جدیدترین مطالب

رد یک گزاره!

رد یک گزاره!

سید محمد شفیعی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران می سنجد که واکنش گنبد آهنین و پدافند اسرائیل در مقابل بالستیک، کروز، هایپرسونیک و پهپادها چه بوده و ساختار آن چگونه عمل می‌کند و از سمت مقابل اسرائیل به دنبال سنجیدن سرعت واکنش پدافند ایران، عملکرد تکنولوژی ایران در مقابل کوادکوپتر و… است.

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

سایه جنگ گسترده بر خاورمیانه

اکبر فیجانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: تنها یک گزینه متصور است و آن حمله اتمی محدود اما برق آسا به ایران است. اما، گرچه از رژیم نسل کش اسرائیل هر جنایتی بر می آید، با توجه به قدرت دفاعی و تهاجمی ایران و توان و همراهی گروه های مقاومت منطقه، و تبعات اقتصادی امنیتی آن برای جهان، در حالت عادی وقوع چنین اقدام خطرناکی بعید است. 

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

ایران به «اسرائیل» حمله نکرد!

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در بحث حمله به «اسرائیل» هم همین است! اول اینکه، ایران به خاک رژیم صهیونیستی حمله نکرده است. بحث در اینجا مربوط به سازمان ملل و حقوق بین الملل نیست. بحث در درجه اول اخلاقی و سیاسی است! رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است که ادعای خاک دارد اما در واقعیت خاکی ندارد (چه برسد به عمق راهبردی)! اصلا حمله انتقام جویانه کشورمان هم هیچ حمله ای به اسرائیل یا خاک آن نبود چرا که اساسا موجودیتی با این مختصات و مشخصات وجود ندارد.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای ادامه سیاست‌های تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را به بهانه ایفای نقش در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین و روسیه تحریم کرد.

Loading

أحدث المقالات

پاسخ تند سندرز به نتانیاهو: اعتراض به کشته شدن ۳۴ هزار فلسطینی، یهودستیزی نیست

تهران-ایرنا- «برنی سندرز» نماینده مجلس سنای ایالات متحده با رد اتهامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه را یهودی‌ستیزی خواند، گفت: این اعتراضات ضدیهودی نیست وقتی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را مجروح کرده‌اید.

عکس | حضور تک‌تیراندازها بر بام خانه‌های اطراف دانشگاه های بزرگ آمریکا

بنا بر تصاویر منتشر شده و گزارش دانشجویان آمریکایی تک تیراندازان آمریکایی بر بام برخی خانه های مشرف به دانشجویان معترض در آمریکا مستقر شده و منتظر دستور برای هدف قرار دادن دانشجوبان هستند. منبع: خبرگزاری داشنجو

Loading

آغاز نشست «بررسی سیاستگذاری کلان در دیپلماسی اقتصادی ایران»

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ | اقتصادی, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: نشست «بررسی سیاستگذاری کلان در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران» با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان اقتصادی و سیاسی به میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، دکتر سیدعباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در آغاز این نشست، دیپلماسی اقتصادی را مقوله بسیار مهمی به ویژه «در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها» توصیف کرد که «مورد توجه جدی دولت سیزدهم و ارکان مختلف جمهوری اسلامی ایران» است.

در این نشست محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و نماینده پیشین ایران در سازمان ملل متحد، مهدی صادقی شاهدانی، رئیس اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع)، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، حمید زادبوم، رئیس‌کل سابق سازمان توسعه تجارت ایران در نشست صبح سخرانی خواهند کرد.

همچنین مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، هادی سلیمان‌پور، دبیرکل سابق سازمان همکاری‌های اقتصادی، سید رسول مهاجر، مشاور وزیر امور خارجه و معاون سابق دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، محسن کوشش‌تبار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، نیز از سخنرانان نوبت عصر این نشست هستند.

این نشست که توسط شورای راهبردی روابط خارجی و با همکاری اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود، نهمین پیش‌نشست «اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران» است.

نشست «سیاست‌گذاری کلان در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران» از ساعت 9 تا 17 و در دو جلسه صبح و عصر برگزار می‌شود و از تالار مجازی به نشانی vc.isu.ac.ir/ch/eco-dip-studies به ‌صورت زنده قابل دریافت است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *