أحدث المقالات

آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟

آیا رهبران کشورهاهی عربی هوای اسرائیل را دارند؟ اگر کسی نگاهی به تحلیل های منتشر شده در شبکه های اجتماعی در خصوص تلاش های ترکیبی دولت های اسرائیل، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اردن و احتمالا سایر دولت های عربی برای ناکام گذاشتن حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل بیاندازد، چنین برداشتی خواهد کرد. گروهی از تحلیلگران، اسرائیلی ها و فعالان طرفدار اسرائیل دوست دارند چنین تحلیلی را باور کنند. 

Loading

دیدار قائم مقام وزارت امور خارجه اوکراین و آقای دکتر خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در حاشیه مجمع دوحه 2022

۱۴۰۱/۰۱/۰۷ | خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: در ملاقات خانم Emine Dzhaparova قائم مقام وزارت امور خارجه اوکراین و آقای دکتر خرازی در حاشیه مجمع دوحه 2022، آخرین تحولات جنگ اوکراین مورد گفتگو قرار گرفت.

آقای دکتر خرازی با اشاره با خاطرات تلخ ملت ایران از دوران 8 ساله جنگ تحمیلی رژیم صدام و ابراز همدردی با ملت اوکراین، به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به اوکراین تاکید کرد و اظهار داشت: ما اصولا با جنگ مخالفیم و بر ضرورت حل اختلافات از طریق مذاکره تاکید داریم. به اعتقاد ما برخی کشورهالی غربی به‌ویژه آمریکا در در ایجاد فضای تحریک‌آمیز و سوق دادن روسیه به جنگ با اوکراین نقش اساسی داشته‌اند که نتیجه آن ویرانی زیرساخت‌ها و قربانی شدن مردم اوکراین بوده است.

قائم مقام وزیر امور خارجه اوکراین با تشکر از ابراز همدردی ایران؛ از دریافت کمک‌های انسانی استقبال کرد. وی ضمن اشاره به اشتباه محاسباتی روسیه و تشریح آخرین وضعیت میدانی جنگ در اوکراین از ادامه و تشدید جنگ و پیامدهای فاجعه‌آمیز آن ابراز نگرانی کرد.

آقای دکتر خرازی همچنین با اشاره به حضور برخی ایرانیان در اوکراین از طرف اوکراینی خواست که نسبت به حفاظت و تسهیل امور آنان اقدام لازم را به ‌عمل آورند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *