جدیدترین مطالب

رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد

نماینده مجلس انگلیس خطاب به اسرائیل و حامیانش گفت: شما تصور می‌کردید صبر راهبردی ایران، یک بلوف است و فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست، آنچه روی داد نشان داد که درباره جمهوری اسلامی ایران، اشتباه می‌کردید.

نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

تحلیلگر فرانسوی گفت: این نتانیاهو بود که تصمیم گرفت جنگ غزه را با حمله به کنسولگری ایران بین المللی کند و اکنون به جای آنکه موضوع روز ادامه کشتار در غزه باشد، رهگیری ۹۰ درصد موشکهاست.

Loading

أحدث المقالات

سازمان همکاری اسلامی: وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است

تهران – ایرنا – سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد در شرایطی که ملت فلسطین زیر شدیدترین انواع ظلم و تجاوز و نسل کشی قرار دارند ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در عمل به مسئولیت هایش در زمینه تصویب عضویت کامل فلسطین در این سازمان مایه تأسف شدید است.

ببینید | کره شمالی موشک مافوق صوت جدید آزمایش کرد

موشک مافوق صوت جدید این کشور که با سوخت جامد کار می‌کند، با «موفقیت» آزمایش شده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بر این آزمایش موشکی نظارت داشت، پس از صدور دستور پرتاب آن، گفته است که «کره شمالی یک سلاح تهاجمی استراتژیک قدرتمند دیگر را توسعه داده و به هدف خود برای دستیابی به موشک‌هایی بر پایه سوخت جامد با بردهای مختلف و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دست یافته است». منبع: اعتماد

Loading
2 آذرماه 1395

رسانه ها ؛ انتشار برنامه صد روزه ترامپ و…

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: نگاهی به برنامه های 100 روز نخست ریاست جمهوری ترامپ، رزمایش دریایی ترکیه با ناتو در دریای اژه و مدیترانه، بی نتیجه بودن مذاکرات اتحاد دو قبرس در سوئیس ، تاکیداردوغان برر اصلاح ساختار سازمان ملل، هشدار رییس جمهور چین درخصوص استقلال هنگ کنگ، دیدار معاون نخست وزیر روسیه با بشار اسد، رای قاطع به حق «تعیین سرنوشت» ملت فلسطین در سازمان ملل، آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک هند ، درخواست کره‌شمالی از ترامپ و ورود نیروهای ارتش ترکیه به شمال حسکه در سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا برنامه های 100 روز نخست ریاست جمهوری خود را اعلام کرد و گفت: آمریکا را در نخستین روز ریاست جمهوری از پیمان تجاری «ترانس پاسیفیک» موسوم به تی پی پی خارج خواهم کرد و محدودیت های محیط زیستی را که پیشتر توسط «باراک اوباما» وضع شده است، لغو خواهم کرد. ترامپ روز دوشنبه (گذشته) در یک پیام ویدئویی برنامه های 100 روز نخست کاری خود را که شامل موارد مهاجرتی، توافق نامه های اقتصادی و سیاست های دفاعی است، اعلام کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  در بحبوحه تنش های فزاینده در منطقه، ترکیه قرار است میزبان دو رزمایش دریایی با متحدان ناتو و سایر کشورهای همپیمان در روزها و هفته آتی باشد.این رزمایش های دریایی با میزبانی ترکیه با هدف “ابقا و حفظ روابط با متحدان ناتو” صورت می گیرد.ترکیه و ناوگان های دریایی خارجی قرار است این دو رزمایش را در دریاهای اژه و مدیترانه که مسیر ناوهای روسی به سمت سوریه نیز هستند، برگزار کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مقامات قبرسی اعلام کردند، مذاکرات سرنوشت ساز برگزار شده در سوئیس با هدف اتحاد مجدد قبرس به بن بست رسید؛ شکست جدی‌ای که موفقیت آمیز بودن 18 ماه مذاکره برای حل این مناقشه را زیر سوال برد. نیکوس کریستودولیدس، سخنگوی دولت قبرس گفت: مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل در خصوص اینکه تحت یک فدراسیون در نظر گرفته شده بخش‌های ترک‌نشین و یونانی‌نشین چند درصد از قلمرو را زیر نظر خواهند داشت، بی‌نتیجه ماند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌ جمهور ترکیه با درخواست برای اصلاح سازمان ملل متحد، گفت شورای امنیت در مدیریت و حل جنگ سوریه و سایر چالش‌های جهانی ناکام مانده است. رجب طیب اردوغان گفت: کشورهای بسیار زیادی وجود دارند. پنج عضو دائم در شورای امنیت وجود دارد که یکی از آن پنج کشور می‌تواند تصمیمی اتخاذ کند که تمام جهان ملزم به اجرای آن شوند. این عدالت نیست، این منصفانه نیست.

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه درگیری‌ها با تروریست‌ها در غرب و جنوب شهر حلب پس از دفع حملات آنان به نیروگاه برق «الشیخ سعید» موفق شدند بازار «الشعبی و میدان الاطفائه» در محله مساکن هنانو را آزاد کنند. پس از این که نیروهای مقاومت دو ماه قبل بر نیروگاه برق محله «الشیخ سعید» در جنوب شهر حلب مسلط شدند، گروهی از عناصر تروریستی با هدف اشغال مجدد این نیروگاه حملاتی سنگین را آغاز کردند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   رییس جمهور چین بنا به گزارش ها بر ضد استقلال هنگ کنگ سخن گفته است. رییس جمهور چین گفته است هیچ امکانی برای استقلال هنگ کنگ وجود ندارد.شی جین پینگ روز یکشنبه در حاشیه ی نشست سران همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام (اپک) در لیما، با لِئونگ چونگ-یینگ، ریس اجرایی هنگ کنگ، دیدار کرد.

خبرگزاری مهر:  نمایندگان پارلمان اروپا قرار است در نشست امروز بار دیگر درباره عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا گفتگو کنند.بر اساس اعلام بخش مطبوعاتی پارلمان اروپا قرار است روز پنجشنبه مصوبه ای برای پیوستن ترکیه در اتحادیه اروپا منتشر شود. این در حالی است که هفته گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که به جای عضویت در اتحادیه اروپا می توان به سازمان همکاری‌ شانگهای (SCO) پیوست.

خبرگزاری تسنیم:  معاون نخست وزیر روسیه در راس هیئتی بلندپایه با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. بشار اسد رئیس جمهور سوریه از یک هیئت بلند پایه روسی به ریاست «دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه استقبال کرد.‎بشار اسد در این دیدار گفت که مواضع و سیاست‌های روسیه چه در سطح بین المللی و چه در سطح مبارزه با تروریسم جایگاه روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ را به اثبات رسانیده است.

خبرگزاری تسنیم: کشورها به قطعنامه “حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین” در کمیته امور اجتماعی، انسانی و فرهنگی وابسته به سازمان ملل رای مثبت دادند. این قطعنامه بار دیگر بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود از جمله حق برخورداری از کشوری مستقل تاکید کرد.

 خبرگزاری صدا و سیما:   یک مقام بلندپایه وزارت دفاع هند اعلام کرد این کشور موشک بالستیک میان برد آگنی – 1 را که از قابلیت حمل کلاهک هسته ای برخوردار است با موفقیت آزمایش کرد.این موشک از جزیره عبدالکلام در نزدیکی سواحل شرقی هند در خلیج بنگال شلیک شد.­سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند موشک آگنی- 1 را تولید و برای نخستین بار ژانویه سال 2002 میلادی آزمایش کرد.

خبرآنلاین: وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ ای از رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست تا سیاست‌ های خصمانه علیه کره شمالی را تغییر دهد. وزارت خارجه کره شمالی امروز در اظهاراتی فعالیت های هسته‌ ای این کشور را به دنبال اقدامات خصمانه آمریکا دانست. وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا پس از مرگ «کیم جونگ ایل» (Kim Jong-il) رهبر پیشین این کشور تلاش کرد تا «پیونگ یانگ» راسرنگون سازد.

پارس تودی:  منابع خبری از ورود نیروهای ارتش ترکیه به مناطق شمالی استان حسکه سوریه خبر دادند. ارتش ترکیه از مناطق عین دیوار، کردمیه، حجی مطری و سویده غربی وارد خاک سوریه و شهر دیرک (المالکیه) در حومه شمال شرقی حسکه شدند. بر اساس این گزارش، نظامیان ترکیه کنترل منطقه باستانی پل رومانی را بدست گرفتند.را سرنگون سازد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *