جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

Loading
یکم اسفند ماه 1397

رسانه ها؛ آغاز پروژه ارتش فضایی آمریکا و…

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دستور دونالد ترامپ برای آغاز پروژه ایجاد ارتش فضایی، هشدار روسیه به آمریکا درباره تجزیه سوریه ، تحقیق کنگره آمریکا درباره معامله هسته‌ای ترامپ با عربستان ، تشدید اختلافات هند و پاکستان، توقف انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه، افزایش تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه ، لغو سفر نتانیاهو به مسکو، سفر بن سلمان به هند، مذاکرات طالبان افغانستان با آمریکا در اسلام آباد و اعزام نیروهای نظامی عراق به مرز مشترک با سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله:  ترامپ با امضای فرمان ایجاد ارتش فضایی، رسما برنامه “جنگ ستارگان” خود را آغاز کرد. برنامه‌ای که بر اساس الگوی رونالد ریگان تنظیم شده است. برنامه‌ ایجاد ارتش فضایی، برنامه نظامی بزرگ و در عین حال پرهزینه‌ای است. برنامه ایجاد ارتش فضایی در لحظه کنونی تنها یک فرمان است که طبق معمول و با تشریفات بسیار روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن (۱۹ فوریه) در دفتر دونالد ترامپ در کاخ سفید امضا شد.

الکوثرفارسی:  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت به علت سیاست های واشنگتن که هدف آن تجزیه سوریه و تشکیل شبه کشور در شرق فرات است ، اوضاع در شمال شرق سوریه پیچیده شده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، لاوروف افزود : آمریکا به شدت بر این هدف خود سرمایه گذاری می کند و همپیمانان خود را مجبور می کند بهای آن را بپردازند. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد : آمریکا متحدان خود را از سرمایه گذاری در مناطق آزاد شده در سوریه منع می کند. 

العالم:  رئیس‌جمهور روسیه گفت: نمی خواهیم روابطمان با آمریکا را تیره کنیم اما به نظر می رسد واشنگتن فرایندهای جدید جهانی را درک نمی کند. ایالات متحده نمی‌داند که جهان چطور در حال تغییر است و به کدام سو می‌رود و به سیاست‌های مخرب خود ادامه می‌دهد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در یک سخنرانی عمومی در مجلس فدرال روسیه تأکید کرد که واشنگتن باید از سیاست‌های غیرسازنده خود دست بردارد.

یورونیوز:  مجلس نمایندگان آمریکا خبری مبنی بر کمک دونالد ترامپ به عربستان برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای را راستی‌آزمایی می‌کند.کمیسیون پارلمانی کنگره آمریکا که مسئول انجام این تحقیق است روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن اعلام کرد «چندین مورد هشدار» دریافت کرده که نشان می‌دهد رئیس جمهوری آمریکا در صدد فروش یک «فناوری هسته‌ای حساس» به عربستان سعودی است. این کمیسیون می‌گوید که اگر این خبر صحت داشته باشد، می‌تواند به پیگرد قضایی بینجامد.

خبرگزاری صداو سیما:  پس از انفجار مرگبار ارتش هند در منطقه کشمیر، دادگاهی محلی در منطقه راجستان هند دستور توقف حضور گردشگران پاکستانی در این منطقه، اخراج اتباع پاکستانی از آن و جلوگیری از اسکان گردشگران پاکستانی در هتل ها و استراحت گاه های آن را صادر کرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، دادگاه ایالتی هند در منطقه راجستان دستور داد که ظرف چهل و هشت ساعت آینده این منطقه از اتباع پاکستانی تخلیه شده و هیچ تبعه پاکستانی پس از آن در این منطقه حضور نداشته باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهوری آمریکا لایحه‌ای را به امضا رساند که انتقال نسل جدید جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه را ممنوع می‌کند.به گزارش ایسنا، لایحه‌ای که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه به امضا رساند، انتقال جنگنده‌ها به ترکیه را تا زمانی که وزارت خارجه و دفاع آمریکا گزارشی جدید از خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه ارائه ندهند، متوقف می‌کند.

خبرگزاری مهر:  اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه اروپا به دلیل تنش های بوجود آمده میان روسیه و اوکراین در تنگه کرچ، امروز چهارشنبه تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد. در تحریم های جدید، نام هشت مقام روسی به لیست تحریم های اتحادیه اروپا اضافه شده اند.

خبرگزاری فارس:   نتانیاهو به بهانه تمرکز بر انتخابات آتی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد سفرش به مسکو را که قرار بود فردا انجام شود لغو کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس،  تل‌‌آویو دلیل لغو این سفر را تمرکز نتانیاهو بر رقابت‌های انتخاباتی و لزوم «متحد کردن راستگرایان» اعلام کرده است.

خبرگزاری تسنیم: ولیعهد سعودی در ادامه سفر منطقه‌ای خود به کشورهای آسیایی از پاکستان به هند رقیب دیرینه این کشور رفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پس از پایان سفر دو روزه به پاکستان وارد دهلی نو شد و مورد استقبال ناریندا مودی نخست وزیر هند قرار گرفت.انتظار می‌رود ولیعهد سعودی در این سفر از سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی و زیرساخت‌ها و همچنین تقویت روابط میان سعودی و هند سخن بگوید.

رادیو چین: رسانه محلی افغانستان گزارش کردند، مذاکرات طالبان افغانستان و هیات نمایندگی آمریکا که قرار بود در اسلام آباد برگزار شود به آینده موکول شد. در این گزارش آمده است که با توجه به محدودیت سفر، برخی از اعضای طالبان نمی‎توانند به اسلام آباد سفر کند.

تی .آر.تی ترکیه: عراق به مرز مشترک خود با سوریه نیروی نظامی تقویتی اعزام کرد. به موجب بیانیه کتبی صادره از سوی وزارت دفاع عراق ، به خط جبهه واقع در مرز مشترک عراق و سوریه نیروی تقویتی اعزام شده است.در این بیانیه تاکید شد : با تصمیم متخذه تامین امنیت کامل در مناطق مرزی و ممانعت از رخنه عناصر سازمان تروریستی داعش به کشور هدف قرار داده شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *