جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

Loading

راهبرد ناموفق ائتلاف‌سازی علیه ایران

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا و غرب می‌خواهند با جریان‌سازی علیه توان پهپادی و موشکی و افزایش فشار، مانع نفوذ و توان بازدارندگی ایران شوند، گفت: در حالی که آمریکا به دلیل مخالفت روسیه و چین با سیاست‌های یکجانبه، نمی‌تواند از طریق سازمان ملل فشارها علیه ایران را افزایش دهد، سعی دارد با ائتلاف‌سازی‌ها و حتی انتشار اخبار جعلی، بر ابزارهای فشار منطقه‌ای علیه ایران تمرکز کند.

حسن هانی زاده در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص نشست شرم الشیخ میان مقامات ارشد نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی درباره توان پهپادی و موشکی ایران خاطرنشان کرد: نشست‌هایی که در ماه‌های اخیر به صورت دوره‌ای در اراضی اشغالی و مصر برگزار شده با هدف جریان‌سازی و اتهام زنی برای انزوای ایران بوده و برخی رژیم‌های عربی که رابطه آشکاری با رژیم صهیونیستی دارند، با محوریت این رژیم سعی در ایجاد جنگی تبلیغاتی و روانی علیه ایران دارند.

وی با اشاره به بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی و خلاء قدرت و بن‌بست سیاسی ایجاد شده در آن، افزود: این رژیم در این شرایط، تلاش می‌کند با ائتلاف سازی و ایجاد مجموعه‌هایی مانند ناتوی عربی و طرح عادی‌سازی روابط، از این مشکلات خارج شود و نگاه‌ها را متوجه ایران کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه قطعا ناتوی عبری – عربی به دلایل مختلف، از جمله مشکلات متعدد داخلی و روابط میان کشورهای عربی، شکل نخواهد گرفت، گفت: سیاست رژیم صهیونیستی این است که نشان دهد تنها نیست و هم‌پیمانان منطقه‌ای قدرتمندی دارد. در حالی که آن‌ها واقعیت‌های منطقه و دستاوردهای محور مقاومت را می‌بینند و برایشان روشن است که ملت‌های منطقه آن‌ها را نمی‌پذیرند.

هانی زاده با اشاره به سفر آینده بایدن به منطقه ادامه داد: راهبرد رژیم صهیونیستی این است که با بهره‌گیری حداکثری از این سفر و با تبلیغات رسانه‌ای، کارزاری منطقه‌ای علیه ایران برای تاثیر بر افکار عمومی و پذیرفتنی جلوه دادن روابط با کشورهای عربی ازجمله عربستان به نمایش بگذارد، در حالی که رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کرده‌اند آنچه ممکن است انجام شود، حداکثر برخی هماهنگی‌ها و همکاری‌ها ذیل سنتکام خواهد بود.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه اردن گفته بود این کشور بخشی از ائتلافی که رسانه‌های غربی مطرح کرده‌اند، نیست و در نشست مقامات 9 کشور عربی و بایدن نیز چنین بحثی مطرح نخواهد شد، یادآور شد: مقامات مصر نیز اعلام کرده‌اند به مسئولان ایرانی اطمینان داده‌اند که مواضع خصمانه علیه ایران اتخاذ نخواهند کرد.

هانی زاده به تصویب طرح مقابله با پهپادهای ایران موسوم به «متوقف کردن پهپادهای ایران» در سنای آمریکا اشاره کرد و گفت: گرچه قدرت پهپادی ایران باعث شده ژنرال مکنزی، فرمانده سنتکام هم بگوید که ایران در حال به چالش کشیدن نیروی هوایی آمریکا در منطقه است، اما رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از فضاسازی‌ها و اقدامات را به گونه‌ای پیش می‌برد تا بتواند موانع موجود در همکاری با بخشی از کشورهای عربی را رفع کند و از سوی دیگر، در رابطه با توان موشکی ایران، با دامن زدن به ایران‌هراسی و ایجاد ائتلافی از برخی دولت‌های مرتجع منطقه، قدرت چانه‌زنی غرب را در مذاکرات هسته‌ای افزایش دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد هزینه‌های هنگفت کشورهای عربی برای خرید انواع تسلیحات تهاجمی از کشورهای غربی بوده‌ایم، تاکید کرد: ایران دارای قدرت بازدارندگی بالایی است و قطعا این حق را دارد که توانمندی نظامی دفاعی خود را ارتقا دهد. آنچه ایران به دست آورده، بومی بوده و این مسئله ناخوشایند برخی کشورهای منطقه و قدرت‌های غربی است. رژیم صهیونیستی با بیش از 200 کلاهک هسته‌ای امنیت جهانی را مورد تهدید قرار داده و کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز در سه سال گذشته تنها 80 میلیارد دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده‌اند.

وی با تاکید بر حق ایران برای افزایش توان بازدارندگی خود و ضرورت افزایش رایزنی‌های منطقه‌ای و تقویت ائتلاف‌ها ادامه داد: ایران راهبرد تعریف شده‌ای در این زمینه‌ها طراحی کرده است. ضمن اینکه تحرکات اخیر ایران برای حضور و مشارکت در بلوک اقتصادی و سیاسی در آسیای میانه راهبردی است که برای کشورهای غربی و برخی کشورهای عرب ناخوشایند بوده است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا در خصوص تلاش آمریکا برای تشدید قطب‌بندی‌ها در خاورمیانه گفت: در شرایطی قرار داریم که سران کشورهای منطقه می‌دانند بروز هر گونه تنش به نفع آن‌ها و منطقه نیست. به همین دلیل اکنون عربستان پس از هفت سال جنگ علیه یمن، ناچار شد در برابر ملت فقیر، اما مقاوم یمن تن به آتش‌بس دهد. در عراق، سوریه و لبنان نیز شاهد ناکامی تلاش‌ها برای تحمیل شرایط مورد نظر آمریکا به مردم این کشورها هستیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *