جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

چشم‌انداز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴/ دو رویکردی که پوتین در پیش می‌گیرد

روسیه و اوکراین در حالی سال جدید میلادی را آغاز کردند که جنگ به سود مسکو در حال پیشروی است. خبرآنلاین چشم‌انداز جنگ اوکراین را در ابعاد نظامی، اقتصادی و همکاری‌های ایران و روسیه در سال ۱۴۰۳ بررسی کرده است.

روایت یک مسئول سازمان ملل از مشاهدات خود در غزه فاجعه زده / از تخریب بیمارستان ها تا شرایط غیرانسانی ما فوق تصور زایمان زنان باردار

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین اوضاع در باریکه غزه را با گذشت ۶ ماه و نیم از حملات به مراکز درمانی و بیمارستان ها ، جهنم انسانی توصیف کرد….

سفیر ایران: درصورت ادامه شرارت‌های رژیم اسرائیل پاسخی کوبنده‌تر از پاسخ اول خواهیم داد

لندن – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در «رم» با اشاره به دفاع مشروع ایران در برابر اقدام تجاوزکاران رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه هشدار داد که درصورت ادامه شرارت‌های این رژیم پاسخ کوبنده‌ای، فراتر از پاسخ اول خواهیم داد.

Loading
6دیماه 1395

رسانه ها ؛ احضار سفیر آمریکا در اسرائیل و…

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: احضار سفیر آمریکا ازسوی نتانیاهو، افزایش و تقویت حضور نظامی ترکیه در مرز با سوریه، محدود شدن مصونیت قضایی نظامیان آمریکایی در ژاپن، تاکید پاپ بر برقراری صلح در سوریه، آزمایش موشک قاره پیمای هند، اظهار نظر ییلدریم درباره اختلاف نظرهای ایران وترکیه درخصوص بحران سوریه ، آماده شدن دومین ناو هواپیمابر چین، تکرار اتهامات وزیر خارجه عربستان علیه نیروهای مردمی عراق، کریسمس خونین برای مردم آمریکا و واکنش چین به پیشنهاد امریکا برای ارتقای تبادلات نظامی با تایوان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی بسیار نامعمول سفیر آمریکا را احضار کرده است تا از او در مورد دلیل پرهیز واشنگتن از وتوی قطعنامه ضداسرائیلی اخیر شورای امنیت سوال کند. رژیم صهیونیستی پیشتر سفرای دیگر کشورهایی را که از این قطعنامه حمایت کرده بودند، احضار کرده بود. سخنگوی وزارت‌ امور خارجه رژیم صهیونیستی گفته که سفرای ۱۴ کشور عضو دائم و دوره‌ای شورای امنیت احضار شده‌اند.روز جمعه شورای امنیت با تصویب قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن ادامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، خواستار توقف این ساخت و سازها شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ترکیه تجهیزات نظامی و تانک‌های جدیدی را در مرزهایش با سوریه، مستقر کرده‌ است. این تحرکات بعد از آن انجام می‌شود که نیروهای ترکیه متحمل شکست‌های سختی در رویارویی با داعش در شهر الباب شده‌اند.استقرار دوباره این تجهیزات درحالی انجام شده که نیروهای ترکیه‌ای حاضر در سوریه فضا را برای داعش در شهر الباب، آخرین پایگاه این گروه در شمال سوریه، محدود ساخته‌اند.

خبرگزاری فارس:  «چارلز کراتهامر» تحلیلگر ارشد نومحافظه‌کار آمریکایی درباره اظهارات دونالد ترامپ در خصوص ایجاد مناطق امن در سوریه، با توجه به حضور روسیه و ایران در این کشور، هشدار داد. «چارلز کراتهامر» در یادداشتی با دلخوری شدید از پیروزی سوریه و حامیانش در شهر حلب، تحقق این موضوع پیش از پایان ریاست جمهوری اوباما را «نشانه‌ای آشکار» از عقبگرد و عقب نشینی سیاست خارجی او در خاورمیانه توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: روزنامه فرانسوی لوموند طی گزارشی با اشاره به کناره‌گیری اتحادیه اروپا و آمریکا از حل مناقشه سوریه اعلام کرد که مسیر حل بحران سوریه از ایران، روسیه و ترکیه می‌گذرد. «لوموند» طی گزارشی به قلم «ایزابل ماندرو» نوشت: در پی آزادسازی شهر حلب، روسیه، ایران و ترکیه از تمایل خود برای مقابله با بحران جاری در سوریه خبر دادند؛ این در حالیست که آمریکا و اتحادیه اروپا که تا پیش از این به عنوان ضمانت‌کنندگان اصلی حل مناقشه سوریه محسوب می‌شدند، هم‌اکنون میدان را خالی کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: ژاپن و آمریکا توافقی را امضا می‌کنند که مصونیت قضایی آمریکایی‌ها را در پایگاه‌های نظامی متعلق به این کشور در ژاپن محدود کند. بعد از آنکه سال جاری یک ژاپنی توسط یک پیمانکار آمریکایی در جزایر جنوبی ژاپن به قتل رسید، دولت‌های ژاپن و آمریکا درباره مصونیت قضایی آمریکایی‌های حاضر در پادگان‌های نظامی‌‌شان در ژاپن گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  پاپ فرانسیس، در پیام سالانه خود برای کریسمس خواهان ایجاد صلح در سوریه شده است. پاپ خواهان یاری رسانی سریع به جمعیت خسته و از پا درآمده شهر حلب شد. وی گفت که جامعه بین المللی باید فعالانه در پی یک راه حل از طریق مذاکره برای جنگ داخلی پنج ساله سوریه و بازگرداندن ثبات به آنجا باشد.

خبرگزاری مهر:  هند موشک قاره پیما موسوم به «اگنی۵» را با موفقیت آزمایش کرد. رسانه های هند با انتشار خبر پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای ساخت این کشور موسوم به اگنی ۵ اعلام کردند که این موشک از ساحل «اودیسا» واقع در شرق هند پرتاب شده است. موشک اگنی ۵، ۵۰ تن وزن دارد و طول آن نیز ۱۷ متر است و قادر است هدف را تا فاصله ۵۰۰ کیلومتری مورد نشانه قرار دهد.

  خبرگزاری مهر:   نخست وزیر ژاپن اعلام کرد قصد مخابره این پیام را دارد که توکیو در پی تکرار جنایاتی که در جنگ های گذشته انجام شده نیست. «شینزو آبه» امروز دوشنبه اعلام کرد که در سفر به « پرل هاربر» قصد مخابره این پیام را دارد که ژاپن در پی تکرار جنایاتی که در جنگ های گذشته انجام داده نیست. اشاره آبه به جریان حمله به پرل هاربر (نبرد پرل هاربر) است. نبرد پرل هاربر حمله ناگهانی هواپیماهای ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در پرل هاربر واقع در اقیانوس آرام در بامداد روز یکشنبه هفتم دسامبر سال ۱۹۴۱ میلادی بود که موجب ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم شد.

خبرگزاری ایرنا:  پایگاه خبری آمریکایی ورلد نت دیلی با استناد به دیدگاه های سه کارشناس امنیتی برجسته٬عربستان سعودی را مهم ترین دولت حامی تروریسم و عامل انتشار دیدگاه افراطی وهابیت در غرب معرفی کرد و خواستار قطع همکاری های واشنگتن با ریاض شد. ورلد نت دیلی نوشته است: گرچه رسانه های دولتی و برخی مقام های منتخب آمریکایی درباره مداخله فرضی روسیه در انتخابات آمریکا هشدار داده اند، اما کارشناسان می گویند عربستان سعودی به عنوان متحد آمریکا عامل مداخله گر خارجی به مراتب خطرناک تر از روسیه است.

خبرگزاری ایرنا: بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: گام های ارزنده ای را با ایران برای تامین صلح و ثبات در منطقه برمی داریم ومعتقدیم که اختلاف نظرهای دو کشور در خصوص بحران سوریه قابل رفع است. وی این مطلب را در مصاحبه با روزنامه حریت که در شماره روز دوشنبه منتشر شد، مطرح کرد : برای تامین صلح درسوریه گام های مهمی را با ایران بر می داریم.

خبرگزاری ایرنا: چین اعلام کرد که در راستای حفاظت از منافع اقتصادی و همچنین مرزهای آبی خود در دریاهای جنوبی و شرقی توسط ناوگان دریایی اش، دومین ناو هواپیمابر خود را به آب می اندازد.نیروی دریایی چین پس از سال ها ناو هواپیمابر 60 هزار تنی لیائونینگ را به خدمت گرفت که انتقادهای گسترده ای را از سوی آمریکا علیه این کشور به دنبال داشت و حالا این کشور قصد دارد پس از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در دریای جنوبی و همچنین با هدف حفظ منافع در منطقه فعالیت خود در این زمنیه را گسترش دهد.حضور این ناو در آبهای منطقه همچنین باعث شده است تا کشورهایی نظیر ژاپن و فیلیپین چین را به توسعه طلبی نظامی متهم کنند.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه عربستان با تکرار اتهامات خود علیه نیروهای مردمی عراق، گفت که حشد الشعبی یک سازمان طایفه‌ای است و اگر بخواهیم عراقی یکپارچه داشته باشیم جایگاهی برای حشد الشعبی وجود ندارد. وی این مطلب را در نشست خبری مشترک با «ناصر جوده» وزیر خارجه اردن که به عربستان سعودی سفر کرده است، بیان کرد.

خبرگزاری تسنیم:  پارلمان اروپا طرح آزادی ویزا را به اصلاح قانون مبارزه با ترور ترکیه منوط دانست. مارتین شولتز ، رئیس پارلمان اروپا تاکید کرد تا زمانی که قانون ضد تروریسم ترکیه اصلاح نشود روند آزادی ویزا برای شهروندان ترک به جریان نمی‌افتد.

پارس تودی : بعد از کشته شدن چهار نفر در کارولینای شمالی در نتیجه تیراندازی افراد ناشناس، ۳۳ نفر دیگر نیز در شیکاگو و نیویورک در نتیجه تیراندازی کشته یا زخمی شدند. در نتیجه تیراندازی های دو روز اخیر در نیویورک، شیکاگو و کارولینای شمالی در مجموع ۳۷۷ نفر از شهروندان آمریکایی کشته یا زخمی شدند.در تعطیلات کریسمس طی روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۷ نفر در شیکاگو در ایالت ایلینوی مورد حمله با سلاح گرم قرار گرفتند که هفت نفر از آنها کشته شدند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  با وجود تصویب قطعنامه شورای امنیت در ممنوعیت شهرک سازی در اراضی فلسطینی، کمیته برنامه ریزی و ساختمانی در شهر قدس اشغالی در پی تصویب طرح ساخت 5600 واحد مسکونی جدید است. روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم نوشت: کمیته برنامه ریزی و ساختمانی در شهر قدس درصدد تصویب طرح ساخت 5600 واحد مسکونی جدید است.

پرس تی وی : چین مراتب اعتراض شدید خود را به امریکا به علت امضای لایحۀ بودجۀ نظامی جدید این کشور که تبادلات نظامی بین تایوان و امریکا در آن پیشنهاد شد، اعلام کرده است. اوباما جمعه (3 دی) لایحۀ بودجۀ نظامی سال 2017 را امضا کرد که برای نخستین بار به پنتاگون توصیه می‌کند یک برنامۀ عالی تبادلات نظامی را با تایوان اجرا کند. چین که تایوان را یکی از استان‌های جدایی‌طلب خود می‌داند، در بیانیه‌ای اعلام کرد بخشی از لایحۀ سیاست دفاعی امریکا که به تایوان اشاره می‌کند نمونه‌ای از مداخله در امور داخلی چین است که پکن آن را نمی‌پذیرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *