جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است

وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد عدم واکنش رهبری شورای اروپا به حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس صفحه شرم آور دیگری در تاریخ این سازمان است که بی طرفی سازوکار قانونی و کارشناسی آن را مورد تردید قرار می دهد.

Loading
اندیشکده فلسطینی نامزدی لیونی برای معاونت سازمان ملل را بی سابقه توصیف کرد

پاداش سازمان ملل به جنایتکار جنگی

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: اندیشکده فلسطینی شورای روابط بین الملل (CIR) نامزدی تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی برای سمت معاونت در سازمان ملل را پاداش دادن به این جنایتکار جنگی دانست.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، لیونی که به جنایت جنگی متهم است، برای تصدی سمتی ارشد در سازمان ملل در نظر گرفته شده است.
اندیشکده شورای روابط بین الملل این را «رویدادی بی سابقه» توصیف کرد، چرا که لیونی به خاطر مشارکت در عملیات سرب گداخته (Cast Lead) رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت 1400 فلسطینی در غزه شد، به ارتکاب جنایت جنگی متهم است.
بنا به اعلام این اندیشکده «این رویدادی بی سابقه بود و مردم فلسطین و بالاخص قربانیان عملیات سرب گداخته را شوکه کرد، چرا که لیونی در تهاجم اسرائیل به غزه در سال 2009-2008 به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت متهم است».
این شورا در بیانیه خود اعلام کرد نامزدی لیونی در تضاد با این واقعیت است که دعاوی متعددی علیه وی در چند کشور اروپایی اقامه شده است و قضات نیز به بازداشت وی به خاطر ارتکاب جنایات جنگی رای داده اند.
در بیانیه این شورا آمده است: «لیونی که تحصیلکرده رشته حقوق است، ۱۰ سال پیش در سمت وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته بود «من یک وکیل هستم … اما با قانون و به ویژه حقوق بین الملل مخالفم». این شورا تصریح کرد که این امر ثابت می کند لیونی به حقوق بین الملل پایبند نیست و شالوده هایی را از جمله «حفظ صلح و حقوق بین الملل» که سازمان ملل بر آن استوار است، نادیده می گیرد».
شورای مذکور افزود این موضوع باعث تضعیف موقعیت سازمان ملل و سبب از دست رفتن اعتبار این سازمان به عنوان حامی صلح و عدالت بین المللی خواهد شد. این شورا در پایان خواستار اجرای عدالت و مجازات جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی، به جای اعطای پاداش و سمت ارشد در سازمان ملل به آنها شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *