جدیدترین مطالب

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

جنگ اسرائیل در غزه، بیش از ۳۳ هزار نفر را کشت که بیشترشان زنان و کودکان بودند. اسرائیل می گوید که دو هدف اصلی اش آزادی ۱۳۰ گروگان باقیمانده و انهدام گروه پیکارجوی حماس است، هدفی که منتقدان می گویند بیش از حد جاه طلبانه است و ناممکن.

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.

Loading

أحدث المقالات

قطر: دفتر حماس در دوحه می‌ماند

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد دفتر جنبش حماس تا زمانی که حضورش برای تلاش‌های میانجیگری کشورهای حوزه خلیج فارس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی «مفید و…

ابوعبیده: پس از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت فلسطین همچنان استوار ایستاده است

تهران- ایرنا- سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز (سه شنبه) تأکید کرد که دشمن صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، در باتلاق غزه گرفتار شده و مقاومت همچنان ثابت قدم است.

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

اسرائیل، متوهمی که بازنده است

جنگ اسرائیل در غزه، بیش از ۳۳ هزار نفر را کشت که بیشترشان زنان و کودکان بودند. اسرائیل می گوید که دو هدف اصلی اش آزادی ۱۳۰ گروگان باقیمانده و انهدام گروه پیکارجوی حماس است، هدفی که منتقدان می گویند بیش از حد جاه طلبانه است و ناممکن.
Loading
اندیشکده رند بررسی کرد

گزینه های جایگزین آمریکا برای نظم بین الملل

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: از سال 1945 میلادی، ایالات متحده آمریکا همواره از طریق ایجاد و حفظ نهادهای اقتصادی بین المللی، سازمان های امنیتی منطقه ای و دوجانبه و هنجارهای سیاسی لیبرال، منافع جهانی خود را دنبال کرده است.

مایکل جی مازار، میراندا پریب، آندره رادین و آسترید سوالوس در گزارشی که اندیشکده رند منتشر کرد، نوشتند: این مکانیزم های نظم آفرین، اغلب در یک چارچوب کلی با عنوان نظم بین الملل عمل کرده اند. در طی سال های اخیر، قدرت های در حال رشد جهانی، به جنبه های چالش زای این نظم پرداخته اند.

در این گزارش، به بررسی گزینه های سیاست‌های آینده آمریکا برای نظم بین المللی پرداخته شده است. بدین منظور، ضمن بحث و بررسی نقش آمریکا در جهان، چهار دیدگاه استراتژیک درباره نظم بین المللی ارائه شده است که ایالات متحده می تواند در آینده آنها را به کار گیرد. این دیدگاه ها، عمدتا در ویژگی های قواعد نظم اعم از چگونگی تنظیم قوانین و ضمانت اجرایی ‌با یکدیگر متفاوت هستند. بخش بعدی این گزارش نیز، به ارزیابی فرضیه های بنیادین درباره انگیزه های آمریکا برای انتخاب هر یک از این نظم های جایگزین می پردازد. بخش پایانی گزارش، به تشریح سیاست هایی پرداخته است که آمریکا برای تعقیب و ترویج هر یک از نظم های جایگزین به آنها نیاز دارد.  

 

نتایج کلیدی

نقاط ضعف و قوت هریک از دیدگاه های نظم جایگزین

– هر کدام از دیدگاه ها، دارای پیامدهای متفاوتی برای سیاست اقتصادی و دفاعی هستند.

– ائتلاف های موجود علیه تجدیدنظرطلبی، پیامدهای مجزای قابل توجهی بر هریک از نظم های جایگزین دارند.

– هر کدام از نظم های جایگزین، از چارچوب راهبردی خاص خود برای تحقق صلح قدرت های بزرگ برخوردار است.

– هیچ نظم واحدی وجود ندارد که بتواند همه اهداف موجود در چهار نظم جایگزین را برای آمریکا محقق نماید.

– نگرش ها و اولویت های دیگر کشورها، بر میزان پایداری هر کدام از نظم ها تاثیرگذار است.

وجود یک دیدگاه منسجم درباره نظم بین المللی، سیاست جهانی آمریکا را تقویت می کند – مشروط به آنکه بخش های مختلف سیاست خارجی آمریکا، با دیدگاه نظم مطلوب سازگاری داشته باشند.

فایل پی دی اف این گزارش را می توانید در این لینک دریافت کنید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *