جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading

توصیه دکتر خرازی به مقامات جمهوری آذربایجان: توهم خرید امنیت از بیگانگان را از سر بیرون کنید

۱۴۰۰/۰۷/۱۳ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: دکتر سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفتگو با شورا آنلاین گفت: توسل به بيگانگان برای تأمین امنیت یک کشور راه‌حل منطقي و معقولی نیست، زیرا با توجه به انگيزه، اهداف نامشروع و منافع آن‌ها می‌تواند به رقابت نظامی در منطقه، آسیب‌رسانی و حتي ويراني كشور ميزبان بيانجامد. علاوه بر اين هرچه نقش نیروهای بیگانه افزایش یابد وابستگی کشور پذیرنده بدان عمیق‌تر می‌گردد.

رئیس شورا افزود: کدام کشور را در منطقه می‌توان یافت که توانسته باشد با حضور نیروهای بیگانه در خاکش قدرت نظامی خود را آن‌قدر تقویت کند که دیگر نیازی به نیروهای بیگانه نداشته باشد. اگر جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بلامنازع منطقه است به دلیل اتکای به خود و عدم وابستگی به نیروهای بیگانه است.
دکتر خرازی ادامه داد: ما آزادسازی اراضی آذربایجان که به مدت 30 سال در اشغال بود را می‌ستاییم. البته از ابتدا توصیه ما به حیدر علی‌اف، رئیس‌جمهور فقید آذربایجان این بود که با همکاری‌های لجستیک و آموزشی ایران به تقویت نیروهای مسلح کشور بپردازد و اراضی اشغال‌شده را به دست نیروهای خود آزاد سازد که متأسفانه از سوی وی پذیرفته نشد و نتیجه آن اتکای بیشتر آذربایجان به قدرت‌های بیگانه و توسل به نیروهای خارجی گردید.
وی در پایان گفت: بدون شک رژیم صهیونیستی بدون توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند که آتش جنگ را در منطقه به دلیل اشتباه استراتژیک دولت فعلی شعله‌ور نماید و این فاجعه‌ای مصیبت‌بار خواهد بود. توصیه ما به مقامات جمهوری آذربایجان این است که توهم خرید امنیت از طریق توسل به نیروهای بیگانه را از سر بیرون کنند و بر مردم خود متکی باشند. کشور آذربایجان مردم مبارز و قهرمانی دارد که قادر به حفظ امنیت کشورشان به دست خویش هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *