جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اپوزیسیون ترکیه که در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۳ میلادی مقابل رجب طیب اردوغان شکست خورد، اکنون قصد دارد در انتخابات محلی این کشور که روز یکشنبه برگزار می‌شود، تا حدودی این شکست را جبران کند و برای این کار نیز بزرگترین امیدش کسی نیست جز اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول.

ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

Loading
27خرداد ماه 1397

رسانه ها ؛ نگاهی به آخرین تحولات یمن و…

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: کشتار مردم یمن توسط ائتلاف غربی- عربی و هشدار سازمان بهداشت جهانی، تشدید حملات ترکیه به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق، درخواست ۴۷ گانه آمریکا از کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای ،توافق روسیه و عربستان بر سر تمدید توافق اوپک ، انتشار منشور سازمان همکاری شانگهای در پکن ،جاسوسی آلمان علیه آژانس بین المللی انرژی اتمی، احتمال اعلام تعلیق رزمایش های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی و ادامه لفاظی های ضد ایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: تاریخ تکرار شد و یک بار دیگر در ایام بازی های جام جهانی کشتار مسلمانان یمن شدت گرفته است. تحولات میدانی اما نشان از محاصره عناصر ائتلاف متجاوز سعودی توسط مبارزان یمنی در ساحل غربی است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛این روزها یمن روزهای سختی را می گذراند و با شروع شدن جام جهانی کشتار یمنیها توسط سعودی ها/ امریکایی ها و اماراتی ها شدت گرفته است.

 خبرگزاری ایرنا: سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که حمله نیروهای ائتلاف سعودی به شهر الحدیده در غرب یمن، زندگی 2 میلیون و600 هزار نفر را به خطر می اندازد. ‘تیدروس ادهانوم’ رئیس سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای با اشاره به تشدید درگیری در اطراف الحدیده، نسبت به عواقب خطرناک آن بر زندگی ، بهداشت و رفاه دو میلیون و600 هزار یمنی ساکن این شهر و اطراف آن و در سطح وسیع تر مردم یمن هشدار داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش ترکیه به عملیات خود علیه نیروهای پ.ک.ک در شمال عراق سرعت بخشیده و می‌گوید مخفی‌گاه‌ها و انبارهای مهمات آنها را هدف گرفته و 26 تن از آنها را کشته است. رئیس جمهور ترکیه نیز از بمباران محل یک نشست‌ مهم این حزب در ارتفاعات قندیل خبر داده است.  به گزارش ایسنا، دفتر ریاست ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ترکیه پناهگاه‌ها و انبارهای مهمات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار داده‌اند و 26 شبه‌نظامی کرد در حملات به ارتفاعات قندیل در شمال عراق جاری کشته شدند.

خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه ژاپن در گفتگویی از درخواست آمریکا از کره شمالی که مشتمل بر ۴۷ بند است برای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، «تارو کانو» وزیر خارجه ژاپن گفت که آمریکا لیستی حاوی ۴۷ درخواست برای نابودی کامل تسلیحات اتمی کره شمالی، دیگر تسلیحات کشتار جمعی و زیرساخت‌های مربوط به آن را ارائه کرده است.

الکوثرفارسی:  روسیه و عربستان بر سر تمدید توافق اوپک توافق کردند. آلکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: روسیه و عربستان بر سر تمدید توافق کاهش نفت اوپک برای مدت نامحدود به توافق رسیده اند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نواک به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تصمیم گرفتند از تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید نفت برای مدت نامحدود حمایت کنند.

رادیو چین:  مراسم انتشار منشور سازمان همکاری شانگهای و مراسم گرامیداشت هجدهمین سالگرد تاسیس این سازمان در پکن برگزار شد. منشور سازمان همکاری شانگهای در ماه ژوئن سال 2002 توسط رهبران 6 کشور عضو این سازمان در دومین نشست سران سازمان در سن پترزبورگ روسیه امضا شد که سند اصلی این سازمان است.

اسپوتنیک روسیه: دست آلمان در جاسوسی علیه سازمان امنیت و همکاری اروپا رو شد.به گزارش ،سرویس فدرال اطلاعات آلمان شبکه های مخابراتی آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان امنیت و همکاری اروپا و سفارتخانه های خارجی و کارخانه های صنعتی اتریشی را زیر نظر داشت و علیه آنها جاسوسی می کرد.به گفته خبرنگاران، اطلاعانی در باره فعالیت سازمان اطلاعات آلمان در اتریش مربوط به اواخر دهه 1990 دریافت شده است.

آناتولی ترکیه: پیش بینی می‌شود آمریکا و کره جنوبی طی هفته جاری به شکل رسمی رزمایش‌های مشترک میان دو کشور را به حالت تعلیق درآورند.یک مقام کره جنوبی اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی قصد دارند طی هفته جاری بیانیه ای در مورد تعلیق رزمایش‌های مشترک میان دو کشور منتشر کنند.

خبرگزاری فارس:  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات ضد ایرانی مقام‌های این رژیم، امروز یکشنبه گفت: «ایران باید به طور کامل از سوریه خارج شود».به گزارش خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در جلسه کابینه این رژیم باز هم ادعاهایی علیه ایران مطرح کرد. نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس ادامه داد: « اول از همه اینکه، ایران باید به طور کامل از سوریه خارج شود. دوم اینکه، ما برای جلوگیری از تلاش‌ها جهت تقویت (حضور) نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن چه نزدیک مرز (فلسطین اشغالی) و چه در داخل سوریه اقدام خواهیم کرد. ما علیه چنین اقدامی در هر جا در داخل سوریه اقدام خواهیم کرد».

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *