه از ادامه جنایت رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر داده و اعلام کردند که دو جوان دیگر فلسطینی در کرانه باختری رود اردن به شهادت رسیدند.

روز 204 طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا

حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به بندر حیفای اشغالی، عملیات ضد آمریکایی و ضد انگلیسی ارتش یمن در دریای سرخ و تأیید این عملیات از سوی «سنتکام» آمریکا و بمباران مناطق مختلف غزه با بیش از 10 شهید از مهمترین تحولات بامداد روز 204 طوفان الاقصی است.

Loading

ملاقات دکتر خرازی و نخست وزیر لبنان در حاشیه مجمع دوحه 2022/ بررسی تحولات لبنان و منطقه

۱۴۰۱/۰۱/۰۷ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی امروز در حاشیه مجمع دوحه 2022 با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان دیدار کرد.

دکتر سیدکمال خرازی در ملاقات با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان ضمن اشاره به تحولات لبنان و منطقه تصریح کرد: راه حل مسائل لبنان، قطع مداخلات خارجی و انجام گفتگوهای داخلی است.
دکتر خرازی همچنین در خصوص وضعیت برجام تاکید کرد: موضوعاتی از جمله ارائه تضمین‌های مقتضی، رفع تحریم‌ها و حذف سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا از مسائل مهمی است که باید پیش از حصول توافق بر سر برجام حل و فصل شود. البته حل این مسائل بستگی به اراده آمریکا دارد.
میقاتی نیز در این دیدار با ابراز امیدواری به رفع تحریم‌ها علیه ایران تصریح کرد با رفع تحریم‌ها، ایران از ظرفیت بالقوه‌ای در ایفای نقش قوی در اقتصاد منطقه برخوردار خواهد بود. وی همچنین مشکلاتی را که مبتلابه لبنان است، تشریح نموده و حفظ انسجام و وحدت ملی در لبنان را مهم‌ترین اولویت خود خواند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *