جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

بایدن: عربستان برای اولین بار آماده است اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسد

بایدن گفت «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشورهای عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند، برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

حمله هوایی اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر جان باختند

در حمله هوایی روز جمعه اسرائیل به استان حلب سوریه، دست کم ۳۶ سرباز سوری قربانی شدند. سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که در این حمله که پیش از بامداد رخ داد، غیرنظامیان و همچنین پرسنل نظامی کشته و زخمی شدند.

حمله هوایی اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر جان باختند

در حمله هوایی روز جمعه اسرائیل به استان حلب سوریه، دست کم ۳۶ سرباز سوری قربانی شدند. سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که در این حمله که پیش از بامداد رخ داد، غیرنظامیان و همچنین پرسنل نظامی کشته و زخمی شدند.

Loading
8شهریور 1395

رسانه ها ؛ تاکید صدراعظم آلمان برپذیرش پناهجویان و…

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ | رصد

شوراآنلاین: تاکید مرکل بر پذیرش پناهجویان از سوی کشورهای اروپایی، کره جنوبی مدعی انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» از سوی کره شمالی، دیدار قریب الوقوع «محمود عباس» و «نتانیاهو» با میانجیگری روسیه، انصارالله یمن آماده ازسرگیری مذاکرات صلح ،سفر پادشاه بحرین به ترکیه ، دیدار السیسی با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا، تقویت همکاری‌های نظامی و سیاسی مسکو و پکن برای مقابله با اقدامات آمریکا، سفروزیر دفاع عربستان به پاکستان، اظهارات سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام درباره صلح با اسرائیل و احیای مثلت وایمار از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر لزوم قوانین محکم در پذیرش پناهجویان گفت که کشورهای اروپایی باید در زمینه پذیرش این افراد همکاری داشته باشند و نمی‌توانند به دلیل مسلمان بودن از پذیرش پناهجویان خودداری کنند. «آنگلا مرکل»  در گفت‌وگو با شبکه خبری (RTL) همچنین بر درست بودن سیاست‌های این کشور در زمینه پذیرش پناهجویان و ترکیه تاکید کرد.

خبرگزاری فارس:  وزیرخارجه آلمان درباره حملات ارتش ترکیه به کردهای سوریه به آنکارا هشدار داد. فرانک والتر اشتاین مایر گفت: آلمان به ترکیه هشدار میدهد که به جنگ با داعش بپیوندد نه کردهای سوری. دیروز نیز وزیر خارجه فرانسه حمله ارتش ترکیه به کردها در شمال سوریه را محکوم کرد.

خبرگزاری فارس: وزیر اتحاد کره جنوبی امروز ادعا کرد که احتمال دارد پیونگ یانگ همزمان با رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، به «اقدامات تحریک‌آمیز» دست بزند. کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) مدعی شد نشانه‌های زیادی وجود دارد که کره شمالی به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز طی برگزاری رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در شبه جزیره کره است. روز گذشته کره شمالی هشدار داد در صورت ادامه فعالیت‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و کره جنوبی در مرز دو کره، تجهیزات نظامی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری فارس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. یک منبع عالیرتبه فلسطینی اعلام کرد به زودی یک دیدار نزدیک میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با میانجیگری روسیه برگزار می شود.بر اساس گزارش وبگاه «اسپوتنیک»، در این دیدار امکان مذاکره میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در راستای ازسرگیری روند صلح در خاورمیانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری صدا و سیما: فرودگاه بین المللی شهر لس آنجلس آمریکا در پی وقوع تیراندازی تخلیه شد. مقامات امنیتی در فرودگاه لس آنجلس اعلام کردند نیروهای پلیس آمریکا فردی را با لباس “زورو” که شمشیر پلاستیکی در دست داشت، بازداشت کردند و این مسئله باعث تخلیه و تعطیلی بخشهای از فرودگاه لس انجلس  شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): شورای عالی سیاسی یمن که انصارالله آن را اداره می‌کند، اعلام کرد، آماده ازسرگیری مذاکرات صلح با دولت یمن به شرط توقف حملات ائتلاف سعودی و شکستن محاصره مناطق تحت کنترل خود است.  مذاکرات صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل اوایل ماه جاری میلادی شکست خورد و نتوانست به جنگ ۱۸ ماهه یمن پایان دهد. شورای عالی سیاسی یمن در جلسه روز یکشنبه خود به بررسی تدابیر لازم برای تشکیل دولت در آینده نزدیک پرداخت و تصریح کرد، از هر طرحی که در راستای صلح مورد نظر باشد، استقبال می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): پادشاه بحرین در اولین سفرش به ترکیه پس از هشت سال، با نخست وزیر این کشور در استانبول دیدار و با وی درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد. بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در این دیدار درباره روابط دو جانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن در عرصه‌های مختلف گفتگو کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس‌جمهور مصر در دیدار با هیئتی از شورای امنیت ملی آمریکا در قاهره درباره تلاش‌ها برای احیای مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل بحث و گفتگو کرد.عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در دیدار با هیئتی از شورای امنیت ملی آمریکا در قاهره تأکید کرد: حل و فصل فراگیر مسئله فلسطین می‌تواند شرایط جدیدی را به وجود بیاورد و در ثبات خاورمیانه نقش داشته باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در پی ادعای یک تیم تحقیقاتی مبنی بر استفاده ارتش سوریه از گازهای سمی، وزیر خارجه فرانسه بار دیگر گفت که برای قانع کردن اعضای شورای امنیت از جمله روسیه جهت محکوم کردن نظام سوریه تلاش خواهد کرد. ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه پس از دیدار با همتایان آلمانی و لهستانی  اعلام کرد که برای قانع کردن اعضای شورای امنیت از جمله روسیه جهت محکوم کردن نظام سوریه تلاش خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: یک خبرگزاری روسی ضمن اشاره به برگزاری مانور نظامی چین و روسیه در دریای جنوبی چین نوشت: تقویت همکاری‌های نظامی و سیاسی موجب شده است تا روابط مسکو و پکن از یک حالت بی طرفی به سوی حمایت بیشتر در درگیری‌های مهم تبدیل شود. هفته گذشته ولادیمیر ماتویف سخنگوی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه تایید کرد که روسیه و چین طی روزهای 12 تا 19 سپتامبر مانور مشترکی را در دریای جنوبی چین برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری تسنیم : وزیر دفاع عربستان طی سفر به پاکستان با مقامات ارشد نظامی و دولتی این کشور دیدار و در مورد همکاری‌های دوجانبه و منافع مشترک در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تبادل نظر کرده است. «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان طی سفر به پاکستان با «نواز شریف» نخست وزیر و «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش این کشور دیدار کرد. بن‌سلمان در این دیدار تعهد کرد تا همکاری‌های دوجانبه میان این دو کشور را در زمینه‌های مختلف افزایش دهد. جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در ادامه تور آسیایی‌اش امروز (دوشنبه) وارد پکن شد.

خبرگزاری تسنیم: به دنبال درخواست عراق از عربستان برای تغییر سفیر خود در بغداد، عربستان احتمالا علاوه بر خارج کردن سفیر خود از عراق، سفارتخانه خود را نیز خواهد بست و همچنین روابط دوجانبه با عراق را قطع خواهد کرد. روزنامه رأی الیوم در این باره نوشت: بدون توجه به تغییرات صورت گرفته در عراق، روابط میان بغداد و ریاض از 25 سال پیش تاکنون تیره بوده است.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی گروه تروریستی جیش الاسلام اعلام کرد که صلح با اسرائیل دور از دسترس نیست. «اسلام علوش» سخنگوی گروه تروریستی جیش الاسلام که در حومه دمشق و به ویژه شهر دوما علیه دولت سوریه اقدامات تروریستی انجام می‌دهد در مصاحبه با پایگاه «اندیشه منطقه‌ای» رژیم صهیونیستی گفت: صلح با اسرائیل دور از دسترس نیست. علوش که خود را پیروز جنگ در سوریه تلقی کرده است، مدعی شد ، بعد از پیروزی آنچه که آن را «انقلاب سوریه» خواند، مسئله توافق صلح با اسرائیل از سوی موسسات دولت آینده بررسی خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیری ترکیه در واکنش به کشته شدن 35غیر نظامی در حمله روز گذشته ارتش این کشور به شمال سوریه اعلام کرد: نیروهای مسلح ترکیه برای ضرر ندیدن غیرنظامیان منطقه حداکثر حساسیت را نشان داده و تدابیر لازم را اتخاذ می کند. در اطلاعیه ای که روز دوشنبه از سوی مرکز هماهنگی نخست وزیری ترکیه صادر شد، دولت ترکیه ضمن توجیه حضور نیروهای مسلح خود در شمال سوریه از پیشروی ارتش به اصطلاح آزاد سوریه خبر داد. روز گذشته 35 غیر نظامی در شمال سوریه بر اثر حمله هوایی جنگنده های ترکیه کشته و 75 نفر نیز زخمی شدند.

دویچه وله:  بر اساس ارزیابی رئیس اداره فدرال امور مهاجرت آلمان، در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰۰ هزار پناهجو وارد آلمان خواهند شد. فرانک یورگن وایزه، رئیس اداره فدرال در امور مهاجرت و پناهجویان آلمان (Bamf)،همچنین گفت : همپیوندی پناهجویان با جامعه آلمان و بازار کار در این کشور، روندی بسیار پرهزینه خواهد بود. در سال ۲۰۱۵ یک میلیون پناهجو وارد آلمان شدند.

یورونیوز: آلمان، فرانسه و لهستان روز یکشنبه در جریان نشستی از تصمیم خود برای احیای دوبارۀ مثلث وایمار خبر دادند. مثلث وایمار 25 سال پیش و در پایان جنگ سرد برای مقابله با چالش های آنزمان تشکیل شد. به گفتۀ فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجۀ آلمان رهبران این سه کشور تا پیش از پایان سال میلادی پیش رو نشستی را برای تعیین سرفصل های مثلث وایمار برگزار خواهند کرد. ژان مارک آیرو، وزیر خارجۀ فرانسه نیز در پایان دیدار خود با همتاهای لهستانی و آلمانی تاکید کرد پاریس در ماه نوامبر میزبان نشست سران این سه کشور خواهد بود.

خبرگزاری مهر:  یک روزنامه انگلیسی از تصمیم لندن برای اعزام قریب الوقوع ناو جنگی به خلیج فارس در راستای مبارزه با داعش خبر داد. روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرد که انگلیس قصد دارد برای مشارکت در نبرد با گروه تروریستی داعش، ناو جنگی به خلیج فارس اعزام کند.در ادامه گزارش گفته شده است: ارزش این ناو جنگی بالغ بر یک میلیارد پوند است که در چارچوب حمایت از تلاش های نظامی در نبرد با داعش هزینه می شود.

خبرگزاری مهر: رهبر چریکهای جپگرای کلمبیا «فارک» از اعضای این گروه خواست تا با زمین گذاشتن سلاح های خود به بیش از نیم قرن درگیری با دولت کلمبیا خاتمه دهند. اعضای اصلی ترین گروه شورشی چپ گرا در کلمبیا موسوم به «فارک» از نیمه شب دوشنبه (ساعت ۰۵:۰۰) به وقت محلی سلاح خود را بعد از ۵۲ سال درگیری با دولت مرکزی زمین خواهند گذاشت. این تصمیم از سوی «تیمولئون جیمنز» رهبر شورشیان فارک معروف به تیموچنکو اتخاذ شده و به موجب آن همه فرماندهان، واحدهای عملیاتی و تک تک اعضای این گروه موظف هستند تا از ساعت مقرر با کنار گذاشتن خصومت نسبت به دولت کلمبیا، مفاد آتش بس را رعایت کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *