جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

نخست‌وزیر مصر: هدف ما رسیدن به صادرات سالانه به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر اعلام کرد که دولت با شوراهای صادرات موافقت کرد که نرخ رشد صادرات را ۱۵ درصد افزایش دهد تا به هدفی که سالانه ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده ایم، محقق شود.

ببینید | عصبانیت شدید مجری شبکه اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا در ایالات متحده

مجری اینترنشنال گفت: وحشتناک است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار “مرگ‌برآمریکا” می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند! این، آدم را نگران می‌کند! منبع: بیسیمچی مدیا

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.
Loading
13آبان 1395

رسانه ها؛ انتقاد بشاراسد از نقش منفی محور غرب در بحران سوریه و…

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ | رصد

شوراآنلاین: انتقاد اسد ازحمایت آمریکا و متحدانش ازتروریستهای سوری ، افزایش تدابیر دفاعی روسیه علیه ناتو ، انتشار گزارش آژانس اطلاعاتی استراتفور درباره آسیای مرکزی، تردید چین نسبت به وضع تحریم های شدیدتر ضد کره شمالی ، تدوین نهایی استراتژی بلند مدت «اوپک» ، اختلاف روسیه و ترکیه در خصوص جداسازی مخالفین سوری از تروریست ها، تعطیلی پایگاه نظامیان آمریکایی در ژاپن ، اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره آزادسازی «الرقه»، مخالفت واشنگتن با ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری، آغاز رزمایش مشترک روسیه ، بلاروس و صربستان ، اظهارات جدید رئیس جمهور فیلیپین درباره آمریکا، هشدار شورای امنیت درباره احتمال انتقال داعش و امضای توافقنامه دفاعی چین و مالزی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور سوریه ضمن انتقاد از نقش منفی محور غرب در بحران این کشور تأکید کرد که تروریسم و تروریستها برای آمریکا و کشورهای غرب یک برگه هستند که قصد دارند در صحنه سوریه با آن بازی کنند. «بشار اسد»  اظهار داشت که آمریکا و کشورهای غربی همپیمان آن مسئول شکست آتش بس اخیر در سوریه هستند. وی در گفت‌وگو با روزنامه «پولیتکا» صربستان اظهار داشت که کشورهای غرب قصد دارد از یک نقاب انسانی برای توجیه مداخلات نظامی خود در سوریه استفاده کنند یا تروریستها را مورد حمایت خود قرار دهند.

خبرگزاری فارس : رئیس جریان «المستقبل» امروز مسئول تشکیل کابینه جدید لبنان شد و بیشتر فراکسیونها او را مأمور این کار کردند. الحریری 110 رأی در رایزنیهای مربوط به پارلمان به دست آورد و «میشل عون» رئیس جمهور لبنان وی را مأمور تشکیل کابینه کرد. فراکسیون «توسعه و آزادی» لبنان نیز الحریری را به عنوان مأمور تشکیل کابینه معرفی کرده است.

 خبرگزاری فارس:  «آژانس اطلاعاتی استراتفور» در تازه‌ترین شماره خود پیش‌بینی کرد: بدنبال موضوع انتقال قدرت در میان کشورهای آسیای مرکزی، در آینده نزدیک توازن موجود میان نیروهای تصمیم‌ساز این کشورها تغییرات عمده‌ای خواهد داشت. در این گزارش آمده است: آسیای مرکزی به تغییرات عمده سیاسی شناخته شده نیست. کل کشورهای منطقه از زمان رسیدن به استقلال، سیستم‌های سیاسی متمرکز خود را با موفقیت حفظ کرده‌اند و از سال 1991 در بین کشورهای این منطقه، تنها در قرقیزستان بیش از 2 رئیس جمهور عوض شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو مجبور است یک سری تدابیر نظامی را با هدف مقابله با تقویت توان ناتو در نزدیگی مرزهای خود انجام دهد. شویگو در مصاحبه با خبرگزاری “اینترفاکس”، با اشاره به افزایش حضور نظامی آمریکا و متحدان ناتویی این کشور در نزدیکی مرزهای غربی روسیه و بلاروس اظهار داشت: آنها پایگاه های جدیدی می سازند و زیزساخت های نظامی خود را توسعه می دهند ما نیز باید برای این امر برنامه داشته باشیم.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  چین نسبت به وضع تحریم های شدیدتر ضد کره شمالی مردد است. یک دیپلمات ارشد چینی به مقام های کره شمالی گفته است:  پکن نسبت به تحریم های شدیدتر سازمان ملل متحد بر ضد آن کشور محتاط می باشد. لیو ژنمین، معاون وزیر امور خارجه چین، اواخر ماه میلادى گذشته به مدت چهار روز از پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، دیدار کرد.

خبرگزاری مهر: کشورهای عضو سازمان «کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) استراتژی جدید و بلند مدت این سازمان را نهایی کردند. کشورهای عضو سازمان«کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) در نشست خود در وین در روز دوم نوامبر ۲۰۱۶ استراتژی جدید، جامع و بلند مدت این سازمان را نهایی کردند. سند این استراتژی جدید جهت تصویب در کنفرانس بعدی وزرای اوپک- که قرار است روز سی اُم نوامبر ۲۰۱۶ برگزار شود- ارائه خواهد شد. 

خبرگزاری مهر:  وزیرامور خارجه ترکیه در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه از وجود اختلاف نظر میان آنکارا و مسکو در خصوص چگونگی جداسازی مخالفین اسد از تروریست ها خبر داد.«مولود چاوش اغلو» گفت: ما هم خواستار جداسازی جبهه النصره از اپوزیسیون هستیم. چرا که ما نمی توانیم تروریست ها را با مخالفان میانه رو جمع ببندیم.

خبرگزاری مهر:پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در ژاپن به دلیلی تیراندازی تعطیل شد. سخنگوی نیروی دریایی آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد پایگاه نیروی دریایی این کشور در غرب ژاپن  به نام «ساسه بو  Sasebo»  در پی یک حادثه تیراندازی، به حالت تعطیلی در آمده است. نظامیان آمریکایی بعد از پایان جنگ جهانی دوم در ژاپن مستقر شده اند و حضور آنها در این کشور به رغم اعتراضات گسترده مردم ژاپن همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای سیاسی انصارالله با بیان اینکه ادامه جنگ در یمن به‌نفع آمریکا و انگلیس است، گفت: روسیه مانع از سوء استفاده آمریکا از شورای امنیت می‌شود. محمد البخیتی افزود: ادامه جنگ در کشورش به‌نفع آمریکا و انگلیس برای فروش سلاحهایشان است. وی تصریح کرد:  همه اقدامات انگلیس در یمن جانبداری از عربستان است.

خبرگزاری تسنیم :  وزیر دفاع آمریکا با اعلام آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزادسازی شهر الرقه سوریه تصریح کرد که آنکارا و واشنگتن درباره نقش احتمالی ترکیه در این عملیات رایزنی می‌کنند. «اشتون کارتر»  گفت: «به گفت‌وگوها با ترکیه درباره نقش آن در کنترل نهایی بر الرقه ادامه خواهیم داد ولی ما مطابق با نقشه‌مان، رو به جلو حرکت می‌کنیم». وزیر دفاع آمریکا افزود: «ما قصد داریم به‌زودی با تمام توان برای انجام (عملیات) به آنجا برویم.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مخالفت این کشور با سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رودن اردن و قدس شرقی را اعلام کرد. «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: سیاست‌های ایالات متحده درقبال شهرک‌سازی بسیار شفاف و روشن است؛ واشنگتن به شدت از هرگونه تلاش‌های یک‌جانبه که می‌تواند در مورد نتایج مذاکرات آینده تاثیرگذار باشد، مخالفت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا:  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خودداری آمریکا از اجرا نکردن توافق حل بحران سوریه را که 19 شهریور ماه همراه جان کری وزیر خارجه این کشور در ژنو امضا کرده بود، مورد انتقاد قرار داد. وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه همچنین نوشت: لاوروف با اشاره به اجرا نشدن قطعنامه 2254 شورای امنیت برای حل و فصل مسائل سوریه تاکید کرد که در این سند بین المللی مجموعه ای از رویکردها پیش بینی شده است که شامل آغاز مذاکرات میان دولت سوریه و گروه های معارض سیاسی بدون هر گونه پیش شرطی می باشد.

خبرگزاری ایرنا:  رزمایش نظامی چند ملیتی متشکل از نیروهای صربستان، روسیه و بلاروس تحت عنوان «برادری اسلوونیایی 2016» در قلمرو صربستان آغاز شد. این رزمایش تا 14 نوامبر( 24 آبان ماه) ادامه خواهد داشت. هدف از این رزمایش تقویت و بهبود قابلیت های عملیاتی برای برطرف کردن وظایف تاکتیکی و انجام عملیات ضد تروریستی در محیط های چند ملیتی اعلام شد.

خبرگزاری صدا و سیما:   رئیس جمهور فیلیپین، آمریکا را به دلیل متوقف کردن فروش 26هزار اسلحه به فیلیپین مورد سرزنش قرارداد و کسانی که این تصمیم را گرفتند، میمون و احمق خواند. وی بار دیگر آمریکا را به دخالت در امور داخلی فیلیپین متهم کرد و افزود:« این آمریکایی ها هستند که جنگ لفظی را آغاز کردند.»

خبرگزاری صدا و سیما: سفیر عربستان سعودی در آمریکا در کنفرانس سالانه سیاستگذاران عرب- آمریکایی به حضار که شامل مقامات نظامی آمریکایی و نیز پیمانکاران دفاعی و مدیران اجرایی نفتی بودند،گفت: «اقدام ائتلاف سعودی در بمباران یمن، عادلانه، مشروع و با حمایت فراوان انجام می شود و این بمباران ادامه خواهد یافت و فرقی نمی کند چه هزینه ای دارد.» وی گفت « هرکسی که زندگی افراد را به خطر بیندازد و به مرزها تجاوز کند، در هرجایی از منطقه، ما به حمله به آنها ادامه خواهیم دارد.

خبرآنلاین: شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به احتمال انتقال عناصرگروهک تروریستی داعش درعراق ‌به سوریه هشدار داد. شورای امنیت در بیانیه خود آورده است که ما نمی خواهیم شاهد آن باشیم که گروهک تروریستی داعش در حالی که موصل عراق را ترک می کند به سوی سوریه برود. این نهاد بین المللی ضمن محکوم کردن بیرون راندن ساکنان موصل از خانه هایشان از سوی داعش و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی، از همه کشورها خواست تا با اتخاذ تدابیر لازم از آسیب دیدن غیر نظامیان در جریان عملیات آزاد سازی موصل جلوگیری شود.

پارس تودی:   نجیب تون رزاق و لی کچیانگ نخست وزیران مالزی و چین پس از گفتگوهای دو جانبه،در مجموع 28 قرارداد همکاری امضا کردند که، سند همکاری دفاعی یکی از مهمترین آنها است. توافقنامه همکاری دفاعی با مالزی، برای چین اهمیت خاصی دارد ، زیرا پکن درصدد جذب همکاری کشورهای آسیای جنوب شرقی برای فعالیت های شناورهای گشتی در دریای چین جنوبی است. چین و مالزی درباره مالکیت بر جزایر اسپراتلی در دریای چین جنوبی اختلاف دارند.

پرس تی وی : گروه تروریستی داعش یک فایل صوتی منسوب به ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه، منتشر کرده‌است که در آن تروریست‌ها به مقاومت تا پای جان در مقابل نیروهای عراقی دعوت می‎شوند.این فایل صوتی، اولین بیانیه‌ای است که در طی بیش از یکسال گذشته به البغدادی منسوب شده و درحالی منتشر شده‌است که نیروهای عراقی با پیشروی‌های وسیع خود، در حال ورود به شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ داعش، هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *