جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس

لندن – ایرنا – کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس در پی انتشار گزارش‌ها پیرامون وخیم‌تر شدن سرطان «چارلز سوم» و برنامه‌ریزی‌های پشت‌پرده دربار، درباره نحوه برگزاری مراسم خاکسپاری وی، اعلام کرد که وضعیت سلامتی پادشاه پس از یک دوره درمان بهبود یافته است.

هراس وزیر دفاع آمریکا از توان تسلیحاتی ایران و ادعاهای در حمایت از تل آویو

تهران-ایرنا- لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ «اسرائیل آماده حمله زمینی به این شهر می‌شود»

ارتش اسرائیل ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در امتداد مرز خود با نوار غزه در جنوب این باریکه مستقر کرده است. به نظر می‌رسد این رژیم برای حمله زمینی به رفح آماده می‌شود. این تانک‌ها و خودروهای زرهی روز جمعه ۲۶ آوریل در نزدیکی گذرگاه کرم شالوم اسرائیل که در مجاورت رفح است، مستقر شدند.

Loading

رسانه ها؛ هشدار اردوغان به مکرون و…

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و اروپا، هشدار وزیر دفاع ترکیه درباره مدیترانه شرقی، ابراز نگرانی پامپئو از اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه ، خرید جنگنده های فرانسوی توسط یونان، تظاهرات در اسرائیل با درخواست برکناری نتانیاهو، بیانیه حماس در بیست و هفتمین سالروز توافق اسلو، انگلیس در پی توسعه پایگاه نظامی خود در دریای عمان، هشدار آلمان به انگلیس  درباره پیامدهای شکست مذاکرات برگزیت و  پایان کنفرانس امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: رئیس‌جمهور ترکیه در میان شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن، به همتای فرانسوی خود هشدار داد.رجب طیب اردوغان در سخنانی خطاب به امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود اعلام کرد: آقای مکرون، شما با شخص بنده مشکلات بیشتری خواهید داشت. اردوغان افزود: شما هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ نداری، حتی از تاریخ فرانسه نیز بی‌خبر هستید. به دنبال تنش با ترکیه نباشید.

آناتولی  ترکیه: وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد کسانی که از هزاران فرسنگ دورتر به منطقه ما آمده و سعی در نقش آفرینی دارند باید بدانند که اگر از حد و حدود خود فراتر روند تاوان سنگینی خواهند پرداخت.خلوصی آکار وزیر دفاع به همراه فرماندهان نیروهای مسلح ترکیه از محل رزمایش یگان‌های زیردریایی تهاجمی «SAT» بازدید کردند.آکار پس از رزمایش یگان‌های زیردریایی تهاجمی «SAT» طی سخنانی درباره تحولات مدیترانه شرقی گفت: برخی سعی دارند پا را از حد خود فراتر گذاشته و به ما درس بدهند. سکوت ما در قبال این اقدامات غیرقابل قبول است.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه آمریکا بر این باور است که ایالات متحده همچنان عمیقا نگران اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه است. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده هنوز عمیقا نگران اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه است.بر اساس این گزارش پامپئو خواستار پایان دیپلماتیک بحران بین یونان و ترکیه بر سر منابع طبیعی منطقه شده است.

یورونیوز:  میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان ضمن اعلام سازماندهی مجدد نیروهای مسلح این کشور از طرح تقویت این نیروها با خرید تجهیزات نظامی خبر داد. سخنان نخست وزیر یونان در حالی بیان می شود که تنش ها بین این کشور و ترکیه در شرق دریای مدیترانه طی هفته های گذشته افزایش یافته است. به گفته میتسوتاکیس یونان ۱۸ جنگنده فرانسوی رافال و همچنین تعدادی ناوچه و بالگرد خریداری خواهد کرد. نخست وزیر یونان همچنین از استخدام ۱۵ هزار سرباز دیگر و افزایش بودجه صنایع دفاعی کشورش سخن گفت. وی در بخشی از سخنانش ترکیه را متهم کرد که با «تهدید» مرزهای شرقی اروپا امنیت منطقه را مخدوش کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): هزاران شهروندان اسرائیلی با تجمع مقابل محل استقرار نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برکناری وی از قدرت را خواستار شدند. تظاهرکنندگان اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل باید به خاطر اتهامات فساد و همچنین شکست در نحوه مدیریت بحران کرونا استعفا دهد.

العالم فارسی: حماس در سالروز توافق «اسلو» اعلام کرد، همانطور که این توافق موفق به خط زدن حق بازگشت آوارگان فلسطینی نشد، اقدامات مشابه نیز به جایی نخواهد رسید.در این بیانیه آمده است: روند عادی‌سازی که برخی کشورهای عربی در پیش گرفته‌اند، خنجری به پشت ملت فلسطین است.حماس تأکید کرد، مقاومت فراگیر تنها راه برای شکست رژیم صهیونیستی، شکست توطئه‌ها و آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات آن است.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع انگلیس از اختصاص هزینه 23.8 میلیون پوندی برای توسعه پایگاه دریایی راهبردی خود در عمان خبر داد.وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای اعلام کرده که 23.8 میلیون پوند برای توسعه پایگاه «الدقم» و افزایش دسترسی نیروی دریایی این کشور به اقیانوس هند اختصاص داده است. «بن والس» وزیر دفاع انگلیس از برنامه های لندن برای سه برابر کردن مساحت این پایگاه نظامی خبر داده و گفت: «دوستی طولانی مدت بین انگلیس و کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری مهم است.

خبرگزاری مهر: وزیر دارایی آلمان به لندن هشدار داد شکست مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا «پیامدهایی بسیار قابل توجهی» برای اقتصاد این کشور بدنبال خواهد داشت. «اولاف شولتس»  وزیر دارایی آلمان، ضمن اعلام هشدار درباره تبعات منفی شکست مذاکرات لندن با بروکسل بر اقتصاد انگلیس، عنوان داشت که  اتحادیه اروپا تمهیداتی را در نظر گرفته که در صورت شکست مذاکرات پسابرگزیت متضرر نشود.وی با این حال ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای اتحادیه اروپا با انگلیس به نتیجه برسد.

 ان. اچ.کی ژاپن:کنفرانس امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام در حالی به پایان رسید که نگرانی ها نسبت به خصومت فزاینده میان چین و آمریکا بر سر دریای چین جنوبی همچنان حل نشده باقی ماند.وزرای خارجه شرکت کننده در مجمع منطقه ای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) از جمله مقاماتی از ژاپن، آمریکا و چین، روز شنبه به مجموعه کنفرانس های ویدئویی که طی این مجمع برگزار شد پایان دادند. ویتنام میزبان نشست وزرای خارجه آسه آن و نشست های مربوط به آن بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *