جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس

لندن – ایرنا – کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس در پی انتشار گزارش‌ها پیرامون وخیم‌تر شدن سرطان «چارلز سوم» و برنامه‌ریزی‌های پشت‌پرده دربار، درباره نحوه برگزاری مراسم خاکسپاری وی، اعلام کرد که وضعیت سلامتی پادشاه پس از یک دوره درمان بهبود یافته است.

هراس وزیر دفاع آمریکا از توان تسلیحاتی ایران و ادعاهای در حمایت از تل آویو

تهران-ایرنا- لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ «اسرائیل آماده حمله زمینی به این شهر می‌شود»

ارتش اسرائیل ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در امتداد مرز خود با نوار غزه در جنوب این باریکه مستقر کرده است. به نظر می‌رسد این رژیم برای حمله زمینی به رفح آماده می‌شود. این تانک‌ها و خودروهای زرهی روز جمعه ۲۶ آوریل در نزدیکی گذرگاه کرم شالوم اسرائیل که در مجاورت رفح است، مستقر شدند.

Loading

رسانه ها؛ ادامه تنش آفرینی انگلیس در خلیج فارس و…

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعزام نیروی بیشتر از سوی انگلیس به خلیج فارس، نشست محرمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی با محوریت ایران، حمایت روسیه از گفتگوی دولت ونزوئلا با مخالفان، آغاز کمپین انتخاباتی نتانیاهو با تصاویری از پوتین، ترامپ و مودی، اعتراض هند به بدرفتاری پاکستان با دیپلمات هایش، برگزاری رزمایش چین نزدیک تایوان، تشدید اختلافات سئول و توکیو ، تغییر  مدیر اطلاعات ملی آمریکا ، تشدید اعتراضات در هنگ کنگ، اظهارات پمپئو درباره سفر به  تهران، آمادگی بریتانیا برای خروج کامل از اتحادیه اروپا، رزمایش مشترک دریایی پاکستان و ترکیه و ادامه صادرات نفت ایران به چین ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: انگلیس درصدد است به منظور تقویت حفاظت از کشتی‌های تجاری خود در آب‌های خلیج‌فارس، نظامیان بیشتری عازم بحرین کند.این اقدام بعد از آن اتخاذ می‌شود که لندن، روز گذشته اعلام کرد یک ناو جنگی انگلیس با گذر از تنگه هرمز وارد آب‌های خلیج‌فارس شده است که ماموریت آن تامین امنیت کشتی‌های تجاری این کشور است.

آناتولی ترکیه: کشتی جدید جنگی بریتانیا موسوم به «کشتی اچ ام اس دانکن» برای محافظت از کشتی‌های این کشور در تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد. وزارت دفاع انگلیس با انشتار بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی جنگی جدید این کشور موسوم به « اچ ام اس دانکن» برای محافظت از کشتی‌های این کشور در تنگه هرمز که این روزها شاهد تنش‌ها میان تهران و لندن بر سر توقیف نفت‌کش انگلیسی می شود، وارد منطقه شده است.

الکوثرفارسی: رسانه‌های عبری‌زبان از نشست محرمانه آمریکایی – اسرائیلی برای بررسی آنچه آن را «تهدیدهای ایران» خوانده‌اند، خبر دادند. کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ران درمر» سفیر اسرائیل هفته گذشته در ایالت آلاسکای آمریکا با مسئولان آمریکایی برای رایزنی درباره روابط امنیت استراتژیک میان طرفین، به‌ویژه در ارتباط با ایران، دیدار کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسیه اعلام کرد، ارتباطاتش را با مخالفان دولت ونزوئلا از جمله نمایندگان خوآن گوآیدو، رهبر اصلی این مخالفان در فُرمتی که دولت ونزوئلا نیز درک می‌کند، حفظ می‌کند. سرگئی ریابکوف،‌ معاون وزیر امور خارجه روسیه  در مصاحبه‌ با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن گفتن اینکه مسکو تماسهایش با مخالفان دولت ونزوئلا از جمله رهبر آنها یعنی خوآن گوآیدو را حفظ می‌کند تاکید کرد: این تماسها را تنها می‌توان به شکل تبادل اطلاعات مقطعی توصیف کرد.

 خبرگزاری مهر: حزب لیکود کمپین انتخاباتی خود را با انتشار تصاویری از دیدارهای «نتانیاهو» با شخصیت های مهم جهان آغاز کرد. در پی ناکامی «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه، اسرائیل در ماه سپتامبر اقدام به برگزاری انتخابات زودهنگام می‌کند تا تکلیف ۱۲ نماینده کنست را مشخص کند. در تاریخ رژیم صهیونیستی این برای اولین بار است که به دلیل ناتوانی در تشکیل کابینه، انتخابات مجدد برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: دولت هند نسبت به پنج مورد بدرفتاری و اذیت و آزار دیپلمات ها و کارکنان سفارت این کشور در اسلام آباد به دولت پاکستان اعتراض کرد. یک مقام وزارت خارجه هند گفت، تعقیب خودرو دیپلمات های هند و بدرفتاری با آنها در اسلام آباد را از جمله موارد اعتراض این کشور اعلام کرده است .هند و پاکستان پس از افزایش تنش میان خود، تعامل با یکدیگر را تقریبا به صفر رسانده اند و در مواقع خاص مقامات رده پائین دو کشور با یکدیگر دیدار می کنند.

خبرگزاری فارس:  ارتش چین در بحبوحه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بر سر جزیره تایوان، این هفته رزمایشی را در آب‌های شمالی و شرقی این جزیره آغاز کرده است.کمتر از یک هفته بعد از هشدار جدی پکن به واشنگتن درباره هرگونه تحرک برای استقلال جزیره تایوان، ارتش چین در آب‌های شمالی و شرقی تایوان رزمایش نظامی ترتیب داده است.

العالم:  در ادامه تنش های تجاری میان ژاپن و کره جنوبی، «بوسان» دومین شهر بزرگ کره جنوبی مبادله تجاری خود با ژاپن را تعلیق کرد.بتابر گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، شهردار بوسان روز دوشنبه اعلام کرد همچنین از کارمندان خود خواهد خواست تا زمانی که روابط دوجانبه بهبود یابد، به ژاپن سفر رسمی نداشته باشند.ژاپن در ماه گذشته میلادی صادرات برخی اقلام فنی پیشرفته به کره جنوبی را متوقف کرد روابط دو کشور بعد از آن بشدت تیره شده است بسیاری از مردم کره جنوبی نیز خرید کالاهای ژاپنی را تحریم کرده‌اند.

یورونیوز:  رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، جان راتکلیف را به عنوان گزینه پیشنهادی برای مدیریت اداره اطلاعات ملی این کشور معرفی کرد.دونالد ترامپ، یکشنبه شب در یک پست توییتری از انتصاب جان راتکلیف، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به جای دن کوتس، رئیس مستعفی این نهاد امنیتی خبر داد.

ان .اچ.کی ژاپن:  در هنگ کنگ از آنجا که بعضی از معترضان روز یکشنبه با پلیس درگیر شدند و اقدامی تهاجمی در پیش گرفتند، ناآرامی ها شدت یافته است. راهپیمایی هایی بر سر لایحه جنجال برانگیز استرداد در هنگ کنگ برگزار شده است. این لایحه به دولت اجازه می دهد که مظنونان را به سرزمین اصلی چین تحویل دهد.

اسپوتنیک روسیه:  وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که ایران درخواست وی به تهران را رد کرده است. مایک پمپئو با انتشار پیامی در توئیتر، بخشی از مصاحبه خود با شبکه خبری بلومبرگ که خواستار سفر به تهران شده بود را منتشر کرد و نوشت: اخیرا پیشنهاد دادم به تهران سفر و به طور مستقیم با مردم ایران صحبت کنم.

دویچه وله : رسانه‌های بریتانیایی در باره موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با وجود تفاوت آرا در یک امر با یکدیگر اتفاق نظر دارند: سرنوشت برگزیت بدون هیچ‌گونه امکانی برای مذاکرات مجدد روز ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی تعیین خواهد شد.آن‌ها معتقدند که در صد روز آینده بریتانیا فرصتی برای امکان گفت‌وگوی دوباره با اتحادیه اروپا در باره یافتن راه‌حل میانی و معتدل خروج از اتحادیه اروپا در اختیار ندارد. 

خبرگزاری صداو سیما: رزمایش مشترک نیروی دریایی پاکستان و ترکیه موسوم به “ایلدز – 2019” در شهر ساحلی کراچی پاکستان برگزار شد. سخنگوی نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد: در این رزمایش 12 روزه ، نیروهای یگان ویژه دریایی پاکستان و ترکیه شرکت داشتند. وی افزود: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای توانایی نظامی ، دفاعی و توان عملیاتی مشترک در مبارزه علیه تروریسم برای نیروهای دو کشور بود.

پارس تودی : اداره گمرگ چین از ادامه واردات نفت خام از ایران به آن کشور خبر داد. مقامات گمرکی چین اعلام کردند، ایران در ماه ژوئن گذشته روزانه ۲۰۸ هزار و ۲۰۵ بشکه نفت خام به چین صادر کرده است.”گنگ شوانگ” Geng Shuang سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا در واکنش به تهدید آمریکا مبنی بر تحریم پکن در صورت ادامه خرید نفت از ایران گفته بود، تجارت بین المللی با ایران در چارچوب قوانین جهانی، منطقی، مشروع و شایسته احترام است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *