جدیدترین مطالب

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading

أحدث المقالات

شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

جماعت اسلامی لبنان و نیروهای الفجر، شاخه نظامی آن با صدور بیانیه‌ای شهادت دو تن از فرماندهان خود «مصعب سعید خلف» و «بلال محمد خلف» در جریان حمله اسرائیل را تایید کرد.جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد این دو فرمانده حین انجام وظیفه خود در دفاع از ملت لبنان و در حمایت از ملت فلسطین در جریان حمله هوایی اسرائیل به یک خودرو در منطقه «البقاع غربی» واقع در شرق لبنان، بعد از ظهر امروز به شهادت رسیدند.

حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی

اعتراضات ضدصهیونیستی سراسری در دانشگاه‌های آمریکا، محدود به ملیت، نژاد یا دین خاصی نیست. تصاویر و گزارش‌های رسانه، از مشارکت و حضور فعال دانشجویان مسلمان، یهودی، مسیحی و سیاهپوست در این اعتراضات حکایت دارد.

Loading
12تیرماه 1395

رسانه ها ؛ ترامپ علیه برجام و …

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ | رصد

شوراآنلاین: انتقاد دوباره نامزد احتمالی ریاست‌ جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، سفر رئیس موساد به مسکو، استقرار گسترده تجهیزات نظامی اردن در مرزهای سوریه، سخنرانی دبیرکل حزب‌الله در روز جهانی قدس،  پایان گروگانگیری در بنگلادش، اعتراض کره شمالی به تحریم‌های آمریکا و کره جنوبی، اعزام هزاران نیروی کانادایی برای تقویت ناتو در مرز روسیه، تاکید دوباره آلمان بر خروج سریع انگلیس از اتحادیه اروپا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده‌ای از آنها را مرور می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا دوباره از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرد. دونالد ترامپ با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، آن را «فاجعه‌ای بزرگ برای آمریکا» و «فاجعه‌ای بزرگتر برای اسرائیل» خواند. وی که روز جمعه در جمع هوادارانش در «دنور»، پر جمعیت‌ترین شهر ایالت «کلرادو» صحبت می‌کرد از «برجام» با عنوان «توافق وحشتناک با ایران» یاد کرد و گفت: «ایران به یک قدرت تبدیل شده است.»

خبرگزاری تسنیم: منابع صهیونیستی گزارش دادند که رئیس موساد در سفری به مسکو با مشاور امنیت ملی روسیه دیدار کرده است. یوسی کوهین، رئیس موساد دیروز جمعه در سفری به مسکو با «نیکلای پاتروشف» مشاور امنیت ملی روسیه و رئیس دستگاه اطلاعات این کشور دیدار و درباره مسائل امنیتی مربوط به خاورمیانه با وی بحث و گفت وگو کرد. در بیانیه صادره از دفتر پاتروشف آمده است که مسائل امنیتی و اوضاع منطقه خاورمیانه محور گفت وگو با رئیس موساد بوده است.

خبرگزاری تسنیم: نیروهای مسلح اردن در طول مرزهای شمالی خود با سوریه تجهیزات گسترده نظامی مستقر کردند. منابع اردنی مدعی شدند که این تجهیزات به منزله پیام اطمینانی است به اردنی‌ها و برای تاکید بر اینکه نیروهای مسلح اردن آمادگی کامل برای دفاع از این کشور را دارند. طی چند روز گذشته اخبار زیادی از استقرار تجهیزات گسترده نظامی اردن در طول مرزهای شمالی با سوریه منتشر می‌شود. این تجهیزات شامل خودروی‌های نظامی سنگین نیز هست.

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل حزب‌الله لبنان روز قدس را روز زنده‌ نگه‌داشتن آرمان فلسطین دانست و تأکید کرد تمامی شرایط و پتانسیل‌ها برای آزادسازی فلسطین مهیا است، اما مشکل اصلی حاکمان وابسته عربی هستند که با هر مبارزه ای در این مسیر مخالفت می کنند. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد که روزقدس روز یادآوری و روز تمرکز بر این مصیبت بزرگ و این آرمان بزرگ است و روزی است که مسئولیت‌ها و مسیر حرکت به‌وضوح و بدون تعارف‌های سیاسی و دیپلماتیک مشخص می‌شود. در این راستا باید به این نکته توجه و تأکید شود که حق مسلمی که باید در چنین روزی یعنی روز جهانی قدس باقدرت گفته شود این است که فلسطین از دریا تا رود سرزمین اشغال شده و غصب شده از اهالی و ساکنان شرعی آن است و گذر زمان و به رسمیت شناختن جهان نمی‌تواند سارقان و غارتگران را به مالک شرعی و قانونی این اراضی تبدیل کنند.

خبرگزاری صدا وسیما: مقامات آمریکایی گفتند دولت آمریکا آماده امضای بسته جدیدی از کمک های نظامی است که بزرگترین تعهد کمک های نظامی به هر دولتی در تاریخ آمریکا به شمار می رود. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: کاخ سفید روز جمعه به اعضای کنگره اعلام کرد قصد دارد میزان کمک های نظامی را که یک دهه است در اختیار اسرائیل قرار می دهد، به طور قابل توجهی افزایش دهد. نیویورک تایمز نوشت: این تازه ترین نمونه از تغییر موضع دولت آمریکا پس از ماهها مذاکره است. این مذاکرات با وجود اختلافات عمیق اسرائیل و آمریکا بر سر توافق هسته ای ایران ادامه داشته است. بر اساس پیشنهاداتی که مطرح شده است، آمریکا اصرار دارد اسرائیل از ده‌ها میلیارد دلاری که بر اساس این قرارداد دریافت خواهد کرد، برای خرید کالاها و خدمات آمریکایی استفاده کند.

خبرگزاری صداوسیما:  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعا کرد اگر ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند نباشد، آمریکا مقابله خواهد کرد. جان کربی مدعی شد: ما چشمان خود را بر روی فعالیت های بی ثبات کننده ایران نبسته ایم.

 خبرگزاری ایرنا: شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش در حالی پایان عملیات گروگانگیری در داکا را به ‘شینزوآبه ‘ همتای ژاپنی خود اطلاع داد که همچنان سوالات بی پاسخ زیادی در خصوص تعداد قربانیان، عوامل و ریشه های اصلی این حمله باقی مانده است . گروهی متشکل از 9 فرد مسلح جمعه شب به رستوران هولی آرتیسان بیکری در خیابان 79 منطقه گلشن در پایتخت بنگلادش حمله کردند. در این حمله پس از تبادل آتش با نیروهای امنیتی، بیش از 40 نفر از حاضران در رستوران را که بیشتر آنها خارجی بودند، به گروگان گرفتند. کماندوهای بنگلادش پس از گذشت 10 ساعت از گروگانگیری با حمله به این رستوران گروگان ها را آزاد کردند.

خبرگزاری ایرنا: کره شمالی  با انتشار گزارشی اعتراض آمیز، تحریم‌هایی را که کره جنوبی و آمریکا می گویند اعمال آنها علیه پیونگ یانگ بین المللی است، محکوم کرد. این محکومیت نشان می دهد که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل پس از آزمایش اتمی ماه ژانویه کره شمالی، اقتصاد این کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. کره شمالی همچنین از سازمان ملل و شورای امنیت به دلیل اینکه تحت فشارهای آمریکا و کره جنوبی چنین کاری و تحریم هایی اعمال کرده اند، انتقاد کرده است. خبرگزاری کره شمالی گزارش کرده که واشنگتن و سئول با این تحریم ها باعث مشکلات اقتصادی برای این کشور شده اند.

خبرگزاری ایرنا: رسانه های کانادا اعلام کردند که این کشور به منظور تقویت حضور نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مرز روسیه، هزار نیرو به پایگاه نظامی این سازمان در لتونی اعزام می کند. وزارت دفاع کانادا در بیانیه ای اعلام کرد: کانادا با همکاری آمریکا، انگلیس و آلمان سازمان دهی و هدایت تیپی کاملا آماده را برای کمک به حضور ناتو در شرق و مرکز اروپا برعهده خواهد داشت. در این بیانیه به نقل از هارجیت ساجان، وزیر دفاع کانادا آمده است: کانادا به عنوان شریکی مسئولیت پذیر در جهان، در کنار همپیمانانش در ناتو برای مقابله با تهاجم و تضمین صلح و ثبات در اروپا ایستاده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):  هیات دولت مستعفی یمن که در رایزنی‌های کویت مشارکت دارد ، تشکیل دولت شراکتی با انصارالله را رد کرد. هیات دولت مستعفی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ گونه طرح یا پیشنهادی را که با قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و قطعنامه‌های ذیربط و طرح شورای همکاری خلیج فارس و مکانیزم اجرایی آن و خروجی‌های کنفرانس گفتگوی ملی مغایرت داشته باشد، مورد بررسی قرار نداده است. به نظر می‌رسد این اظهارات در پاسخ به سخنان اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در کنفرانس خبری در کویت مطرح شده است. وی در این کنفرانس خبری گفته بود که به طرفین رایزنی‌های صلح کویت پیشنهادی برای نقشه راه حل بحران یمن را ارائه داده است که شامل دیدگاه عملی برای پایان درگیری‌ها است و بر اساس آن با تمهیدات امنیتی براساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و تشکیل دولت وحدت ملی موافقت می‌شود و این دولت اقتصاد ملی را نجات می‌دهد و می‌تواند خدمات اساسی را برای شهروندان فراهم کند.

خبرگزاری مهر:  وزیر امورخارجه آلمان در گفتگویی خواستار خروج زودتر انگلیس از اتحادیه اروپا شد. فرانک والتر اشتاین مایر در گفتگو با مجله اشپیگل اظهار داشت: با توجه به همه پرسی انجام شده در انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا باید این کشور اقدامات خود را سریع تر پیش برده و اتحادیه اروپا را ترک کند. اشتاین مایر با بیان اینکه انگلیس باید مذاکرات خروج را زودتر آغاز کند، گفت: کشورهای اروپایی باید از آمادگی کافی برای انجام مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا برخوردار باشند.

خبرگزاری اسپوتنیک: رییس جمهور آمریکا  اعتراف کرد مردم بی گناه در پی حملات پهپادهای آمریکایی کشته شده اند. باراک اوباما اعتراف کرد که در اثر حملات هوایی که توسط پهپادهای آمریکایی صورت گرفته است، 64 الی 116 نفر از مردم بی گناه جان باختند. در حال حاضر صحبت از پهپادهایی می شود که از سال 2009 تا 2016 میلادی یعنی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، بر فراز آسمان کشورهای پاکستان، یمن و دو کشور آفریقایی در حال ماموریت بوده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *