جدیدترین مطالب

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

روایت خبرگزاری روسی از سخنان جلالی درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

تهران-ایرنا- تاس خبرگزاری روسی به نقل از کاظم جلالی سفیر تهران در مسکو گفت: عملیات تلافی جویانه علیه رژیم صهیونیستی کامل شده است، اما ایران در صورت هرگونه حمله ای به اسرائیل و همدستان غربی اش با ابزار و قدرت بیشتری پاسخ می دهد.

دستان خالی غرب برای دلداری بی‌بی

لندن – ایرنا – کشورهای غربی درحالی برای دلداری سران رژیم اسرائیل درپی عملیات کوبنده وعده صادق، به تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران متوسل شده‌اند که اولا چوب خط تحریم‌های تسلیحاتیِ غرب علیه ایران پرشده و اهرمی برای فشار بیشتر باقی نمانده و در ثانی توان نظامی ایران هرگز تابع و در بند محدودیت‌های غیرقانونی وضع شده از سوی طرف‌های غربی نبوده است.

سیاستمدار اسپانیایی وضع تحریم علیه ایران را ریاکارانه خواند

تهران- ایرنا- «یونه بلارا» رهبر حزب پودموس اسپانیا از «ریاکاری» اتحادیه اروپا در وضع تحریم علیه ایران و چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این اتحادیه را به همدستی در کشتار فلسطینی‌ها متهم کرد.

واکنش رژیم صهیونیستی به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

تهران-ایرنا-یسرائیل کاتس وزیر امورخارجه این رژیم نیز در واکنش به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد از سوی آمریکا گفت: به ایالات متحده به خاطر وتو این قطعنامه تبریک می گویم.

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

تهران- ایرنا- فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپادها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

وزرای خارجه ایران و امارات درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

نیویورک – ایرنا- شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، درباره تحولات منطقه ای گفتگو و رایزنی کردند.

Loading
2مهر 1395

رسانه ها ؛ ناکامی آمریکا و روسیه در از سرگیری آتش‌بس در سوریه و…

۱۳۹۵/۰۷/۰۲ | رصد

شوراآنلاین : بی نتیجه بودن نشست گروه تماس در نیویورک، برگزاری اولین نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ پس از برجام ، نگرانی هند از برگزاری رزمایش مشترک پاکستان با روسیه، تهدید حمله اتمی کره شمالی ضد آمریکا و کره جنوبی، اوباما به دنبال وتوی قانون ضد سعودی درکنگره، امضای توافقنامه خرید 36 فروند جنگنده بین هند و فرانسه، محکومیت تهاجم نظامی عربستان به یمن از سوی بان کی مون، کاهش رشد اقتصادی در منطقه یورو و رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا در کریمه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آمریکا و روسیه در از سرگیری آتش‌بس در سوریه ناکام ماندند و اعلام کردند که نشست گروه تماس یا همان به اصطلاح “دوستان سوریه” در نیویورک بی‌نتیجه مانده است. نشست گروه بین المللی تماس سوریه روزهای سه شنبه و پنج شنبه برگزار شد که پس از ساعت‌ها مذاکره میان 23 کشور و نهاد شرکت کننده در این نشست، شامگاه پنج شنبه بدون نتیجه در نیویورک به کار خود پایان داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کردکه با هرگونه تبادل اطلاعات با روسیه درباره سوریه مخالف است. ژنرال جوزف دانفورد درجلسه کمیته نیروهای مسلح در سنا در جریان گفتگو با جان مکین، سناتور جمهوری‌خواه گفت: پیشنهاد همکاری اطلاعاتی با روسیه درباره سوریه پیشنهاد و فکر درستی نیست و هرگز جزو مأموریت‌های نظامی کارگروه‌های مشترک میان روسیه و آمریکا نخواهد بود.

یورونیوز:  در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اولین نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ پس از برجام برگزار شد. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری پس از دیدار با وزرای خارجه گفت: «بر اساس سه گزارشی که از آژانس بین المللی انرژی دریافت کرده ایم، ایران تمام اقدام هایی را که بر اساس توافق باید در زمینه فعالیتهای هسته ای انجام می داد، اجرا کرده و در مقابل تحریم های مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران نیز برداشته شده است.»

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد که سازمان ملل به ابزار دست آمریکا برای حفظ منافع‌اش در جهان و منطقه تبدیل شده است. محمد عبدالسلام در پیامی در فیسبوک خود نوشت: دشمنی و تجاوز ظالمانه علیه مردم یمن نشان می‌دهد که سازمان ملل تنها بار سنگینی بر دوش ملت‌های جهان است و به بهانه محافظت از ملت‌ها به نابودی قوانین بین المللی می‌پردازد. سازمان ملل به ابزار کثیفی در دست آمریکا تبدیل شده است و واشنگتن هر طور که بخواهد برای محافظت از منافع خود در جهان و منطقه از این ابزار استفاده می‌کند.

خبرگزاری تسنیم:  دیوان دادگستری اروپا خواستار حذف نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از لیست « سازمان های تروریستی» اتحادیه اروپا شد. “الینور شاربستون” مشاور دیوان دادگستری اروپا خواستار خارج شدن نام حماس از لیست سازمان هایی شد که اتحادیه اروپا نام آنها را در لیست سازمان های تروریستی قرار داده است. این اتحادیه اولین بار در سال 2001 نام این جنبش را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد که این تصمیم با اعتراض جنبش حماس مواجه شد.

 

خبرگزاری تسنیم:  نخستین رزمایش مشترک نظامی پاکستان و روسیه در حالی فردا (شنبه) آغاز خواهد شد که دولت دهلی‌نو در پی تنش‌های اخیر با اسلام‌آباد نسبت به این همکاری ابراز نگرانی کرده است. ژنرال «عاصم سلیم باجوه» سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش کشورش، نخستین رزمایش مشترک نظامی با روسیه را فردا (شنبه) بمدت دو هفته آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: کره شمالی همسایه‌جنوبی خود و همچنین پایگاه آمریکا در جزیره گوام را تهدید به حمله اتمی کرد. ارتش کره شمالی تهدید کرد بر ضد کره جنوبی و نیز پایگاه نظامی آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام، از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد. یک مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی امروز اعلام کرد فعالیت ها و اقدامات آمریکا و کره جنوبی، شبه جزیره کره را به سمت جنگ بالقوه هسته ای سوق می دهد.

پرس تی وی :  سازمان عفو بین‌الملل تصمیم دادگاه بحرین در انحلال جنبش الوفاق، مهمترین گروه شیعیان در این کشور عربی، را محکوم کرده‌است. فیلیپ لوتر، مدیر بخش تحقیق و حمایت عفو بین‌الملل روز پنج‌شنبه گفت: «تصمیم برای تأیید انحلال الوفاق، حمله‌ای آشکار به آزادی بیان و اجتماع و تلاشی بی‌شرمانه برای سرکوب انتقاد از دولت بحرین است.» لوتر گفت مقامات بحرین هیچ مدرکی ارائه نکرده‌اند که نشان دهد الوفاق اقدامی بیش از مخالفت مسالمت‌آمیز انجام داده‌است.

دویچه وله:  حدود ۵۵۰ هزار پناهجو به‌رغم رد درخواست پناهندگی‌شان در آلمان زندگی می‌کنند. اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی خواستار قوانینی شدیدتر برای اخراج این گونه پناهجویان شده است. به گزارش روزنامه آلمانی “بیلد” سه – چهارم از کل ۵۴۹ هزار و ۲۰۹ پناهجویی که در آلمان در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی (۲۰۱۶) با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت شده، بیش از شش سال است که در آلمان زندگی می‌کنند.

خبرگزاری پارس تودی : سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا قصد وتوی قانونی را دارد که به نجات یافتگان و خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر اجازه می دهد، علیه عربستان سعودی شکایت کنند. جاش ارنست به خبرنگاران گفت که اوباما قانون موسوم به قانون عدالت علیه حامیان تروریسم را، با توجه به اختیارات قانونی و در مدت 10 روزه تعیین شده در قانون اساسی که روز جمعه این هفته به پایان می رسد، وتو می کند.

خبرگزاری ایرنا: ‘ژان ایو لودریان ‘ و ‘مانوهر پاریکار’ وزیران دفاع فرانسه و هند روز جمعه قرارداد نهایی خرید 36 فروند جنگنده رافائل فرانسوی را پس از 18 ماه گفت وگو در دهلی نو امضا کردند. فرانسه پیش از این قیمت 36 فروند جنگنده رافائل با سیستم های جنگی کامل را 9 میلیارد یورو تعیین کرده بود که پس از گفت وگوهای طولانی به 7.8 میلیارد یورو کاهش داد.کابینه هند روز چهارشنبه قرارداد خرید 36 فروند جنگند رافائل از فرانسه را تصویب کرده بود.

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مشترک آمریکا اذعان کرد داعشی‌ها به گاز شیمیایی خردل مجهز شده‌اند و از آن در بمب‌های استفاده شده علیه ارتش عراق و مستشاران آمریکایی استفاده کرده‌اند. ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به عنوان مدعو در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح سنای کشورش شرکت کرده بود، اخبار پیشین در خصوص استفاده داعش از گاز شیمیایی در نزدیکی موصل را تأیید کرد.

خبرگزاری فارس: یک نشریه انگلیسی نوشت سیاسیون کره جنوبی برای دفاع از کشور خود در برابر همسایه شمالی به فکر دستیابی به سلاح هسته‌ای افتاده‌اند و نظامی‌ها هم می‌خواهند در صورت وقوع جنگ، رهبر جوان کره شمالی را سریعاً بکشند. «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی از آماده شدن طرحی برای حمله پیش‌دستانه به کره جنوبی و ترور رهبر این کشور در صورت حمله به خاک همسایه جنوبی خبر داد. آنطور که نشریه ایندیپندنت خبر داده، آقای هان در برابر اعضای مجلس این کشور گفته که برای پیش‌دستی در ضربه اساسی به شریان‌های حیاتی و سیاسی کره شمالی در صورت وقوع جنگ، طرحی به نام «تلافی و تنبیه وسیع در کره» تهیه کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما: حمله هوایی عربستان سعودی به منطقه “سوق الهنود” استان “الحدیده ” یمن 30 شهید و 100 زخمی برجای گذاشت. دبیرکل سازمان ملل متحد حملات متعدد جنگنده های گروه موسوم به  ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به شهر حدیده یمن در حاشیه دریای سرخ را که دهها شهید و زخمی برجا گذاشت، محکوم کرد. بان کی مون بامداد روز جمعه در بیانیه ای که استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد آن را منتشر کرد ، گفت  :« سازمان ملل  تهاجم هوایی  روز چهارشنبه جنگنده های عربستانی و متحدانش  به شهر ساحلی حدیده  را که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان منجر شد، محکوم می کند».

خبرگزاری صدا و سیما: بر اساس آماری که روز جمعه منتشر شد رشد اقتصادی در منطقه یورو از ژانویه 2015 میلادی تاکنون به پایین ترین سطح خود رسیده است. شرکت نظارت بر اطلاعات «آی. اچ .اس مارکت» (IHS Markit) اعلام کرد با توجه به افت عملکرد در منطقه یورو گزارش ماه سپتامبر این شرکت را ناامید کننده کرده است و ضروری است مقامات فعالیت هایشان تقویت کنند.

خبرگزاری مهر:  رئیس تشکیلات خودگران فلسطینی گفت دولت بریتانیا باید به دلیل بیانیه ۱۹۱۷ بالفور که سنگ بنای تشکیل رژیم صهیونیستی در فلسطین بوده، عذرخواهی کند. «محمود عباس» که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد گفت: از بریتانیای کبیر می‌خواهیم که در آستانه صدمین سال صدور این بیانیه شوم، درس‌های لازم را بگیرند و به وظیفه تاریخی، حقوقی، سیاسی، و اخلاقی خود در قبال تبعاتی که این بیانیه داشته عمل کنند.

خبرگزاری مهر: یک رسانه روسی از رهگیری هواپیماهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی کریمه خبر داد. هواپیمای گشت دریایی و ضد زیردریایی پی-۸آ Poseidon متعلق به نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی سیگونلا در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز در آمد و پس از چند ساعت وارد حریم هوایی بر فراز دریای سیاه شده بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *