جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه ترامپ مصمم به خروج از ناتو است گفت که وی در صورت عهده داری مجدد ریاست جمهوری آمریکا می تواند به ناتو پشت کند.

ژاپن کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

تهران- ایرنا- پس از ناکامی رژیم صهیونیستی در متهم کردن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به مشارکت در عملیات ۷ اکتبر گروه‌های مقاومت فلسطینی، شبکه «الجزیره» خبر داد که ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری کمک‌های مالی خود به این آژانس است.

Loading
4بهمن ماه 1395

رسانه ها ؛ آغاز مذاکرات بین المللی سوریه در آستانه و…

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: آغاز مذاکرات سوریه در قزاقستان با حضور هیات ایرانی، حمایت امارات متحده عربی از حمله محدود هند به پاکستان ، سیستم جدید امنیتی آلمان برای مقابله با تهدیدات تروریستی، جنجال مخفی‌کاری آزمایش ناموفق اتمی درانگلیس،تاکید رئیس جمهور موقت کره جنوبی بر استقرار سامانه ضد موشکی، گفتگوی ترامپ و نتانیاهو ، طرح پایان عضویت آمریکا در سازمان ملل متحد، آغازبررسی ها برای انتقال سفارت آمریکا به قدس و تمدید مشارکت نظامی مصر در تجاوز به یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا:  مذاکرات هیات های نمایندگان دولت سوریه و گروههای مسلح مخالف امروز (دوشنبه) با حضور هفت هیات از جمله ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان نشست در شهر آستانه پایتخت قزاقستان آغاز شد. نشست عمومی مذاکرات با سخنرانی نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان به عنوان میزبان آغاز شد که با ارزشمند خوان تلاش های هیات های شرکت کننده، إبراز امیدواری کرد، نشست آستانه بتواند آغازی برای روند صلح و حل سیاسی بحران سوریه باشد. این مذاکرات دو روزه پشت درهای بسته برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا:  نخست وزیر پاکستان در تازه ترین اظهارات خود دو روز پس از تحلیف رئیس جمهوری جدید آمریکا، از تمایل اسلام آباد برای تحکیم بیشتر مناسبات با واشنگتن خبر داد. محمدنواز شریف که در مسیر بازگشت از اجلاس سالانه داووس، در شهر لندن به سر می برد، روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پاکستان خواهان توسعه روابط بیشتر با دولت جدید آمریکا است.

خبرگزاری ایرنا: سفیر امارات متحده عربی در دهلی نو از مبارزه هند با تروریست ها و حمله محدود این کشور به پایگاه شبه نظامیان در پاکستان حمایت می کند. ‘احمد البنا’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو اظهار کرد امارات متحده عربی همواره از مبارزه کشورهای مختلف با تروریسم پشتیبانی کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  توماس دومیزیر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد، قرار است یک سیستم امنیتی جدید در این کشور با هدف ارزیابی تهدید و تعقیب تروریست‌های بالقوه و همچنین افزایش همکاری میان مقامات و دستگاه‌ها در این کشور به اجرا دربیاید. از زمان وقوع حمله تروریستی به یک بازار کریسمس در شهر برلین در اواخر سال گذشته میلادی تاکنون مساله امنیت مورد توجه ویژه‌ای در آلمان قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس:  مخفی‌کاری آزمایش ناموفق اتمی در انگلیس جنجال‌برانگیز شد. بعد از آن‌که نخست وزیر بریتانیا چندین بار از پاسخ‌گویی به سوالات درباره اطلاع دولت از آزمایش ناموفق موشک اتمی طفره رفت، نمایندگان پارلمان جلسه پرسش و پاسخ از وزیر دفاع برگزار می‌کنند. سر مایکل فالن وزیر دفاع بریتانیا روز دوشنبه (امروز) باید پاسخگوی مخفی‌کاری دولت درباره شکست آزمایش موشک‌های ترایدنت باشد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   ژاپن استفاده از هواپیما برای رفت و آمد به چهار جزیره تحت کنترل روسیه را مورد بحث قرار می دهد.مقامات ژاپنی و روسی قصد دارند درباره راه هایی به بحث بپردازند تا بواسطه آنها ساکنان ژاپنی سابق چهار جزیره اجازه یابند برای بازدید از زادگاه هایشان علاوه بر خدمات کشتی های کنونی از خدمات پروازى نیز استفاده کنند. این جزایر تحت کنترل روسیه هستند و ژاپن ادعای مالکیت آنها را دارد. دولت ژاپن این موضع را حفظ می کند که این جزایر بخش تفکیک ناپذیری از قلمرو ژاپن هستند و می گوید این جزیره ها پس از جنگ جهانی دوم، بطور غیرقانونی اشغال شدند.

خبرگزاری تسنیم:  اعضای حزب «روسیه واحد» حزب حاکم در فدراسیون روسیه، بار دیگر “دمیتری مدویدیف” نخست وزیر این کشور را بعنوان رهبر این حزب انتخاب کردند.اعضای حزب «روسیه واحد» حزب حاکم در فدراسیون روسیه، روز یکشنبه در نشست انتخاباتی-گزارشی خود، بار دیگر “دمیتری مدویدیف” نخست وزیر این کشور را بعنوان رهبر این حزب انتخاب کردند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور موقت کره جنوبی معتقد است که با توجه به افزایش تهدید موشک هسته‌ای کره شمالی، سئول نباید استقرار سامانه ضد موشکی آمریکا را به تاخیر بیندازد. در حالی که چین استقرار سامانه ضد موشکی آمریکا در کره حنوبی را یک اقدام خصمانه علیه پکن ارزیابی کرده است، هوانگ کیو آن رئیس جمهور موقت کره جنوبی بار دیگر امروز دوشنبه تاکید کرد: استقرار سامانه ضد موشکی آمریکا در کره جنوبی نباید به تعویق بیفتد، آن هم با توجه به رشد تهدید موشک هسته‌ای کره شمالی.

خبرگزاری تسنیم:  یوشیدا سوگا، سخنگوی دولت ژاپن خواستار تقویت اتحاد بین توکیو و واشنگتن با هدف کاهش نگرانی های امنیتی در منطقه شد. وی روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: اتحاد توکیو و واشنگتن برای دیپلماسی و تضمین امنیت در منطقه کاملا لازم و ضروری است و توکیو قصد دارد همکاری های امنیتی با آمریکا را تقویت کند.وی در ادامه تصریح کرد: ژاپن از اتحاد با واشنگتن استقبال می کند و خواستار تقویت بیشتر روابط با هدف ارتقای امنیت منطقه‌ای است.

العالم فارسی: بشار جعفری رئیس هیئت اعزامی دولت سوریه به مذاکرات آستانه اعلام کرد : ما در آستانه با ترکیه مذاکره نخواهیم کرد .جعفری گفت: ترکیه حاکمیت ملی سوریه را نقض و از گروه های تروریستی حمایت می کند، و مانع حل مسالمت آمیز بحران کشورمان می شود و هیچ مذاکرات رسمی سوری – ترکی برگزار نخواهد شد .

 خبرگزاری صدا و سیما:  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حدود سی دقیقه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو کرد. ترامپ گفت: گفتگوی تلفنی بسیار خوبی با نتانیاهو داشتیم. کاخ سفید اعلام کرد گفتگوها را درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس شروع کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما:  شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در نخستین جلسه از یکصد و پانزدهمین دوره  مجلس نمایندگان این کشور با ارائه طرحی، پایان دادن به عضویت آمریکا در سازمان ملل متحد را خواستار شدند.این طرح پیشنهادی  با شماره H.R.1931 و با هدف پایان دادن به عضویت آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه شده است.

خبرگزاری مهر: نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مناسبات برلین- پاریس را عمیق و تاریخی خواند. «فرانسوا فیون» نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در گفتگو با روزنامه فرانکفورترآلگماینه اظهار داشت: آلمان و فرانسه دوره های مختلفی را در مناسبات خود پشت گذراندند که در نهایت منجر به اتحاد و همسویی بیشتر دو کشور شده است. وی در ادامه درباره آینده اتحادیه اروپا گفت: برگزیت نشان داد باید پیش از آنکه اهداف و برنامه های اتحادیه اروپا به نقطه آخر خود برسد، فکری برای آن کرد.

یورونیوز: کاخ سفید اعلام کرد بررسی ها گفت و گوها برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر بیت المقدس (اورشلیم) را بزودی آغاز می کند. انتقال سفارت این کشور به شهر بیت المقدس که محل مناقشه فلسطینی ها و اسرائیلی هاست، از وعده های ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود.

 پارس تودی:  هیات های ایران، روسیه و ترکیه در نشست سه جانبه آستانه قزاقستان، در باره برنامه مذاکرات با گروه های مسلح و سیاسی معارض سوری توافق کردند. براساس توافق صورت گرفته در نشست روز یکشنبه، نمایندگان گروه های معارض مسلح سوری در مذاکرات آستانه حضور می یابند و گروه های معارض سیاسی (غیر مسلح) نیز در نشست آینده شرکت می کنند.

پرس تی وی : دولت مصر از تمدید حضور نظامی این کشور در تجاوز تحت هدایت عربستان سعودی به یمن خبر داده است.دفتر ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد شورای دفاع ملی این کشور یکشنبه مشارکت نظامی نیروهای مصری در عملیات در یمن را تمدید کرده است. در این بیانیه آمده است: «شورای دفاع ملی در جلسه‌ای با تمدید مشارکت نیروهای مسلح مصر در عملیات جنگی در بیرون از مرزهای کشور برای دفاع از امنیت ملی مصر و کشورهای عرب در خلیج فارس، دریای سرخ و منطقۀ باب المندب موافقت کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *