جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

حمله مقاومت عراق به شهر حیفا

تهران-ایرنا-مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه اعلام کرد که به یک هدف حیاتی را در بندر حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

مقام حماس: ما با تهدید اسرائیل برای حمله به رفح هرگز به آنان باج نمی دهیم

تهران-ایرنا- «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب تأکید کرد: تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ما را نخواهد ترساند و موجب نخواهد شد که از حقوق ملت‌مان عقب نشینی کنیم.

Loading

رسانه ها ؛ حمایت پوتین از ایروان و…

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: درخواست پاشینیان از روسیه و واکنش مسکو، درخواست آمریکا برای استقرار صلح‌بانان فرامنطقه‌ای در قره‌باغ، توافق باکو و ایروان بر سر هدف قرار ندادن غیرنظامیان و تبادل اسرای جنگی منطقه «قره‌باغ»، ادامه  اعتراضات در شهرهای آمریکا، تداوم عملیات نجات زلزله‌زدگان  ازمیر ترکیه ، هشدار درباره تسلط سعودیها بر مناطقی از عراق، جزئیات مذاکرات «بنی گانتز» و «مارک اسپر» درباره ایران، رشد چشمگیر اقتصادی اروپا، گسترش همکاری های  ژاپن و ویتنام، اتحادیه اروپا خواستار اختیارات بیشتر به سازمان جهانی بهداشت، درخواست قطر و عربستان و اسرائیل برای خرید تسلیحات از آمریکا و قطع برق شهرک‌های صهیونیستی بر اثر حمله سایبری از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان از مسکو درخواست کرد که در مورد مسائل امنیتی با ایروان رایزنی کند. در پیام منتشر شده در وب سایت وزارت امور خارجه ارمنستان آمده است ، پاشینیان نامه ای را ارسال کرد که در آن “اوضاع” در قره باغ و “چالش های بوجود آمده” بطور مفصل شرح داده شده است.در این نامه ، به ویژه ، به “جزئیات  انتقال تروریست های مسلح خارجی از خاورمیانه و مشارکت آنها در درگیری ها در  قره باغ ” اشاره شده است.

خبرگزاری فارس: به فاصله اندکی بعد از رسانه‌ای شدن ارسال نامه نخست‌وزیر ارمنستان به رئیس‌جمهور روسیه که در آن او خواستار کمک مسکو به ایروان برای تضمین امنیت ارمنستان شده است، وزارت خارجه روسیه درباره این درخواست اظهارنظر کرد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، در صورت کشیده شدن جنگ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به داخل ارمنستان، مسکو با ارائه همه کمک‌های ضروری از ایروان حمایت خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا خواستار استقرار نیروهای صلح‌بان فرامنطقه‌ای در منطقه پرمناقشه قره‌باغ شد.رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با نمایندگانی از جامعه ارامنه در لس‌آنجلس خاطر نشان کرد که معتقد است صلح‌بانان کشورهای اسکاندیناوی باید در منطقه قره‌باغ مستقر شوند. این مقام آمریکایی تاکید کرد که نباید نیروهای صلح‌بانی از اعضای گروه مینسک شامل آمریکا یا کشورهای همسایه در منطقه قره باغ مستقر شوند.اوبرایان افزود: همچنین هرگونه میانجی‌گری ترکیه یا ایفای نقش صلح بانی آنکارا در مناقشه قره باغ از دیدگاه آمریکا و ارمنستان نشدنی است.

تی.آر.تی ترکیه: نیروهای مسلح آذربایجان سامانه موشکی اسمرچ ارمنستان را منهدم کردند. در حملات روزهای گذشته ارمنستان به شهر برده آذربایجان، 25 غیرنظامی جان خود را از دست داده بودند.وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تصاویر مربوط به انهدام سامانه موشکی اسمرچ متعلق به ارمنستان را که چند روز پیش شهر برده را هدف قرار داده بود، منتشر کرد.

العالم فارسی: جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر هدف قرار ندادن عمدی غیرنظامیان و تبادل اسرا و اجساد کشته‌های جنگ منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ» به توافق رسیدند.سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان روسای گروه «مینسک» در بیانیه‌ای مشترک از توافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر «اتخاذ تدابیر فوری» برای پایان درگیری‌های منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر دادند.در بیانیه گروه مینسک آمده که دو طرف در چارچوب طرح اتخاذ تدابیر فوری توافق کردند که غیرنظامیان یا تاسیسات و مراکز غیر نظامی را به صورت عمدی هدف قرار ندهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): تنشها و ناآرامی در شهری در نزدیکی پورتلند اورگان واقع در جنوب غرب ایالت واشنگتن آمریکا در پی برگزاری مراسم شب زنده داری به یاد یک مرد سیاهپوشت کشته شده با شلیک نیروهای پلیس بالا گرفت. این در حالی است که فیلادلفیا نیز برای دومین بار طی روزهای اخیر با حکومت نظامی و حضور نیروهای گارد ملی در خیابان‌ها روبرو بود.فیلادلفیا، بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا شاهد غارت اعتراض و درگیری مردم با پلیس از روز دوشنبه هفته گذشته و پس از کشته شدن والتر والاس ۲۷ ساله بوده است.

آناتولی  ترکیه:  نیروهای امداد و نجات در استان ازمیر ترکیه کماکان به تلاش‌های خود برای نجات زلزله‌زدگانی که احتمالا زیر آوار مانده‌اند٬ ادامه دارد. مراد کوروم٬ وزیر محیط ‌زیست و شهرسازی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات جستجو و نجات در 8 ساختمان از مجموع 17 ساختمانی که در منطقه بایراکلی ازمیر به طور کامل تخریب شده بود، پایان یافته و تلاش گروه‌های امدادی در دیگر ساختمان‌ها ادامه دارد. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.6 ریشتر در ساعت 14:51 روز جمعه به وقت محلی شهرستان سفری‌حصار استان ازمیر را به شدت تکان داد.

الکوثر فارسی: دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق از اقشار مختلف جامعه عراق خواست مخالفت خود را با تلاش‌ عربستان برای تسلط بر زمین‌هایی در عراق و ایجاد ناامنی به بهانه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی را رد کنند.«قیس الخزعلی» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تلاش‌های نظام سعودی در تسلط بر مناطق وسیعی از اراضی استان‌های الانبار، النجف، المثنی و البصره به بهانه سرمایه گذاری را رد می‌کنیم».

خبرگزاری مهر: بعد از گذشت دو روز از دیدار و گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، برخی رسانه ها بخش هایی از جزئیات این گفتگو را منتشر کرده اند.«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کردند و گانتز بعد از این دیدار گفت: اسرائیل اکنون همه امکانات مورد نیاز را برای رویارویی با چالش‌های در حال تغییر در منطقه در اختیار دارد».در دیدار با مقامات صهیونیست درباره موضوع حفظ برتری نظامی رژیم اشغالگر قدس در منطقه به ویژه در پی توافقات ننگین سازش میان این رژیم و سه کشور عربی امارات، بحرین و سودان بحث و تبادل نظر شد.

رادیو چین: در سه ماهه سوم امسال رشد اقتصادی فصلی اروپا به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش اولیه خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در سومین فصل سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب مثبت ۱۲.۷ درصد و مثبت ۱۲.۱ درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو ۳۴.۵ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۳۴.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: آژانس همکاری های بین المللی ژاپن، جایکا، وضعیت همه گیری جهانی ویروس کرونا در ویتنام را نسبتا آرام دانسته و تصمیم به از سر گیری فعالیت هایش در این کشور گرفته است. این سازمان قصد دارد هشت عضو خود را از اواخر ماه نوامبر به این کشور بفرستد. این سازمان همچنین در حال انجام هماهنگی های نهایی برای از سرگیری فعالیت هایش در تایلند و کامبوج است.

یورونیوز: کشورهای اروپایی با یادآوری نقایص بی‌شمار در کار سازمان جهانی بهداشت در تجربه کرونا، خواستار دادن اختیارات بیشتر به این سازمان برای تحقیق مستقل در مورد شیوع بیماری‌ها و اجبار کشورها به دادن اطلاعات بیشتر در این زمینه شدند. ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان پس از نشستی با حضور وزرای بهداشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بحث درباره چگونگی تقویت سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، گفت که این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد باید از «حمایت سیاسی و مالی بیشتری» در تلاش‌های بین المللی خود برای مدیریت بحران‌های حاد بهداشتی برخوردار شود.

دویچه وله: قطر و عربستان هم  پس از امارات می‌خواهند اف ۳۵ بخرند. فروش این جنگنده‌ها به کشورهای عربی می‌تواند توازن قوا در خاورمیانه  را برهم بزند. آمریکا اما قصد دارد برتری نظامی اسرائیل در خاورمیانه به خطر نیافتد.مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در بازگشت از سفر به هند برای چند ساعت در تل‌آویو توقف کرد. او روز پنجشنبه هشتم آبان (۲۹ اکتبر) از سیستم دفاع موشکی “گنبد آهنین” اسرائیل بازدید کرد.

 خبرگزاری صدا و سیما: باتوجه به تلاش شدید رژیم صهیونیستی برای تاکید بر عدم وقوع حمله سایبری به نظر می‌رسد که این حمله واقعا انجام شده است. روزنامه اینترنتی الاخبار چاپ لبنان  نوشت: این قطعی برق احتمالا ناشی از حمله سایبری بوده است و مشابه این اتفاق ماه گذشته هم رخ داد. بین حرف و حدیث در تل آویو درباره حمله سایبری خارجی که به قطع برق یک سوم خاک فلسطین اشغالی منجر شد و تلاش شدید شرکت برق اسرائیل برای تاکید بر عدم وقوع حمله سایبری به نظر می‌رسد که این حمله واقعا انجام شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *