جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading
29بهمن ماه 1395

رسانه ها ؛ تشکیل کمیته نظارت بر آتش بس سوریه و…

۱۳۹۵/۱۱/۲۹ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: توافق ایران، ترکیه و روسیه برای تشکیل کمیته نظارت بر آتش بس سوریه، تکذیب لغو توافق هسته ای با ایران از سوی آمریکا، تاکید پوتین براحای روابط آژانس‌های اطلاعاتی روسیه و آمریکا، اعلام حمایت ترامپ از راه حل دو کشوری در مساله فلسطین ، تاکید رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ برتجدید حیات اتحادیه اروپا ، انتقاد وزیرخارجه آلمان از ساخت‌و‌سازهای رژیم‌صهیونیستی در سرزمین اشغالی، «ماموریت بزرگ» آمریکا و اسرائیل علیه ایران به روایت نتانیاهو، برگزاری اولین دیدار وزیران خارجه آمریکا وروسیه، لفاظی دوباره ترامپ درباره برجام، دست رد رابرت هاروارد بر سینه رئیس جمهور آمریکا و احضار آنگلا مرکل به خاطر فعالیت‌های پنهان دستگاه اطلاعاتی آلمان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پارس تودی:  هیات های ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان نشست سوری – سوری در مذاکرات آستانه 3 توافق کردند که کمیته نظارت بر آتش بس سوریه را تشکیل دهند. در این نشست که دیروز در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، افزون بر هیات های سه کشور مسئول و ضامن آتش بس فراگیر (برقرار شده از 10 دی ماه)، هیات های دولت و مخالفان مسلح سوریه، قزاقستان به عنوان میزبان، سازمان ملل و اردن شرکت داشتند و آمریکا هم به عنوان ناظر حضور یافت. این ساز و کار، تمامی مسائل مرتبط به پایان درگیری ها و اقدام های جنگی در سوریه را دربر می گیرد. 

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه آمریکا اظهارات مطرح شده به نقل از او درباره لغو توافق هسته ای با ایران را رد کرد. رکس تیلرسون در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره گزارش منتشر شده به نقل از وزیر خارجه فرانسه که گفته بود ،واشنگتن خواستار خلاص شدن از شر توافق هسته ای با ایران است، تاکید کرد: من چنین اظهاراتی بیان نکرده ام.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس جمهوری روسیه گفته است که مایل است ارتباطات میان آژانس‌های اطلاعاتی روسیه و آمریکا مجددا احیا شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با خطاب قرار دادن سرویس امنیت فدرال این کشور گفت: این مورد علاقه همه است که مذاکرات با آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و سایر کشورهای عضور ناتو از سر گرفته شود.وی ادامه داد: کاملا واضح است که برای مقابله با تروریسم کشورهای درگیر و گروه‌های بین‌المللی باید با یکدیگر همکاری کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک روز پس از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه وی از هرگونه راه جدید برای دستیابی به صلح در خاورمیانه حمایت می‌کند، سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد:‌ واشنگتن حامی راه حل دو کشوری در مساله فلسطین است. نیکی هیلی اعلام کرد: در درجه اول آنچه که ما حمایت می‌کنیم راه حل دو کشوری است. هرکس که فکر می‌کند آمریکا از راه حل دو کشوری حمایت نمی‌کند، در اشتباه است.هیلی در حالی این اظهارات را بیان کرد که ترامپ روز چهارشنبه گفت، وی از هرگونه ایده جدید فراتر از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند.

خبرگزاری فارس: رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آلمانی گفت که آمریکا در صورت همکاری قدرتمند با اروپاست که می‌تواند بزرگ و قدرتمند باشد و باید به مسایلی از این دست در کنفرانس مونیخ پرداخته شود. «ولفگانگ ایشینگر» در آستانه آغاز به کار این کنفرانس 3 روزه خواستار تجدید حیات اتحادیه اروپا شد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آلمان در انتقاد از ساخت‌و‌سازهای رژیم‌صهیونیستی در سرزمین اشغالی گفت که این اقدام خطر بحران در خاورمیانه را افزایش می‌دهد. «زیگمار گابریل» هشدار داد که ساخت شهرک‌های بیشتر می‌تواند چشم‌انداز تشکیل 2 دولت را به مخاطره بیاندازد و منطقه را دچار بحران کند.

خبرگزاری فارس:   نخست وزیر رژیم صهیونیستی از «ماموریت بزرگ» آمریکا و اسرائیل علیه تهدید هسته‌ای ایران خبر داد. «بنیامین نتانیاهو» ضمن انتقاد دوباره از برجام، اعلام کرد «ماموریت بزرگ» مشترکی با آمریکا جهت مقابله با تهدید هسته‌ای ایران دارند.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای آمریکایی خود در آلمان بر لزوم آغاز همکاری‌های مشترک میان مسکو و واشنگتن تأکید کرد.  «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «رکس تیلرسون» تصریح کرد: «شما باید بدانید که ما در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نمی‌کنیم».نخستین دیدار میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا در حال حاضر در شهر بن آلمان و در حاشیه اجلاس گروه بیست در این کشور انجام شد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   وزیران امور خارجه ژاپن، ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی بیانیه مشترکی در محکوم ساختن پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی در روز یکشنبه را صادر کردند. آنها همکاری نزدیکتر بین خود را متعهد شده و قویا از کره شمالی خواستند تا از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند. فومیئو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، و یون بیون سه، وزیر خارجه کره جنوبی، روز پنجشنبه در بن – آلمان با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری مهر:  رئیس جمهوری روسیه با انتقاد از آنچه وی اقدامات تحریک آمیز ناتو خواند، این پیمان نظامی را متهم به تحریک مسکو برای ایجاد مواجهه میان طرفین کرد. پوتین که این سخنان را در میان اعضای سرویس امنیت فدرال روسیه مطرح می کرد، همچنین افزود: ناتو با سیاستهای خود منجر به بسته شدن دست روسیه در انجام ماموریت های خود می شود.

 پرس تی وی : اتحادیۀ عرب ضمن انتقاد از طرح امریکا برای انتقال سفارتخانۀ خود از تل‌آویو به شرق بیت‌المقدس، اعلام کرد این اقدام وضعیت آشوب‌زده در خاورمیانه را وخیم‌تر می‌کند. احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، بعد از دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در قاهره گفت انتقال هیئت دیپلماتیک امریکا موجب وخیم‌تر شدن وضعیت در منطقه می‌شود.

پرس تی وی : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، یک‌بار دیگر ایران را به «حمایت از تروریسم» متهم و توافق اتمی ایران با قدرت‌های جهانی (برجام) را «بدترین توافق» عنوان کرد. ترامپ روز پنج‌شنبه در نشستی خبری در کاخ سفید گفت: «ما تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران که در مجموع از دولت پیشین ما نفع می‌برد، اعمال کردیم.»

پرس تی وی : جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا در واکنش به درخواست همتای روس خود که خواهان بهبود روابط شده بود،تأکید کرد واشنگتن در حال حاضر آمادگی همکاری نظامی با مسکو را ندارد. متیس روز پنج‌شنبه در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، پایتخت بلژیک به خبرنگاران گفت: «ما هم اینک در جایگاهی نیستیم که در سطح نظامی همکاری داشته باشیم ولی سران سیاسی ما سعی خواهند کرد زمینۀ مشترکی را بیایند.»

خبرگزاری ایرنا: رئیس کمیسیون اروپا با استدلال اینکه توسعه و کمک های بشر دوستانه جزئی از مفهوم امروزی ‘امنیت’ محسوب می شود، تصریح کرد که اروپا نباید تسلیم خواسته های آمریکا در زمینه افزایش هزینه های نظامی شود. ، ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری جدید آمریکا هشدار داده است که اگر کشورهای اروپایی هزینه های دفاعی خود را تا 2 درصد افزایش ندهند، حمایتش را از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کاهش خواهد داد که این اظهارات سوال هایی را درباره تعهد دولت جدید آمریکا به ائتلاف دفاعی ناتو برانگیخته است.’ژان کلود یونکررئیس کمیسیون اروپا روز گذشته در سخنرانی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: آمریکا سال های سال است که این پیام را داده و من کاملا مخالف این تصمیم هستم.

خبرگزاری صدا و سیما:  سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در همایش فرماندهان شهید گفت افتخار حزب الله لبنان آن است که نخستین تهدید برای اسرائیل است.صحبت اسرائیل از حمله سوم به لبنان صرفاً هراس افکنی است. وی افزود: اینکه اسرائیل کشورها و ارتشهای عربی را در انتهای فهرست تهدید برای این رژیم می داند از نظر راهبردی خطرناک است.

خبرگزاری صدا و سیما:  رابرت هاروارد Robert Harward  گزینه اصلی ترامپ برای جانشینی فلین در سمت مشاور امنیت ملی ،دست رد به سینه رییس جمهور امریکا زد.یک مقام بلندپایه کاخ سفید اعلام کرد دریادار بازنشسته رابرت هاروارد، دلایل خانوادگی و مالی را علت تصمیم خود برای نپذیرفتن این سمت بیان کرده است.

خبرآنلاین: وزارت دفاع پاکستان روز پنجشنبه 16 فروند دیگر از جنگنده های تک موتوره و چندمنظوره جِی.اف-17 محصول مشترک چین و پاکستان را به نیروی هوایی این کشور تحویل داد.این مراسم با حضور خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان و سهیل امان فرمانده نیروی هوایی این کشور انجام شد.با اضافه شدن این جنگنده های جدید، تعداد جنگنده های مدل جی.اف-17 نیرویی هوایی پاکستان به نزدیک به 90 فروند رسید.

یورونیوز: دردسرهای قضایی فرانسوا فیون بیش از هرکس برای مارین لوپن خوش یمن بوده است. رهبر و نامزد حزب راست گرای افراطی «جبهه ملی» در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اکنون با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا پیشتاز و امیدوارتر از همیشه به پیروزی است.بر اساس تازه ترین نظرسنجی ، مارین لوپن در دور نخست می تواند ۲۶ درصد آراء را کسب کند.

دویچه وله: آنگلا مرکل یک بار گفته بود که دستگاه‌های امنیتی غرب نباید علیه کشورهای دوست و هم‌پیمان خبرچینی کنند. در این مدت آشکار شده که دستگاه امنیتی آلمان فدرال نیز از جاسوسی علیه کشورها و دولت‌های دوست رویگردان نبوده است. آنگلا مرکل روز پنجشنبه (۱۶ فوریه) برای ادای توضیح به کمیته‌ای احضار شد که درباره فعالیت‌های پنهان دستگاه اطلاعاتی آلمان تحقیق می‌کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *