جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

حملات تروریستی در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای افزایش پتانسیل این سازمان را طلب می کند

روسلان میرزایف، مدیر کمیته اجرایی ساختار منطقه ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای، امروز جمعه اعلام کرد که حملات تروریستی اخیر در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای – ایران، پاکستان و روسیه – ضرورت افزایش پتانسیل این سازمان را در مقابل ساختار منطقه ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای قرار می دهند.

تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس

عدم تمایل برخی کشورها به شرکت در اجلاس اوکراین، گلایه زلنسکی از توجه جامعه جهانی به غزه به‌جای اوکراین، خالی شدن انبارهای سلاح کانادا، درخواست از آمریکا برای رفع نیازهای ارتش اوکراین و ارسال پاتریوت و گلوله توپ، از مهمترین رویدادهای جنگ هستند.

Loading
12مهر 1395

رسانه ها ؛ شکست همه پرسی در مجارستان و…

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ | رصد

شوراآنلاین : شکست همه پرسی درباره مهاجران در مجارستان، افزایش تبادل آتش در مرز هند و پاکستان، ابراز شگفتی اتحادیه عرب از دعوت نشدن به نشست پاریس درباره لیبی، آزادی «محمد مرسی»، شرط اردوغان برای عادی سازی روابط با مصر، طرح فوری اتحادیه اروپا برای کمک‌رسانی به حلب ، تعلیق توافق آمریکا-روسیه برای از بین بردن ذخایر پلوتونیوم از سوی پوتین، پذیرش پیشنهاد پوتین درباره اسد از سوی آمریکا و تشکیل «دولت نجات ملی» با حکم شورای عالی سیاسی یمن از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر مجارستان درپی شکست همه پرسی درباره مهاجران،  درصدد قانونی کردن نتایج همه پرسی است. براساس قوانین فعلی، به علت مشارکت کمتر از 50 درصد واجدین شرایط در همه پرسی دیروز، نتایج آن باطل است. ویکتور اوربان در این زمینه گفت که یک متمم قانون اساسی مجارستان را تقدیم می کند تا نتیجه همه پرسی سهمیه بندی مهاجران اتحادیه اروپا قانونی شود.

خبرگزاری فارس: نیروهای هندی بار دیگر مناطق مرزی پاکستان را هدف قرار دادند. روز دوشنبه ساعت 4 بامداد نیروهای هندی بار دیگر مناطق مرزی پاکستان را هدف قرار دادند؛ نیروهای مرزی پاکستان نیز با تبادل آتش سنگین در صدد پاسخ دادن به این اقدام برآمدند. ظرف 5 روز گذشته این سومین بار است که نیروهای مرزی هند مناطق مرزی پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری فارس :  با شمارش 99 درصد آرا، مردم کلمبیا در همه‌پرسی به توافق تاریخی دولت این کشور با شورشیان فارک که با سروصدای زیاد و سالها مذاکره به دست آمده بود رای منفی دادند. در همه پرسی که امروز برگزار شد 50.24 درصد رای دهندگان به این توافق رای منفی دادند. 49.76 درصد رای دهندگان نیز از توافق حمایت کرده اند. تا کنون 99 درصد آرا شمارش شده است. در نتیجه این همه پرسی، مردم کلمبیا خواستار ادامه جنگ میان دولت با شورشیان فارک هستند.

خبرگزاری صدا و سیما: اتحادیه عرب به خاطر دعوت نشدن این اتحادیه برای شرکت در نشست بررسی بحران لیبی که قرار است امروز ( دوشنبه ) در پاریس برگزار شود ابراز شگفتی کرد.محمود عفیفی سخنگوی رسمی اتحادیه عرب گفت: حل سیاسی بحران لیبی در راس اولویت های اتحادیه عرب بوده است و همچنان خواهد بود.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور ترکیه آزادی «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر و همراهان وی را شرط عادی سازی روابط بین آنکارا و قاهره برشمرد. «رجب طیب اردوغان» در گفتگویی تلویزیونی تصریح کرد: حکومت کنونی در مصر حکومت کودتاست و از طریق دموکراتیک روی کار نیامده است. علیه مشروعیت در مصر کودتا شده و این اشتباه باید تصحیح شود و زمینه برای دموکراسی باز گردد. رئیس جمهور ترکیه افزود: این شخص (عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر) در دوره محمد مرسی وزیر دفاع بود، تصور کنید که وزیر دفاع در یک کشور علیه رئیس دولت کودتا کند، این امر قابل قبول نیست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رهبر انصارالله یمن خواهان اتحاد و افزایش تلاش‌ها و مسئولیت پذیری در شرایط کنونی یمن شد. عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت آغاز سال هجری قمری گفت: یمن امروز در مرحله تاریخی قرار دارد. در سایه جنگ کنونی و محاصره اقتصادی ما امروز به ثبات، همبستگی، اتحاد، افزایش تلاش‌ها و تحرک جدی در تمامی زمینه‌ها نیاز داریم. وی گفت: ساکنان جنوب یمن قدرت تصمیم گیری در این منطقه را ندارند و اماراتی‌ها در جنوب یمن تصمیم گیرنده هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): اتحادیه اروپا طرح فوری جدیدی را برای کمک‌های انسانی به شهر محاصره شده حلب با هماهنگی سازمان ملل پیشنهاد داد و تاکید کرد اجرای این طرح نیازمند همکاری همه طرف‌های درگیر است. هدف از طرح جدید اتحادیه اروپا ارسال کمک‌های پزشکی، آب وغذا از غرب حلب به دست ۱۳۰ هزار تنی است که در شرق این شهر در محاصره قرار دارند.همچنین در این طرح قرار است موارد وخیم پزشکی که نیاز به کمک فوری دارند از شرق شهر حلب خارج شوند.

خبرگزاری تسنیم : وزیر امور خارجه اتریش سیاست پناهندگان مرکل برای پذیرش پناهجویان از یونان و ایتالیا را غلط دانست و طرح تقسیم اجباری پناهندگان در سراسر اروپا را خطری برای انسجام این اتحادیه ارزیابی کرد. “سباستین کورتس”، در گفتگو با روزنامه آلمانی “دی ولت” انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان مرکل وارد کرد و با اشاره به اعلام اخیر  صدر اعظم آلمان مبنی بر اینکه این کشور به زودی ماهانه صدها پناهنده از یونان و ایتالیا را می پذیرد گفت: این سیاست غلط است.

خبرگزاری تسنیم:  معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که مسکو و واشنگتن در شرایط کنونی در مرحله اختلافات بسیار تند و عمیق مفهومی بر سر بحران سوریه قرار دارند. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: ما هم اکنون در مرحله اختلافات بسیار عمیق مفهومی با آمریکا قرار گرفته‌ایم. در شورای امنیت، آمریکا به طور معمول برای تشدید تراژدی سوریه با دنبال کردن اهداف خاص خودش تلاش می‌کند. شرایط دیپلماتیک سخت و دشوار نیز به خاطر مخالفت جهانی با اهداف آمریکا است.

خبرگزاری تسنیم:  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال آنچه اقدامات خصومت‌آمیز آمریکا نامید طی حکمی توافق میان مسکو-واشنگتن برای انهدام پلوتونیوم را به حالت تعلیق درآورد.پیش از این نیز در فروردین ماه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  درمورد تصمیم خود درخصوص خودداری از شرکت در نشست امنیت هسته‌ای  در آمریکا گفته بود که خودداری واشنگتن از نابود کردن ذخایر پلوتونیوم تسلیحاتی خود دلیل اصلی این تصمیم بوده است.

خبرگزاری پارس تودی : رئیس شورای عالی سیاسی یمن رسماً از تشکیل «دولت نجات ملی» خبر داد. صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه با صدور حکمی رئیس «دولت نجات ملی» را تعیین کرد. براساس این گزارش، دکتر عبدالعزیر صالح بن حبتور، مسئول تشکیل این دولت شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *